Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Ongeveer anderhalf jaar na het besluit is alles nu officieel rond, en vanavond is mijn eerste avond helemaal op mezelf. Het gaat wel, maar op bepaalde momenten komt het toch even binnen.

Het is heel makkelijk om in melancholie te vervallen, maar echt helpen doet het me niet. De enige weg is vooruit, niet achteruit. Volgende week meteen een hele week alleen met mijn kleine meid. We zien wel hoe het loopt.
In plaats van melancholie kan je ook halsoverkop richting een nieuwe relatie gaan om die leegte opgevuld te krijgen maar dat is ook niet altijd een goed idee. Eerst zien dat het goed zit in het koppeke en de nieuwe situatie en dan inderdaad verder kijken.

Succes met het nieuwe hoofdstuk in je leven!

Succes makker!

Hier ondertussen 4 maand later en gaat stilletjes beter. Ben niet meer zo bezig met wat ze aan het doen is en dergelijke.

Al denk ik vaak nog wel eens van damn ik mis mijn gezin. Heb er een week egypte opzitten met vrienden en de eerste 2 dagen was ik vrij somber in de romantische setting kon ik even alleen maar denken dat ik er liever met mijn gezin was. Maar de laatste dagen waren beter :)

Soms voelt het wel nogsteeds allemaal niet echt aan, alsof ze opeens terug thuiskomt na een weekendje weg ofzo…

In plaats van melancholie kan je ook halsoverkop richting een nieuwe relatie gaan om die leegte opgevuld te krijgen maar dat is ook niet altijd een goed idee. Eerst zien dat het goed zit in het koppeke en de nieuwe situatie en dan inderdaad verder kijken.

Succes met het nieuwe hoofdstuk in je leven!
Thanks man. Dat is altijd het plan geweest. Even zien dat het met de dochter alleen lukt en dan zal ik wel zien of ik er een toevoeging bij wil. Een snoepertje tussendoor kan nog wel, maar ik hoef heus niet bij iemand op de schoot te gaan huilen over hoe hard ik nog afzie, terwijl ik met die persoon in een nieuwe relatie zit. Horror. Dat moet in het begin vooral een tijd zijn van ontzorgen en leuke dingen doen. Hoe een ander dat wilt invullen, moeten ze maar zelf weten.

Succes makker!

Hier ondertussen 4 maand later en gaat stilletjes beter. Ben niet meer zo bezig met wat ze aan het doen is en dergelijke.

Al denk ik vaak nog wel eens van damn ik mis mijn gezin. Heb er een week egypte opzitten met vrienden en de eerste 2 dagen was ik vrij somber in de romantische setting kon ik even alleen maar denken dat ik er liever met mijn gezin was. Maar de laatste dagen waren beter :)

Soms voelt het wel nogsteeds allemaal niet echt aan, alsof ze opeens terug thuiskomt na een weekendje weg ofzo…
'Kei goed dat het al beter met je gaat! Leuk om te horen. Hier is het niet echt om haar dat de emoties zijn, eerder om de kleine. Als het daar allemaal uiteindelijk goed mee loopt, zal het ook wel vlotten. Al merk ik daar ook wel dat het nu opeens heel concreet is voor haar.

Ik ga in ieder geval wel blij zijn dat ik alle updates niet meer moet horen van haar nieuwe relatie en alle telefoontees die er werden gedaan hier in huis. Al zal er hier en daar wel een flard binnenkomen via de dochter.

Dat is dan zowat het nadeel van kinderen hebben zeker. Je hebt altijd nog wel iets van contact. Hier zal dat elke week zijn, voor sporten en school en dergelijke.

Laatst bewerkt:
Ik ga in ieder geval wel blij zijn dat ik alle updates niet meer moet horen van haar nieuwe relatie en alle telefoontees die er werden gedaan hier in huis. Al zal er hier en daar wel een flard binnenkomen via de dochter.

