Kijk, het is met het opvoeden van kinderen al een hele stap als je consequent bent !
Daar hoeven geen rammelingen of kolenkot opsluitingen aan te pas komen.
Voorbeeld : (zonder hotel deze keer).
Kids van mijn broer kwamen, toen ze kleiner waren, in de zomer bij ons thuis logeren...
Thuis was dat van, dat lust ik niet en dat ook niet en we eten alleen wat we graag eten, pizza, pasta en frieten, iets in die strekking.
De eerste keer dat ze kwamen werd me dat door mijn broer op het hart gedrukt met de afsluiter dat ik toch niet zou willen dat ze met honger zouden gaan slapen.
Ontbijt en middagmaal normaal met boterhammen en dan het 1 ste avondmaal
Op het menu stonden witloof sla, kropsla met tomaten en komkommer, puree en steak geen voorgerecht en dessert wat ze wilden uit de ijskast... op voorwaarde dat.
Mijn vrouw heeft hun bord genomen en uitgeschept met de vermelding: ik bedien je, als de portie voldoende is zeg je dank u.
De jongste (zogezegd de moeilijkste eter) dacht dat hij met dank u na de schep puree er vanaf kwam, mijn echtgenote heeft van alles een gezonde portie ingeschept en wij gingen eten alsof het de normaalste (wat het ook is) van de wereld was.
De jongste heeft 5 minuten wat zitten rondstaren en heeft gewoon zijn bord leeggegeten...(witloofsla en kropsla komt thuis niet op tafel want dat mogen ze niet, yeah sure)...
Ik vraag niet aan die gasten : wat willen jullie eten want dan weet ik het antwoord, we eten wat de pot schaft.
Nooit problemen gehad met welk gerecht dan ook bijv: vis....