Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Allé merci forumvriendjes, het heeft toch een beetje geholpen om misschien toch nog niet meteen te panikeren en het allemaal nog even tijd te geven. :smile:

Ik ben sinds een maand via FB dating met iemand aan het praten. Absoluut niet de bedoeling om een relatie te starten ofzo, maar ik denk dat ik dat ook wat ga afbouwen. Want eigenlijk ben ik al meer dan een maand bezig met haar continu op te beuren want eigenlijk zijn de meeste van haar berichten een stortvloed aan negativiteit, zelfs de meest banale dingen. En ik voel dat dat ook wat op mijn gemoed begint te werken.
Een partner moet je energie geven, geen energie "drainen". Ver van weg blijven. Als ze nu al op je gemoed werkt, weet je wat te doen.

Een partner moet je energie geven, geen energie "drainen". Ver van weg blijven.
Een leuke quote, moet ik onthouden.

Khad onlangs deze tegengekomen: "Stop getting mad at them when they go off the script that you wrote for them in your mind".
Kmoest het 5x herlezen in het begin, maar is ook een eyeopener.

Net m'n laatste bezoek aan Oosteeklo gedaan. De ene kat kwam zoals gewoonlijk wat janken toen ik op het toilet zat en dan moest ik effe een traan wegpinken. De andere kat ontsnapte mee naar de benedendeur. M'n ex had ze gevangen en wou ze nog effe aan mij geven maar dat heb ik maar zo gelaten. Zit hier nu wel met tranen nu ik dit schrijf.
Maar het komt goed. Eerst m'n bureau ineen steken en dan achter een friet

Net m'n laatste bezoek aan Oosteeklo gedaan. De ene kat kwam zoals gewoonlijk wat janken toen ik op het toilet zat en dan moest ik effe een traan wegpinken. De andere kat ontsnapte mee naar de benedendeur. M'n ex had ze gevangen en wou ze nog effe aan mij geven maar dat heb ik maar zo gelaten. Zit hier nu wel met tranen nu ik dit schrijf.
Laat het u smaken, eentje uit een frituur die wél open is ipv de airfryer! 😇

Komt natuurlijk goed, eens je je draai gevonden hebt loopt dat allemaal wel los. Wie weet waag je je ooit wel nog aan een huisdier.

Komt natuurlijk goed, eens je je draai gevonden hebt loopt dat allemaal wel los. Wie weet waag je je ooit wel nog aan een huisdier.
PAY-The-woman-walking-the-man-on-his-hands-and-knees_(1).jpg

Waarom denk ik automatisch aan dit als jij het over huisdieren hebt? 🙈

@Tonerider ik vermoed dat je het liever niet wil nu, omdat je de verantwoordelijkheid ervoor niet wil?
Maar ik vind een huisdier als single absoluut een meerwaarde! Mocht mijn ex zijn hond wel hebben meegenomen (zit nu op een koopappartement en kan een mechelaar niet zo goed verborgen houden :unsure:) dan had ik nu een pup in huis. Gewoon niet alleen-alleen zijn scheelt toch wel.

Maar begin misschien met een goudvis of een hamster of zo 🤪😘
Vragen minder opvoeding en aandacht op dit moment. 😁

Men ex heeft haar kat na veel vijven en zessen ook bij mij achter gelaten. Soms vervloek ik da mormel wel is maar uiteindelijk sta die wel elke keer aan de deur als ik thuis kom :p snachts slaapt die bij mij op bed enz. Toch nog e poeske in bed dan 😂

Men ex heeft haar kat na veel vijven en zessen ook bij mij achter gelaten. Soms vervloek ik da mormel wel is maar uiteindelijk sta die wel elke keer aan de deur als ik thuis kom :p snachts slaapt die bij mij op bed enz. Toch nog e poeske in bed dan 😂
Hmmmzzz... Misschien toch de dochter overgelukkig maken en een pony kopen dan? Kan ik ook elke dag eens nen hengst in bed hebben 😜

Hmmmzzz... Misschien toch de dochter overgelukkig maken en een pony kopen dan? Kan ik ook elke dag eens nen hengst in bed hebben 😜
Ik zou starten met een kleine cursus over dieren. Kwestie van ze toch wat meer kennis over laten dieren opdoen :unsure:

En laat @Tonerider toch eens wat tijd om op zichzelf te komen. Gezien het feit dat hij toch nog inzat met zijn ex heeft hij toch meer zorgzaamheid in zich dan hij zelf zegt. Maar of hij nu een huisdier neemt of niet, dat moet hij zelf maat beslissen of hij dat wil.

Ooh, maar ik twijfel er niet aan dat Toontje een goeie baas zou zijn hoor! Gewoon eerst zélf zijn draai vinden lijkt me niet meer dan logisch! Vooral omdat de opleiding straks ook nog eens met een pak energie en structuur zal gaan lopen.

even terug on topic als ik jullie mag storen.
Ivm huisdieren: ongeacht hoeveel ik ook van katten hou, ik heb niet echt behoefte om er een in huis te hebben. voor verschillende redenen.
Eerste en belangrijkste is dat ik er te neig van af zie als ze dan sterven. Ik weet het: ik ontzeg me vijftien jaar aan vriendschap voor enkele maanden van verdriet. Maar dat verdriet is me te intens.
Zelfs bij deze katten lukte het me niet om afscheid te nemen terwijl ze nog leven. En dan heb ik altijd bewust wat afstand ingebouwd door te beseffen dat het niet goed ging tussen mij en mn ex en dat er een kans was dat ik ze achter ging laten. Allez, afstand: mijn gsm staat vol met filmkes en fotos van hen. Vooral de abessijn (aichat) had vanaf de eerste minuut eigenlijk mijn hart gestolen. Ik hoop dat de beestjes mij niet te hard missen, want mn ex was de verzorger (eten, kattenbak) en ik de flodderaar.

Maar buiten dat verdriet is het ook wel zo dat ik zot kom van de haren. Stofzuigen en vijf minuten later vind ge weer een pluk haar. De kat een kwartier gekamd, ze spring op uw schoot en vlam, ge hangt weer vol. Ik ben niet de ordelijkste mens ter wereld, ver van, maar van zo iets kom ik wel gestresseerd. Uw toetsenbord, de pc, het dekbed, de kleren, ... gewoon overal vindt ge die haren terug. (en neen, een naaktkat moet ik niet hebben, die vind ik spuuglelijk)

En voor de rest: ik ben nu vrijgezel, ga hopelijk binnenkort fulltime werken (alhoewel ik maar geen stage vind) en dan zou dat beestje heel de dagen op een appartement moeten leven (3de verdiep). Niet dat ze er niet tegen kunnen. Mijn moeder heeft ook altijd een kat gehad en die woont op het 2de, dus dat beest kan enkel op het balkon van 1 meter groot. Maar mijn moeder is wel altijd thuis. Hier zou de kat het grootste gedeelte van de dag alleen zitten, dus dat wil ik ze ook niet aandoen.

Terug
Bovenaan