Dat is dan zowat het nadeel van kinderen hebben zeker. Je hebt altijd nog wel iets van contact. Hier zal dat elke week zijn, voor sporten en school en dergelijke.
Mijn zoon gaf me ook een update over mijn ex. Die denkt nog altijd dat ze iets of wat subtiel is, maar vanaf dat ze uit het huis was, was ze al met iemand aant afspreken.
Nu doet het me niets en totaal niet verrast, maar er zijn mensen die toch echt niet alleen kunnen zijn.
Het nadeel van kinderen is dat je, in elke omstandigheid, je in het belang van je kinderen moet handelen of je bent straks de persoon bij wie de kinderen nooit meer komen…

Mijn zoon gaf me ook een update over mijn ex. Die denkt nog altijd dat ze iets of wat subtiel is, maar vanaf dat ze uit het huis was, was ze al met iemand aant afspreken.
Nu doet het me niets en totaal niet verrast, maar er zijn mensen die toch echt niet alleen kunnen zijn.
Het nadeel van kinderen is dat je, in elke omstandigheid, je in het belang van je kinderen moet handelen of je bent straks de persoon bij wie de kinderen nooit meer komen…
Klopt. Allemaal goed en wel dat ze al een ander heeft, maar als uw klein dan afkomt met ik noem hem Papa X. Laat zitten. Noem hem maar X. Enfin. Ze kent die dude een jaar.

Het zal uiteindelijk wel vlotten. Het is alleen weer ff zoeken na zo 10 jaar relatie en nu een kleine derbij.

Direct iemand nieuw hebben hoeft op zich geen probleem te zijn, maar die persoon stel je toch niet direct voor aan je kinderen? Je moet toch eerst voldoende zeker zijn van de match om te vermijden dat kinderen hun gaan hechten aan iemand die na x maanden weer bos in is. Ik heb het dan vooral over jonge kinderen.

Direct iemand nieuw hebben hoeft op zich geen probleem te zijn, maar die persoon stel je toch niet direct voor aan je kinderen? Je moet toch eerst voldoende zeker zijn van de match om te vermijden dat kinderen hun gaan hechten aan iemand die na x maanden weer bos in is. Ik heb het dan vooral over jonge kinderen.
Oh, zo eens amper 2 maand gedate, en bleef dan ook af en toe slapen. En soms had ze de kinderen. Dan probeer je als kinderloze man je toch ook wel te integreren en te interesseren aan haar kroost, aangezien het wel serieus was...

Ze deed er alles aan om als het haar week was, zelf te kinderen op te halen zodat de vader mijn auto niet bij haar thuis zou zien :thinking:

Bleek ik achteraf gezien niet de enige man zijn die af en toe eens "bleef slapen" ffs. Wel in die periode, maar er kort voor en na de break-up niet.
Als ge dat dan moet horen van de oudste, dat mama liever man x ziet, dan blijf je best ver weg van zo'n vrouwen die proberen bij meerdere mannen tegelijk.
Achteraf gezien begreep ik de reactie van haar buren toen ze me begroeten op het voetpad met een brede glimlach, ik was verre van de enige...

Bah. Maar ja, mannen doen het ook, wie ben ik om te oordelen?

Klopt. Allemaal goed en wel dat ze al een ander heeft, maar als uw klein dan afkomt met ik noem hem Papa X. Laat zitten. Noem hem maar X. Enfin. Ze kent die dude een jaar.

Het zal uiteindelijk wel vlotten. Het is alleen weer ff zoeken na zo 10 jaar relatie en nu een kleine derbij.
Liever dat dan iemand die het als een last ziet. Pak nu dat hij ook kinderen heeft, dan gaan die hem papa noemen, dus kan het mij wel inbeelden of ik het graag zou hebben is een andere zaak.
Wat is voldoende zeker?
Ik denk dat vooral het moment van samenwonen cruciaal is. Als je met vrienden weggaat met hun kinderen, gaat een jong kind ook niet begrijpen dat het anders is dan iemand die is blijven slapen. “Vrienden van mama/papa”

Ik ben nu ruim 3 jaar uit elkaar met de moeder van mijn kinderen, bijna 2 jaar samen met de nieuwe vriendin en 3-tal maanden samenwonend met die vriendin. Mijn kinderen noemen haar bij haar voornaam en haar kind noemt mij bij mijn voornaam. De papa van haar kind is helaas overleden toen hij nog heel jong was. Hij mag zelf kiezen wat hij zegt tegen mij en mijn vriendin vindt dat ook helemaal prima.

Alle kinderen kunnen het goed met elkaar vinden en dat was ook een must alvorens we de stap hebben gewaagd om samen te gaan wonen.

Ben vorige week een week op reis geweest (all in hotel) met vrienden en moet zeggen de eerste 2 dagen waren wel lastig.
Veel tijd om te denken en kon alleen maar denken van fuck, ik kan dit niet meer met mijn gezin doen (ook al deden we het de laatste jaren niet, wegens financiele redenen).

