OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Achteraf heel makkelijk natuurlijk. Niet vergeten dat je ook nog een tweede persoon nodig hebt voor de TT...

En de niet-selectie van Teuns is nu toch al vaak uitgelegd hé. Voor zijn tourrit had hij echt nog niets getoond dit seizoen
Om mee te doen met de TT kan je iedereen mee sturen. Deze Remco gaat ons weinig brengen in die TT.
Remco was kopman voor alle duidelijkheid.

Maar bon in een interview zegt hij dat hij tevreden is met zijn vorm. Straf in feite. Een kinderhand is dan blijkbaar toch echt snel gevuld.

Zuur die 2de plaats. Net als vorig jaar op het WK, net als in de Ronde v Vlaanderen. Telkens in absolute topvorm en dan is het net niet.
Dat zijn grote kansen die weg zijn.
Ik hoop echt dat het woensdag wel raak is. Maar ik vrees Dennis en Ganna.

Idd. Slaagt echt nergens op als je ziet hoe de finale verloopt en ziet wie er daar nog bij zat.
Ik heb absoluut geen kritiek over hoe de Belgische ploeg gereden heeft vandaag, want daar was in mijn ogen weinig mis mee. Behalve dat Evenepoel naar mijn gevoel wel wat teleurstelde. Daar had ik toch meer van verwacht.

Maar je kan u wel de vraag stellen of Dylan Teuns niet mee over de Mikuni Pass had gekund. Die had daarna wel een heel cruciale rol kunnen spelen in de finale om de boel toch meer te kunnen controleren. Al zal men gehoopt hebben dat Evenepoel die rol ging vertolken.

Om mee te doen met de TT kan je iedereen mee sturen. Deze Remco gaat ons weinig brengen in die TT.
Remco was kopman voor alle duidelijkheid.

Maar bon in een interview zegt hij dat hij tevreden is met zijn vorm. Straf in feite. Een kinderhand is dan blijkbaar toch echt snel gevuld.
De vorige keer dat jij voorspelde dat iemand niks had te zoeken in een bepaalde koers won hij.
Dat ziet er dus goed uit voor Remco!

Van Aert, wat een beest. Dat hij hier nog zilver weet te behalen is eigenlijk een mirakel. Wat heeft die gestreden zeg. Zeventien petten af, zoals Wuyts zou zeggen.

ik had het gevoel dat Pogacar niet meer voluit meewerkte omdat ploegmaat McNulty vooraan zat. Daar is het volgens mij fout gelopen voor Van Aert. Zitten er andere renners voorop dan werkt Pogacar altijd mee om het gat te dichten. Dat zag je in de eerste kilometers na de klim.

Het ideale scenario was geweest dat Van Aert en Pogacar samen of in een groepje konden wegrijden. Dat zat erin maar kwam er jammer genoeg niet uit.

Evenepoel: teleurstellend. Eigenlijk de eerste keer dat hij op een grote afspraak tegenvalt. De Giro vond ik gezien de omstandigheden zeker niet slecht. Daar was hij de eerste week ook gewoon bij de betere. Moeten we ons dan toch stilaan zorgen maken dat zijn uitzonderlijke niveau van 2019 en 2020 niet meer terugkomt? Dat zou doodzonde zijn. Zien wat de tijdrit brengt. Top 5 zou heel goed zijn.

Delen van de koers gezien. Snap dat dat groepje niet wil naar de finish gaan met VA, maar zomaar goud laten lopen?
Werk dan toch mee en kijk dan de laatste km's wat je kan doen ipv op 1 iemand zijn wiel te focussen.
Maar fantastisch van Wout, onze beste man die we sinds een paar jaar hebben op de weg. Hopelijk zetten andere belgen toch ook nog stappen.
Ploeg goed gereden, Gva en Ties hebben mij verbaasd. Vansevenant cava denk ik?
Remco mja, niet goed genoeg en dan maar proberen. Geen idee waar die staat, alleen hij weet dat.... Maar in de TT zal het wel geen vette zijn.
Gok op Dennis, dan close met Ganna en Wout voor podium.

Eerlijk gezegd, ik zie een Wout mits die zich er wat op toe legt nog eerder een deftig klassement rijden in een grote ronde dan Remco.

Zuur die 2de plaats. Net als vorig jaar op het WK, net als in de Ronde v Vlaanderen. Telkens in absolute topvorm en dan is het net niet.
Dat zijn grote kansen die weg zijn.
Ik hoop echt dat het woensdag wel raak is. Maar ik vrees Dennis en Ganna.
Dit is de minst zure van de drie.

Voor WK en RVV komen er nog wel kansen. Tenzij door verdachte omstandigheden meer sportevenementen de komende jaren zullen geannuleerd worden onder het mom van de volksgezondheid.

