OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat komt ook vooral door het gebrek aan echte profs natuurlijk.

Het grootste deel van het vrouwenpeloton zijn amateurs, die eigenlijk niet de tijd en effort kunnen steken in het profbestaan en dus die afstanden zelden aankunnen. En dan blijft ge met een klein kransje toppers over die vaak alleen zitten, en in dezelfde ploeg en het elkaar niet gunnen.

Koppel dat nog eens aan een koers waar er geen communicatie is met de volgwagens en ze dus het grootste deel van de tijd niet echt weten wat er allemaal aan de hand is, dan krijg je zo een gedrochten natuurlijk.

Helaas is dit een periode die het vrouwen rennen moet doormaken, dat is bij de mannen ook geweest. Enkel door meer TV en dus grotere commerciële belangen gaat de mogelijkheid stijgen om er iets deftigs van te maken.
Dat de andere ploegen (voornamelijk amateurs) het niet weten: OK.
Maar de Nederlandse ploeg zijn toch allemaal profs hé. Dat ze dan effectief niet weten dat er nog iemand voorop ligt kan toch echt niet?
Echt alles is fout gelopen bij de Nederlanders.

Ik vrees dat hun bondscoach mag opkrassen na dit fiasco.

Altijd hetzelfde liedje die vrouwenkoersen. Fysiek kunt ge daar alleen maar respect voor hebben, maar tactisch zit ge gewoon naar een bende kippen zonder kop te kijken, waardoor het gewoon niet leuk meer is om te volgen. In de Amstel was het ook al van dat.
Inderdaad. Bij momenten denk je dat je naar een gran fondo voor wielertoeristen kijkt. Na die laatste helling van 2km zijn ze met 20 man samen en werkelijk niemand rijdt, zielige bedoening. Dat kan je niet enkel op Nederland steken.
Door de sterkte van Nederland gaan andere landen precies naar Tokio enkel met het idee om de oranje brigade te volgen. Zonder uit te gaan van de sterkte van 1 van hun eigen renster. Italië komt toch ook met een sterk blok aan de start en doet helemaal niks, en dan strand je met Borghini net achter van Vleuten.

Maar de Nederlandse ploeg zijn toch allemaal profs hé. Dat ze dan effectief niet weten dat er nog iemand voorop ligt kan toch echt niet?

Bij ons zijn toch ook 3 profs? Neem aan bij de grote landen allemaal (Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Amerika, Britten, Denen, ...)

Ik vrees dat hun bondcoach mag opkrassen na die fiasco.
Ja, daar zal in het Nederlandse team ongetwijfeld nog serieus over nagepraat worden. Het is natuurlijk een verhaal van twee kanten.

Je kan niet altijd verwachten dat de rensters continu weten wie wat en waar. Dus dat zij het niet weten dat er mogelijks nog 1 iemand voorop rijdt, daar kan ik nog inkomen. Maar dan moet je wel ook de neutrale tijdsaanduidingen negeren. Ik ga er wel van uit dat die er waren, of hebben ze die verkeerd geïnterpreteerd, en dachten ze dat het om hun voorsprong ten opzichte van een achtervolgende groep ging?

Als bondscoach in de wagen heb je in principe de kans om er naast te komen en richtlijnen te geven, maar het moet lukken ook. En vaak, als de rensters niets vragen, moet je er dan wel naast komen rijden? Zij zullen er in de wagen misschien wel van uit gegaan zijn dat de rensters het wisten.

We zullen het de komende dagen wel overal kunnen lezen, want dit geeft natuurlijk wel voer voor veel discussies en opinies. :P

Mee akkoord met bovenstaande. MAAR waarom heb je anders een bondscoach? Die moet elk scenario besproken hebben met zijn rensters. Ze moeten op voorhand ook gesproken hebben welk gebaar wat betekent enzovoorts ..

Dus hoe je het ook draait of keert, wat de uitleg straks ook gaat zijn, of het nu zijn fout is of niet --> Hij gaat gewoon de rekening gepresenteerd krijgen hé.