Maar allé daarna wel herpakt :)

Maar het is toch wel vervelend hoe soms gewoon een quote of een emotionele reel/tiktok je avond kan vergallen waardoor je toch weer een avondje in een dipje kan zitten.

Ook al gaat het wel al pakken beter ondertussen. Ik mis het meest vanal mijn gezin, en dan vooral voor de kleine.
Echt gek, ook al deden we weinig samen als gezin, toch vind ik dat nu echt jammer dat we dat nooit maar gaan kunnen doen.

Nuja, het is gewoon zo hé, soms moet er eens iets gebeuren voor je beseft wat je had en / of kwijt bent.

Het enige dat ik me nog afvraag is of zij toch ook soms die momenten heeft, of het haar echt niets doet, dat zal ik misschien nooit weten.
Verder ben ik niet meer zo veel bezig met wat ze doet. Maar al die jaren kunnen toch zomaar niet vergeten zijn denk ik.

Over 3 weken is het Sint en verjaardag van de kleine, gaan dringend eens moeten bespreken hoe we dat gaan aanpakken..

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat kinderen het wel raar zouden vinden om een papa of mama te zeggen tegen een plusouder wetende dat ze al een papa en mama hebben. Het is in mijn ogen altijd beter om het kind zelf te laten beslissen. Wie weet is de vader of moeder niet of zo goed als niet in het spel en zal het kind zich meer kunnen binden met de plusouder. Het opdragen aan kinderen om tegen je partner "mama" of "papa" te zeggen terwijl ze een echte mama of papa hebben is volledig gestoord. Het kind moet dat in mijn ogen zelf beslissen zolang ze zich maar comfortabel voelen erbij.

Zoals veel van dat soort zaken: In de praktijk niet. Het zijn afspraken tussen ouders. We kunnen gelukkig nog door één deur en gedragen ons als volwassen mensen dus dan worden dit soort zaken gewoon gevolgd.
"Papa" is dan ook een soort eretitel die je niet zomaar aan iedereen geeft. Als je wat respect hebt voor je ex-partner in de rol als moeder en vader hou je daar rekening mee. Als kinderen worden geïnstrumentaliseerd in de (levenslange) nasleep van een vechtscheiding kan het wel eens lelijk worden en dat wreekt zich.

Hoe vaak gebeurt zoiets nog in de praktijk, dat de kinderen papa/mama zeggen tegen een plus-ouder? Ik zou dat heel raar vinden tbh.

Een plusouder moet helemaal niet papa genoemd worden. Meer zelfs, het staat in onze kindregeling dat het niet mag.
Je trekt een belangrijke stukje weg: als iemand zijn eigen kinderen hem papa noemen, kan ik mij voorstellen dat kleine kinderen dit overnemen. Bijvoorbeeld papa X of papa Y, met X de naam van de papa of diens zoon Y.

Ik ga er ook niet vanuit dat dat vaak gebeurd maar om eerlijk te zijn is dat een afspraak voor het goede van het kind of van uzelf?

Het lijkt me een moeilijke situatie. Aan de ene kant is het pijnlijk om uw eigen kinderen iemand anders mama of papa te horen noemen. Anderzijds is het vaak wel een teken dat de kinderen zich goed en op hun gemak voelen bij die persoon en dat is ook iets wat je wenst als ouder. Niet dat dat niet het geval is wanneer ze die persoon geen mama of papa noemen natuurlijk.

Het lijkt me een moeilijke situatie. Aan de ene kant is het pijnlijk om uw eigen kinderen iemand anders mama of papa te horen noemen. Anderzijds is het vaak wel een teken dat de kinderen zich goed en op hun gemak voelen bij die persoon en dat is ook iets wat je wenst als ouder. Niet dat dat niet het geval is wanneer ze die persoon geen mama of papa noemen natuurlijk.
Ik zou het eigenlijk vreemd vinden dat kinderen iemand anders papa of mama noemen als je eigen relatie met je kinderen goed is, tenzij ze nog zo jong zijn dat ze verward raken. Is dat geen titel die ze aan een bepaalde persoon linken? Ik weet ook niet of dat iets is dat spontaan gebeurt zonder dat een ouder dat een beetje "pusht".

Terug
Bovenaan