Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Ik zie de link niet......in mijn leven is er evenwicht qua uitgaven.(fun en zaken die noodzakelijk zijn)...ik zou de zaken anders aangepakt hebben ja, maar het evenwicht zal er altijd zijn. Bij @Tomski is/was er onevenwicht vind ik.
Hij heeft zijn prioriteiten misschien gewoon anders liggen.
Hij kan zijn feest nog altijd doen maar een stuk huis bijbouwen is moeilijker.

Ik zie de link niet......in mijn leven is er evenwicht qua uitgaven.(fun en zaken die noodzakelijk zijn)...ik zou de zaken anders aangepakt hebben ja, maar het evenwicht zal er altijd zijn. Bij @Tomski is/was er onevenwicht vind ik.
En hoeveel huizen heb jij al gezet waarbij je bankrekening in evenwicht was met de waarde van de net aangekochte woning?

Imo heeft iedereen andere prioriteiten en beeld kwa "fun en zaken" en daar hoeft niemand commentaar op te hebben. En dan vooral nog niet op een neerbuigende manier in de aard van "typisch, al het geld opdoen aan het ene en dan niks meer over hebben voor het ander".

Maakt nu toch geen hol uit, de ene vindt dat feest HET hoogtepunt van z'n / haar leven, de ander vindt het een praktische, administratieve krabbel op een blad.
Wij hebben een brunch gedaan met 13 man, daar is nadien ook wat commentaar op gekomen door sommige vrienden, maar ik heb gewoon gezegd dat, als we het 10j vol zouden houden, we pas ECHT een reden zouden hebben om te feesten.

Ringen, kledij, brunch,... Heeft ons nog geen 1000 euro gekost en was ook een heel fijne dag! Ik was zwanger en kotsmisselijk, het is nu niet dat ik onder die omstandigheden een 7 gangenmenu ging gegeten hebben en tot vroeg in de ochtend op de dansvloer zou gestaan hebben :unsure:

Ben in elk geval onder deze omstandigheden heel blij dat we er geen groot bedrag tegenaan hebben gegooid 😜

Maakt nu toch geen hol uit, de ene vindt dat feest HET hoogtepunt van z'n / haar leven, de ander vindt het een praktische, administratieve krabbel op een blad.
Wij hebben een brunch gedaan met 13 man, daar is nadien ook wat commentaar op gekomen door sommige vrienden, maar ik heb gewoon gezegd dat, als we het 10j vol zouden houden, we pas ECHT een reden zouden hebben om te feesten.

Ringen, kledij, brunch,... Heeft ons nog geen 1000 euro gekost en was ook een heel fijne dag! Ik was zwanger en kotsmisselijk, het is nu niet dat ik onder die omstandigheden een 7 gangenmenu ging gegeten hebben en tot vroeg in de ochtend op de dansvloer zou gestaan hebben :unsure:

Ben in elk geval onder deze omstandigheden heel blij dat we er geen groot bedrag tegenaan hebben gegooid 😜
Misschien is het daar al fout gelopen he, met een groot feest gingen jullie misschien nog samen geweest zijn :unsure:

Ha, twas van moetes :unsure:

Hier zijn ze allebei in het huwelijk verwekt. Moesten we voor de kerk getrouwd zijn Hij zou nog isj fier zijn ook.

Ik wou al langer trouwen, hij niet.
Toen hij hoorde dat ik expliciet toestemming moest geven om hem als vader te erkennen, was er rap ne datum geregeld door hem! 😂
Dus als we het goed begrijpen heb je hem eigenlijk geen keuze meer gegeven.

Dus als we het goed begrijpen heb je hem eigenlijk geen keuze meer gegeven.
Ik was al meer dan een jaar daarvoor gestopt met zagen erover :unsure:
Hij vroeg zelf hoe dat zat met aangeven van een kind en heb 'm toen uitgelegd dat ik een verklaring moet tekenen dat hij de vader zou zijn en dat ze anders onder mijn naam zou staan, vader onbekend. Totaal niet als dreiging of zo, want toen zag ik 'm nog ècht graag. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken hem niet als vader te erkennen! Maar hij besloot plots voor de meest zekere weg te kiezen 😜

Is wsl idd frustratie. Maar hoe dieper je uw (trouw)put graaft, hoe langer je terug moet kruipen naar boven hè. Ik probeer het toch altijd bij KISS te houden, zelfs bij dit soort "emotionele" constructies.
Gohja veel is volgens mij ook sociale druk. Pas op, als je een groot feest wil geven of eender wat, geen probleem natuurlijk. Maar heb de indruk dat het (zie ook verhaal @Tomski) bijna een verplichting is, en daar kan ik minder mee om. Het aantal mensen dat een hele trouwdag op is van de stress omdat iedereen een groot feest verwacht lijkt me niet verwaarloosbaar.
Heb het belangrijkste in het vet gezet.

Hier vond ik het logisch om te trouwen, omdat dat mij de normale gang van zaken leek.
Samenwonen, iets kopen om in te wonen, trouwen, kindjes.

Voor mijn vrouw zat daar veel meer symboliek achter.
Zij is ook eerder praktisch ingesteld, maar dat trouwkleed moest er bijvoorbeeld ook écht bij. :laugh:

Hoe hebben jullie het aanzoek gedaan?

Bij mij was het op een Kerstavond die we alleen vierden.
Ik had 2 dooskes ingepakt voor haar: eerste was een dooske foliumzuur en het tweede een verlovingsring.
Kon origineler, maar ze was er toch best wel content mee. :)

Jup, vond ik nog wel n origineel cadeau. :laugh:

*ahem*
Kinderen mochten ervan komen.
Iets waar zij al jaren op aanstuurde.
Zieke geesten hier... :tongue:

Terug
Bovenaan