Opmerking: Het is trouwens blijkbaar een vrouw (ik volg het nu ook zo goed wéér niet ivm vrouwenwielrennen ;))

Laatst bewerkt:
In de eerste plaats is het uiteraard de fout van de bondscoach. Je neemt 4 toppers mee en niemand om op kop te zetten. En blijkbaar hadden ze tot vorige week zelfs nog niet over tactiek gesproken. Vollering moest gewoon mee als pure helper. Of je laat ze thuis en pakt iemand mee die haar plaats kent en wil werken.
Als het parcours van kilometer 50 naar 30 bergaf loopt moet je er ook rekening mee houden dat je daar weinig tijd gaat goed maken op vluchters.

Het lijkt me duidelijk dat het scenario "vluchters" nooit besproken is. We rijden op het einde tegen elkaar en de beste wint.

Communicatieproblemen bij de vrouwen. Wie had dat gedacht :laugh:

Als ik mijn vriendin soms etentjes zie regelen met haar vriendinnen dan schrik ik niet van deze wegrit :unsure:

Waarom is dat zonder oortjes? Zonder geeft in mijn ogen geen enkele meerwaarde, koers is ongelooflijk tactisch en oortjes zijn een essentieel hulpmiddel.

Je hebt onderweg soigneurs staan, je rijdt op 30km van de meet door de boxen. Maar je kan ze nooit informeren? Was naast oortjes ook alle telefoonverkeer verboden tussen de begeleiders?

Achteraf gaf Nederlands bondscoach Loes Gunnewijk haar versie van de feiten. “Er was overal miscommunicatie. De vluchters kregen teveel voorsprong, maar dat wisten onze rensters niet. Ze wisten ook niet dat er nog één voorop reed. Ik kon ze niet informeren en vanaf de kant lukte het ook niet.

Jij maakt soms toch echt bizarre hersenkronkels.

Buiten zijn eerste echt lange koers waar hij de tegenstand aan frieten gereden heeft, heeft hij nog geen echte potten gebroken…

Misschien omdat hij zich hard focuste op kleinere rondes waar zo geen ritten in zitten, en als er dan langere ritten in zitten zijn die veelal niet over zijn terrein, maar vlak.

Hij was tot voor gisteren in 3 koersen gestart die rond de 230km waren:
San Sebastian: gewonnen
WK Harrogate: DNF wegens bij Gilbert blijven toen die problemen had
Lombardije: DNF wegens val

Hoe dat duidelijk maakt dat hij geen echte potten gebroken heeft, beats me.
BK was 220 en daar was hij ook niet slecht
Maarja was veel vlakker, nu voor TT verwacht ik hem wel top 8 minimaal!

Je hebt onderweg soigneurs staan, je rijdt op 30km van de meet door de boxen. Maar je kan ze nooit informeren? Was naast oortjes ook alle telefoonverkeer verboden tussen de begeleiders?
Het was wel zo dat ze op het circuit of vlak ervoor? ergens de laatste 5km, die 2 andere vluchters inhalen. Als je dan niet goed oplet, dan kan je misschien denken dat je dan op kop rijdt. En die laatste 5km komt de ploegauto er niet meer naast rijden om te informeren. Maar al bij al koerssituatie volledig verkeerd gelezen door Nederland.

En jammer voor Kopecky, want hierdoor verliest ze een medaille anderzijds waarschijnlijk

"Van der Poel vertelde bij Sporza dat hij eigenlijk niet wist dat Bettiol voorop lag. ,,Dat kreeg ik pas daarna door.’'"

Als het Van Der Poel kan overkomen :)

Als ik mijn vriendin soms etentjes zie regelen met haar vriendinnen dan schrik ik niet van deze wegrit :unsure:

Waarom is dat zonder oortjes? Zonder geeft in mijn ogen geen enkele meerwaarde, koers is ongelooflijk tactisch en oortjes zijn een essentieel hulpmiddel.
Oortjes enkel voor gevaarlijke situaties nodig imo, de renners moeten maar zelf de koers leren lezen (en de bordjes langs de kant)
Of van die kleurenborden zoals de Belgen eens hebben gedaan :lol:

"Van der Poel vertelde bij Sporza dat hij eigenlijk niet wist dat Bettiol voorop lag. ,,Dat kreeg ik pas daarna door.’'"

