OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Judo.
Tiebwa (15j) uit Kiribati (nog nooit van gehoord) tegen Bilodid uit Oekraïne.
Vijftal seconden en ippon. Jarenlange training weggevaagd in vijf seconden.
Goh ja, ze is nog maar 15 jaar, dus er kunnen nog kansen genoeg komen. Ze kan in aantal jaren nog langer trainen dan haar huidige leeftijd. Wel hard voor zo'n jong veulen, dus hopelijk wordt ze goed opgevangen.

Dat vind ik toch altijd zo bewonderenswaardig (en pijnlijk) aan vele van deze sporten op de OS. Hockey, voetbal, ... geen probleem, je krijgt een aantal wedstrijden de tijd om je te plaatsen voor die volgende ronde. Eens een flater maken, geen probleem, je krijgt ruim de mogelijkheid om het recht te zetten.

Maar in Judo, zwemmen, turnen, ... je krijgt 1, 2 of 3 minuten de tijd om alles waarvoor je de voorbije 4 jaren gewerkt hebt te tonen. Maak je een kleine fout dan is het al volledig game-over. Dat is ongelooflijk hard. Veel respect voor die atleten.

VS - China in het damesvolleybal ook zeer genietbaar. Aan het niveau zou ik denken finale avant la lettre, maar ik ken er niet genoeg van om te weten of dat effectief toplanden zijn.

Dat is precies alleen voor open water zwemmen
Triathlon wordt paar dagen uitgesteld indien nodig en anders duathlon volgens wat ik lees

En heb filmpje van Van Riel gezien waarin hij wissel lopen - fietsen traint...

Schandalig dat het idee van een duatlon zelfs geopperd wordt. Dat is een volledige andere sport.
Precies of er zijn in de buurt geen geschikte meren waar ze de triatlon kunnen laten doorgaan?

Gaat het hem dan echt zoveel om het per se in hartje Parijs te kunnen laten doorgaan?

Het roeien en kayak wordt op een mooie locatie gedaan waar de triatlon ook perfect zou kunnen plaatsvinden…

Gille/Vliegen een masterclass tegen Fils/Humbert in het tennis vandaag. Paar kansjes laten liggen, de score had groter kunnen zijn.
Volgende ronde tegen Evans/Murray. Zeker niet kansloos, Evans is geen dubbelspeler en Murray is nog maar een schim van wie hij ooit was.

hier ook halve en finale van boogschieten gezien, echt wel spannend en interessant, nooit eerder gezien. Ook de schietcompetitie wel boeiend.

Allé, morgen hopelijk de 3e medaille (en hopelijk goud) met Casse. En wie weet is er nog iets mogelijk in de Triathlon als Geens of Van Riel een topdag hebben

Triatlon (voorlopig) uitgesteld tot morgen 10u45. Blijkbaar 2 augustus nog voorzien als reserve datum.
Hoe irritant voor die atleten, 's avonds gaan slapen en niet weten of ge nu uw Olympische wedstrijd gaat mogen doen of niet. En dat 2 dagen op rij.
Duatlon zou inderdaad helemaal belachelijk zijn, had gehoord dat er dan ook geen echte olympische kampioen zou zijn omdat het dan om een demonstratie wedstrijd zou gaan?

Volgende opmerking was terecht: het zeilen vindt ook plaats in Marseille, waarom werd de triatlon niet daar gedaan?

Laten we hopen dat het morgen toch kan plaatsvinden (ik ga er vanuit van wel), maar toch zeer vervelend voor de atleten idd.

Duatlon zou wel echt een aanfluiting zijn in ieder geval... .

Benieuwd naar Casse vandaag!

Terug
Bovenaan