Partner ten huwelijk vragen

Mogelijk lag het aan mijn gebrek aan koffie. Maar die uitspraak: "dit is het moment om te tonen aan je partner dat je ze kent en weet wat waardevol is voor haar en jullie", dat zou eerlijk gezegd zoiets zijn dat mij stress geeft. Dat lijkt me veel druk leggen op de "keuze" van de man (doorgaans wordt dat toch verwacht van de man), en ik kan me inbeelden dat niet iedereen zo meteen weet hoe de andere zou reageren of wat die wel of niet verwacht, of zichzelf gewoon heel hard nerveus maakt want kennis X heeft dat met veel fanfare ergens op een bergtop in een tropisch land gedaan.
Ik snap wel dat zo'n aanzoek stresserend kan zijn (want verwachtingen, speciaal moment), maar Ik bedoel gewoon doorheen een relatie leer je elkaar toch kennen, dan weet je wat ze graag eet, wat ze graag doet, in welke omgeving ze graag is, welke muziek ze graag hoort, of ze graag haar familie erbij heeft, etc. En hopelijk hou je daar dan een beetje rekening mee en doe je niet gewoon iets dat X heeft gedaan op nen berg. Zolang het toch duidelijk is dat je er een beetje hebt over nagedacht en het met haar /jullie eigenschappen in gedachten was denk ik dat het goed is hoor, zoals Wilcao ook zei.

Ale das allemaal hoe ik het zie he, ik heb nog nooit een aanzoek gedaan of gehad dus what do I know

Mijn vrouw had voor ze haar verlovingsring kreeg, geen ringen. Dus dat was wel een uitdaging. Ik heb eerlijk gezegd ook begot geen idee meer hoeveel die mij gekost heeft, en van de trouwringen weet ik het ook al niet meer. Niet goedkoop, maar zeker ook niet te duur. We dragen die alle twee ook niet in het dagelijkse leven; vrouw mag niet op het werk en ik gebruik dat ding als een fidget en zou het na een week kwijt zijn. Dus enkel als we op date gaan of op zo de meer euh 'officiële' momenten als koppel (familiefeesten, naar vrienden, ...) doen we die aan. Dan is het al helemaal onnozel om daar gigantisch veel geld aan te spenderen.

Ik heb haar gevraagd op reis in Malta, met heel veel stress altijd op zoek naar 'het goeie moment'. Uiteindelijk was dat 's avond na een goed restaurantbezoek nog een avondwandeling over de stadswallen van Valletta, met op de achtergrond vuurwerk (geen idee om welke reden, maar ik zeg altijd dat ik dat uiteraard geregeld had). Tijdje blijven doorwandelen tot we kwamen aan een schoon stukje waar er op dat moment weinig tot geen andere mensen waren (want voor een publiek had ze dat niet leuk gevonden) om op de knie te gaan en de vraag te stellen. Ook al wist ik 100% zeker dat ze ja zou zeggen, toch door de zenuwen redelijk stuntelig. Een romantische speech ofzo heb ik er niet uitgekregen.

Mijn vrouw is zot van chips haar verlovingsring was dus gewoon een RingLing.
Zij super content natuurlijk.

Achteraf haar wel de volledige zak gegeven

Alle zakken waren leeg die avond :cheer:
Dat is zich engageren voor goede buurtwerking! Knap!

Ik heb er toch best nog wat geld aangegeven aan die verlovingsring. Het waren toch 4 cijfers (maar zeker geen 3 maandlonen, dat niet :tongue: )
Vreemd gegeven dat andere mensen (schoonmoeders) zich daar mee komen moeien :tongue:
Ik vond dat toch iets heel persoonlijk eigenlijk en heb alles op mijn eentje geregeld.

Om op de echte vraag van het topic te antwoorden: je kent je toekomstige verloofde natuurlijk het best. Hopelijk kan je dus wel wat inschatten of ze iets groots of iets intiems, iets bescheiden of iets met veel toeters en bellen verwacht, ...

Het is een moeilijke denkoefening vooraf inderdaad, omdat je het nu eenmaal maar één keer vraagt. Het zinnetje 'is het wel genoeg' is herkenbaar. Tenzij je een heel onredelijke vriendin hebt, denk ik dat de moeite en de vraag sowieso geapprecieerd worden en als de inkleding een beetje liefdevol en romantisch is, zit je helemaal goed.

Genoeg mannen die het tussen de soep en de patatten vragen en er niet teveel tijd en moeite insteken, dus daar heb je al een serieus streepje voor :wink:

Zoals iemand hier al zei: een knipoog naar het verleden (eerste dates, speciale gebeurtenis, ...) lijkt me sowieso altijd een voltreffer. Zoiets heb ik er destijds ook wel ingestoken.

Interessant om alle verschillende visies hier te lezen.

Zelf wou ik alles uit de kast halen. Ik heb toen weken mij zitten verdiepen in de 4 C's van diamanten en heb wat mij betreft de ideale diamant gevonden:

- 1.38 karaat
- G kleur
- IF (flawless - waar kan je anders voor gaan als je iemand ten huwelijk vraagt)
- Excellent cut

Prijs was boven de EUR 10k voor enkel de steen (inmiddels een 10-tal jaren geleden).

Beste investering ooit. Zij was blij, we zijn nog steeds getrouwd en ze krijgt nog regelmatig complimenten over haar verlovingsring.

Trouwring was wel een heel stuk minder en eenvoudiger.

En ik heb nadien van haar een Rolex gekregen (in onze streek wat gebruikelijk dat de man ook een verlovingsgeschenk krijgt van de vrouw).

Om op de prijs van die ringen in te pikken: een verlovingsring heeft mijn vrouw niet, en de trouwringen hebben samen een kleine 1000 gekost (waarvan 2/3e de hare want daar zitten diamentjes in). Het gaat hem om waar ze voor staan, niet wat ze kosten.

en ik gebruik dat ding als een fidget en zou het na een week kwijt zijn
Ik was geen week getrouwd, we zaten in de McDo en ik zat met mijn ring te fidgetten en in eens vloog hij over de grond en weg was hij. Gelukkig nog gevonden. Ik pruts daar veel mee.

Ow en als je een verlovingsaanzoek regelt en je wilt dat op een (zeil)boot doen, best vooraf nagaan of je aanstaande zeeziek wordt. Daar ben ik wel even in de mist gegaan :biglaugh:

Ik moet wel lachen met de schoonmoeder.
Beetje stereotype om naar de prijs te vragen en er dan fijntjes op te wijzen dat het nogal goedkoop is.
Trouwens, je weet toch dat het schoonmama geen drol uitmaakt wat de waarde van de ring voor haar dochter is. Ze wil alleen dat je een dure ring koopt zodat ze kan opscheppen tegen haar familie, buren, kennissen, vriendinnen en heel Femma.

Allee, de schoonmoeder had weer vragen.

Ik wilde mijn vriendin dus thuis ten huwelijk vragen, alleen zij en ik dus.
Maar met een kleine groep familie in de buurt. Zodat die niet veel later aan kunnen sluiten en we met z'n allen kunnen ontbijten om te vieren.

Nu dacht mijn schoonmoeder om de één of andere reden dat dat groepje familie erbij zou zijn als ik het zou vragen.
Euh nee, dat is ONS moment en ik weet dat mijn vriendin het leuk vindt om dat met die mensen te delen maar absoluut niet het moment zelf.

Zegt ze dat ze dat toch wel echt jammer vindt en dat ze teleurgesteld is. Maar enfin, moei u niet :laugh:
Heb al goesting om een weekend weg te boeken op die manier se.

Maar met een kleine groep familie in de buurt. Zodat die niet veel later aan kunnen sluiten en we met z'n allen kunnen ontbijten om te vieren.

Nu dacht mijn schoonmoeder om de één of andere reden dat dat groepje familie erbij zou zijn als ik het zou vragen.
Euh nee, dat is ONS moment en ik weet dat mijn vriendin het leuk vindt om dat met die mensen te delen maar absoluut niet het moment zelf.

Zegt ze dat ze dat toch wel echt jammer vindt en dat ze teleurgesteld is. Maar enfin, moei u niet :laugh:
"Als uw dochter ja zegt, dan ga ik ze achterlangs in de poes naaien. Wilt ge daar ook bij zijn?"

En het zeker niet 'live' op TV vragen. Ze moest eens neen zeggen. :D

Ik heb moeite om te verstaan dat je als vent niet kunt inschatten op voorhand of ze "Ja" of "Nee" zou zeggen. Lijkt me een vreemde "relatie" te zijn als je het vraagt en ze zegt "Nee". Maar goed, my 2 cents.

Zeg, get some balls. Wat is dat nu.

Bullshit walks, money talks. Als ze zich nu al zoveel wil moeien, is het toch misschien het moment om het eventjes te bespreken. Want kun je je al inbeelden hoe ze zich zal moeien met de trouw zelf ? KG, komt dien en dien en dien en dien. Welke bloemen ? Welke wijn ? blablabablala. Ze kan zich moeien als ze betaalt. "Wie betaalt, bepaalt".

Want ik heb niet de indruk dat je dezelfde ideen hebt als de schoonmoeder, dus dat kan wel rete irritant worden anders.

Ik heb moeite om te verstaan dat je als vent niet kunt inschatten op voorhand of ze "Ja" of "Nee" zou zeggen. Lijkt me een vreemde "relatie" te zijn als je het vraagt en ze zegt "Nee". Maar goed, my 2 cents.
Gelukkig zei die van u dan Ja. Of toch niet? :)

Zou ge u nie beter een weekend weg boeken?
Uw schoonma weet al veel te veel en is duidelijk niet akkoord met uw plannen.

De kans dat die opeens "spontaan" toch aan de deur staat voor ge het kon vragen lijkt me groot.

Pakt een intiem moment met jullie 2, hoeft in se niemand bij te zijn vlak erna

Zeg, get some balls. Wat is dat nu.

Ze kan zich moeien als ze betaalt. "Wie betaalt, bepaalt".

Ook niet mee akkoord eigenlijk
Willen ze bijleggen aan uw feest, fine. Dat is toch omdat ze willen helpen, maar het blijft uw feest.

Willen ze bijleggen omdat ze zich willen moeien, hou dan u geld en geeft uw eigen feest.

Terug
Bovenaan