Olympische Spelen zijn er ook wel nog twee kansen: Parijs en Los Angeles. Er komt nog een kans voor een medaille woensdag in de tijdrit. En Van Aert heeft er al een geslaagd seizoen op.

Eerlijk gezegd, ik zie een Wout mits die zich er wat op toe legt nog eerder een deftig klassement rijden in een grote ronde dan Remco.
Als je dat doet, lever je wat in op de eendagswedstrijden, en rijd je jezelf minder in de kijker van de Tour. In principe zou Van Aert wel een enorme kandidaat zijn voor een groene trui.

Grappig genoeg was Wout's beste klassement in de Tour dit jaar in het bergklassement (4e plaats).

Als je zo goed bent als Van Aert moet je keuzes maken. De Tour winnen zal Van Aert niet doen (hoewel je maar nooit weet als hij zich volledig erop aanpast, maar dat is het niet waard). Een goed klassement in de Tour rijden is niet wat prioriteit hoort te zijn (hij reed trouwens al 19e in het klassement, en vorig jaar 20ste). Dat hij het kan, weten we. Maar focust hij zich er niet op, dan kan hij af en toe zijn dag rust nemen om eens vol te gaan in bepaalde ritten (zoals de Ventoux of nog eens op de Champs Elysèes, een tijdrit, een paar dagen geel dragen etc.). Niemand buiten de echte koersnerds die weten wie 5e werd in de Tour van vijf tot tien jaar geleden. Ik vind dat Van Aert zich in die drie edities meer in de kijker heeft gereden en meer gedaan heeft, dan Jurgen Van Den Broeck in zijn hele tourcarrière. Nu was voor die renner die resultaten in de Tour mooi, en was hij wel meer geschikt voor het klassement dan voor een etappe of dit en dat.

Voor een echt topklassement moet je echt je jaar wat meer op die Tour gaan afstemmen, en dan is het voorjaar niet ideaal (hoewel ik nu ook niet denk dat Van Aert niet beide kan combineren). Het grote probleem is niet per se die vormpeil, maar wel de bouw en de stijl die nodig is.

Laatst bewerkt:
Voor een wielrenner is een Olympische medaille/titel minder belangrijk voor de carrière dan bv een gymnast of zwemmer.
Dus dat is nog een voordeel dat die mannen hebben.

Het wint toch wel wat meer aan prestige dan vroeger heb ik het idee. Van Aert wou het wel heel graag, Carapaz was gelukkig ook super tevreden. Maar enkele jaren geleden was dat toch wat anders (2012 bvb... ). Maar inderdaad de Olympische Spelen zijn niet zo belangrijk voor het wielrennen als bij andere sporten, waar voor bepaalde sporten de Spelen toch het hoogste zijn wat je kan bereiken. WK's ook wel soms.

Nu zijn er wel sporten waar dat nog minder "belangrijk" is, zoals bij voetbal en ook bij tennis (veel toppers die het laten schieten). En voetbal bij mannen is met junioren. Ik vind ook dat ze die sport op de spelen beter afschaffen en gewoon een andere sport ervoor in de plaats laten doen. Voetbal op de spelen is echt zinloos. Genoeg andere toornooien voor hen en genoeg aandacht voor die sport.

Jup, Ganna heeft nog maar 4 tijdritten gewonnen dit seizoen. :unsure:

Tijdritten van:
  • 10.74 km - Ster Van Besseges (Februari)
  • 13 km - UAE Tour (Februari)
  • 8.6 km - Proloog Giro
  • 30.3 km - Etappe 21 Giro (2de Cavanga op 12 seconden)
Op het Italiaans Tijdrit kampioenschap (45.7km) was ie 4de op 52 seconden van Sobrero. Vind ik nu niet bepaald indrukwekkende resultaten van Ganna, en al zeker niet in functie van de lengte en parkoer van deze olympische tijdrit, & huidige vorm van Wout!

Wout gaat Ganna "relatief" wegblazen :cool:

Dennis lijkt me de gevaarlijkste die 800 hoogtemeters zijn voor Ganna te veel en die rijd ook nog op de piste dacht ik dus Ganna hou ik niet echt veel rekening mee. Vooral Dennis lijkt me gevaarlijk al kan die er ook gewoon compleet doorzakken natuurlijk geen idee wat die zijn vorm is.

Evenepoel en Nibali vond ik wat vreemd om voor de steile klim blijkbaar al aan te vallen in zo'n hitte herstel je moeilijk als je teruggepakt wordt dan kan je niet meer mee dus beetje waar gegokt als je ziet dat er toch een dozijn renners of zo de finale rijden dan moest hen dat ook wel gelukt zijn als ze gewoon volgen. Beetje vreemde move om in zo'n hitten te proberen te "anticiperen" zoals ze dat vaak zeggen.

Heb het op de radio moeten volgen en Vandegoor viel precies goed mee vond ik op TV vind ik er weinig aan zeker als ook nog eens Nijs erbij zit maar nu geen klagen. Er gebeurde ook genoeg natuurlijk ene aanval na de anderen dus veel moeten lullen heeft hij niet moeten doen en was er toch eens een pauze dan spelen ze een minuutje muziek.

Heeft Wuyts zich een beetje kunnen houden? Of hebben ze de brandweer moeten bellen om de kelder daar bij de VRT leeg te pompen die zal nogal tekeer zijn gegaan kan ik me inbeelden.

Vraag is alleen in welke mate de vermoeidheid een rol zal spelen woensdag + een tijdrit moet nog altijd gereden worden, maar een goede herstelde Wout zou op zijn minst bijna altijd een medaille moeten halen. Volgens de bookies ook de topfavoriet, gevolgd door Ganna en Dennis. Evenepoel staat vierde bij de kanshebbers. Pogacar rijdt de tijdrit blijkbaar niet.

Denk persoonlijk dat Kung en Asgreen ook wel medaillekandidaten zijn, maar die staan relatief laag. Roglic, Dumoulin, McNulty, Almeida staan hoger. Ook Cavagna en Schachmann hoger dan Kung.

Wout 1.30 voor een medaille / 2.60 voor winst, Remco 2.25 / 7.50 voor winst.

EDIT: Ik heb veel van de koers gezien, maar Remco zijn aanval heb ik niet gezien, dus daardoor dacht ik dat hij volledig door de mand zakte, maar die aanval geeft wel een verklaring voor het vroege lossen. Lijkt mij dan ook maar logisch. Een beetje "gegokt en verloren" en ook de reden waarom de koers zo gesloten bleef tot de Mikuni Pass. Ik hoop dat hij zich wat spaarde met oog op de tijdrit dan (vanaf moment dat hij wist dat het niet meer ging).

EDIT2: Evenepoel en Nibali probeerden misschien wat te gokken op twijfel in het peloton (iemand anders moet dan maar het werk doen). En ten tweede anticiperen omdat ze misschien zelf wel wisten niet goed genoeg te zijn of dat Bettiol/Moscon en Van Aert in principe de kopman moesten zijn.

Roglic rijd de TT. Slovenie mag maar 1 man afvaardigen voor de TT. Hoe dat komt weet ik niet terwijl iedereen die wat van koers kent toch weet dat dat 2 kanidaat podium renners zijn maar goed zullen niet genoeg puntjes hebben verzameld de voorbije jaren zeker. Alhoewel Slovenie toch al een pak gewonnen heeft.

Heeft Wuyts zich een beetje kunnen houden? Of hebben ze de brandweer moeten bellen om de kelder daar bij de VRT leeg te pompen die zal nogal tekeer zijn gegaan kan ik me inbeelden.

Viel best wel mee, ik heb van het begin gekeken. Die twee waren duidelijk enorm moe wanneer ze begonnen met te becommentarieren. De Cauwer heeft ook wel toegegeven niet goed geslapen te hebben (zo wat half). Er zal daar veel koffie gedronken zijn.

Geen cadeau om het eerste deel van deze wedstrijd te becommentarieren. Er gebeurde echt bijna niets. Van Avermaet en Tratnik die dan na een tijd begonnen rijden omdat niemand anders het zou doen. Na een tijd ook Benoot af en toe neus aan het venster, maar Benoot en Vansevenant hebben vooral in het eerste gedeelte van die steile klim tempo hoog gehouden. Veel was er niet gebeurd, maar de hitte en het vele op en af, hebben toch gezorgd voor heel wat slijtage. Vanaf de klim, was het wel een koers om duimen en vingers van af te lekken, dus de finale maakt dan meer dan goed (zeker vanaf de versnelling van Pogacar).

Roglic rijd de TT. Slovenie mag maar 1 man afvaardigen voor de TT. Hoe dat komt weet ik niet terwijl iedereen die wat van koers kent toch weet dat dat 2 kanidaat podium renners zijn maar goed zullen niet genoeg puntjes hebben verzameld de voorbije jaren zeker. Alhoewel Slovenie toch al een pak gewonnen heeft.
Voor de TT krijgen de eerste 30 landen op de ranking 1 plaats en krijgen de eerste 10 in de uitslag van het WK tijdrijden van 2019 een extra plaats voor hun land (max 1 plaats extra per land, anders de nr 11,12,...).
Remco heeft zijn plaatsje zelf verdiend met zijn 2e plaats in 2019, Roglic was toen pas 12e.

Wat ik wel niet begrijp is waarom Roglic en waarom niet Pogacar. Lijkt me dat de laatste meer de "man in vorm" is, tenzij Roglic vandaag bewust gespaard heeft, na misschien Pogacar uit de wind gezet te hebben eerder (en dat dat dan zijn werk was)? Ofwel is hij nog niet hersteld van de slopende eerste week in de Tour met val.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan