't Is precies weer de "post-holiday slump" overal. Al heel de maand januari heb ik levertijden bij Amazon van 5-6 dagen (weliswaar niet op alles, maar toch op het meeste). Bij Bol ook, vandaag besteld, verzonden door henzelf, "op voorraad," maar levering kan niet eerder dan vrijdag.
Interessant fenomeen dat ik de vorige jaren ook al gemerkt heb in deze periode, alhoewel het dan al begon meteen na kerstmis, terwijl het nu precies wat later begon (na nieuwjaar). Dat kan ook wel gewoon te maken hebben met hoe de weekends vallen in die periode.
Vraag me wel af hoe dat precies komt. Een reden voor Amazon weet ik wel zeker, dat is dat de voorraad in de warenhuizen na kerstmis veel lager is. Ik krijg nu dingen die verstuurd worden uit warenhuizen in Engeland, Polen, Tsjechië, Spanje of Zuid-Italië ipv de klassieke Duitse of Franse warenhuizen. En het zal quasi zeker ook wel te maken hebben met het feit dat ze heel wat tijdelijken/interims de laan uitsturen na kerstmis, en nu moeten ze het met heel wat volk minder stellen.
Obv ervaring vorige jaren normaliseert het zich wel tegen eind januari/begin februari.