Als het Van Der Poel kan overkomen :)
Hij wist het wel aan de streep en het is niet dat hem anders de koers had gewonnen wss

Het was wel zo dat ze op het circuit of vlak ervoor? ergens de laatste 5km, die 2 andere vluchters inhalen. Als je dan niet goed oplet, dan kan je misschien denken dat je dan op kop rijdt. En die laatste 5km komt de ploegauto er niet meer naast rijden om te informeren.
Op het moment dat ze die 2 inhalen was de vogel al lang gevlogen natuurlijk, dan maakt het ook niet meer uit. Bij de eerste passage in de boxen moet je toch meedelen 1 koploper x minuten, 2 er achter x minuten. Je rijdt er met een groepje van 30 door, zo onmogelijk is dat toch niet.

Als je Vollering aanduidt als helper kan je op voorhand ook bespreken om af en toe eens naar de volgwagen te komen. Dat gebeurt bij de mannen ook wel is, dat de oortjes slecht werken en dat ze iemand naar achter sturen om naast de auto door te nemen wat de verschillen zijn en hoe ze het gaan aanpakken. Als je weet dat er geen communicatie is lijkt me dat geen slecht idee.

Op het moment dat ze die 2 inhalen was de vogel al lang gevlogen natuurlijk, dan maakt het ook niet meer uit. Bij de eerste passage in de boxen moet je toch meedelen 1 koploper x minuten, 2 er achter x minuten. Je rijdt er met een groepje van 30 door, zo onmogelijk is dat toch niet.
Ja, eens. Uit interview met Kopecky op Sporza kan ik afleiden dat ze wel wist dat die Oostenrijker nog voorop lag. Dus vooral een miscommunicatie bij Nederlandse ploeg dan.

Laat ons nu zeggen een Dylan Teuns, die heeft toch ook wel wat bewezen.
Dat Remco Remco is dat zou niks moeten uitmaken. Iedereen zou moeten geslecteerd worden op zijn kunnen en zijn historie. Wat heeft Remco dit seizoen laten zien? En hoeveel keer heeft Remco zich al volledig ten dienst gesteld van een ander?

Verkeerde selectie in mijn ogen, zijn prestaties bewijzen het. En ik durf te stellen dat we geen goud pakken door Remco.
Weeral zitten kakken op Remco.. die van een zware blessure terugkomt. Ja, hij was gisteren niet goed.. maar we halen dik verdiend zilver met Wout. Achteraf is het weeral makkelijk praten..

Eerlijk gezegd, ik zie een Wout mits die zich er wat op toe legt nog eerder een deftig klassement rijden in een grote ronde dan Remco.
Wout moet dat zelf willen om al die opofferingen te maken.. mss binnen een paar jaar? Om Remco nu al af te schrijven zoals vele volgers hier.. daar doe ik niet aan mee.. Typisch voor succes-supporters die enkel hoera roepen als het goed gaat.. zoniet is het afbraakwerken nummer 1.. Nog altijd vergeten dat Remco voor hetzelfde geld niet meer onder ons was na zijn doodsmak.

Zijn terugkeer heeft een stuk meer tijd nodig dan verwacht.. geef die gast dan ook die tijd ipv hem al op voorhand te bekritiseren en af te schrijven.

als ge u spaart in de wegrit voor de tijdrit, dan moet je niet meedoen vind ik.
Vaak is “ik heb me gespaard” een excuus voor: “ik was niet goed genoeg”.

we zullen zien !

benieuwd ook naar Tom Dumoulin.
Er waren er nog niet goed genoeg.. Valverde, Roglic, Nibali om er een paar te noemen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan