Ik heb dat wel gedaan, puur omdat ikzelf de auto nodig had om dochter naar school te brengen. Aangezien zij vertrok naar haar ouders zonder auto(haar vader kwam haar ophalen) en de auto feitelijk bij mij bleef heeft de rechter mijn eis aanvaard. Ik kreeg het gebruiksrecht. Zij gebruikte auto van haar ouders, maar ondertussen heeft ze blijkbaar haar eigen auto.
Maar de auto is ook zoiets speciaals(wat is er niet speciaal aan mijn situatie he?

) In het begin van ons huwelijk had ik voltijds werk, maar zij niet. Dus heeft mijn ouders geld geleend voor de auto, terwijl de auto op mijn naam stond. We betaalden dit maandelijks af. Op een moment dat ik tijdskrediet nam om avondschool te volgen, mochten we dit tijdelijk opschorten van de ouders. Dus de auto is mss wel 7 jaar oud, maar slechts helft afbetaald. Ik wil m'n ouders terugbetalen, maar ex zegt nu dat dit een schenking was en geen lening. En tis niet dat ik iets op papier staan heb. Ik kan wel de maandelijkse terugbetalingen tonen met als omschrijving "auto" elke maand, maar .....er staat mij wat hoofdpijn te wachten.
Ze eist wel de helft van de auto op. Haar mindset is simpel: auto is 6k waard(ongeveer), dus graag 3k aub....Dit is dus haar denkwijze.
Naar de notaris moet je pas gaan als je samen een akkoord bereikt.....ga je naar de rechtbank dan betaal je nog meer af aan advocaten.
Ik probeer al maanden tevergeefs met haar te praten over de vereffening en verdeling van het huis en zo, maar lijkt niet te lukken om af te spreken.