Partner ten huwelijk vragen

Dacht dat ze dan miss zou zwijgen omdat t echt wel ne schone ring is.
Mja niet dus 🫠
Anyway, qua prijs: doe wat jij wilt en wat jij je kan en wilt permitteren. Het is DE ring, maar het is ook maar een ring.
Veel succes ermee! Wel spannend. Maar hou het echt iets van jullie.
Kon het niet beter zeggen. Vriendelijk dat je de schoonmoeder erbij wou betrekken, maar at this point is ze op een heel toxisch manier jou aan het proberen beinvloeden.

Ben benieuwd naar de gekozen ring(en) en héél veel succes :love:

Laatst bewerkt:
Kon het niet beter zeggen. Vriendelijk dat je de schoonmoeder erbij wou betrekken, maar at this point is ze op een heel toxisch manier jou aan het proberen beinvloeden.

Ben benieuw naar de gekozen ring(en) en héél veel succes :love:

Thanks, ja het is al niet echt vriendelijkheid maar echt op vraag van mijn vriendin omdat haar ma dus in antiek doet en ze het wel mooi zou vinden mocht haar ma op iets stuiten.
Ook de reden waarom er een paar mensen na het aanzoek komen ontbijten, net omdat ze haar familie graag op zo een momenten erbij heeft.

Maar het ligt me wel echt wat zwaar dat het zo in mijn gezicht ontploft is.
Hopelijk nu gewoon ff een bump in the road.
Gewoon echt jammer dat het totaal niet gaat over het aanzoek maar alleen die klotering.
En dat zou die van mij ook absoluut niet willen.

Thanks, ja het is al niet echt vriendelijkheid maar echt op vraag van mijn vriendin omdat haar ma dus in antiek doet en ze het wel mooi zou vinden mocht haar ma op iets stuiten.
Ook de reden waarom er een paar mensen na het aanzoek komen ontbijten, net omdat ze haar familie graag op zo een momenten erbij heeft.
Héél mooi! :love:
Gewoon echt jammer dat het totaal niet gaat over het aanzoek maar alleen die klotering.
Eerlijk man... /care. Denk even enkel aan jouw vriendin, jezelf en het moment.

Je trouwt gelukkig niet met de schoonmoeder, maar je gaat dat op een gegeven moment wel moeten afblokken, of beter gezegd, je aanstaande.
Hier was dat omgekeerd, mijn ma bemoeide zich met alles en nog wat, tot ik gezegd heb dat het het huishouden van mijn vrouw en mezelf is, ze kon kiezen met ermee te stoppen of vertrekken.
Als ik raad nodig heb van mijn ouders zal ik die zelf wel vragen, ik doe dat soms om ze wat goed te laten voelen maar meestal zijn de beslissingen toch al genomen :p.

Dat is wel lastig en zeker niet makkelijk om te doen, maar het is dat of een relatie die eronder lijdt.

Voor de rest, all luck to you!

Je moet leren denken in totaalpakketjes en realistisch zijn. Je schoonmoeder is hoe ze is - voor jou jammerlijk genoeg het stereotype van een "schoonmoeder". Je kunt niet hopen/denken dat je A en B kunt doen (je schoonmoeder betrekken waar JIJ wil) en dan niet C erbij verwachten (je schoonmoeder die zich met alles en iedereen moeit waar je het niet wil). A en B en C gaan altijd samen komen. Jij moet kiezen of je A+B+C wil of niks. Je hebt jezelf natuurlijk gepoept, de geest is nu uit de fles, krijg ze maar eens terug.

Denk goed na voor je je schoonmoeder nog bij iets betrekt. Ik vermoed dat je niet wil dat ze zich met elk detail van de trouw moeit ? Maar op de route die je zit, grote kans dat ze dat zal doen.

En als ze nu al neut over 'de ring is toch duur genoeg' (enige reden is dat ze kan gaan kwaken bij haar vriendinnen uiteraard. Die ring op zich interesseert haar gene fuck, hoor), good luck met de trouw. Als je geld wil wegpissen, geen probleem. DJ, fotos, eten, venue, kostuum/kleed, ... Allemaal gemakkelijk om geld aan te verkwanselen. Als je ze zich daar ook laat moeien, veel plezier.

Doe nu toch eens gewoon wat jij wil en duw die schoonmoeder wat opzij. Het zal toch nooit duur genoeg zijn, ze wil gewoon bragging points scoren. Misschien moet je ze eens vragen wat zij denkt dat een trouw moet kosten. En als ze antwoordt, moet je ze eens vragen of ze het zelf wil betalen (en trek dan een foto van haar gezicht).

Gelukkig zei die van u dan Ja. Of toch niet? :)

Euh, ja. Maar dat was nu niet echt een verrassing aangezien ze al 8y of zo zat te neuten om te trouwen :laugh:

Ook niet mee akkoord eigenlijk
Willen ze bijleggen aan uw feest, fine. Dat is toch omdat ze willen helpen, maar het blijft uw feest.

Willen ze bijleggen omdat ze zich willen moeien, hou dan u geld en geeft uw eigen feest.

Ja, ik zag het eerder omgekeerd. Als je niet betaalt, heb je zeker niks te zeggen. Als de afspraak is dat ze zich mogen moeien als ze geld geven, dan heb je een simpele keuze. Of je gaat op de buik voor centen of je moet het geld niet hebben. Maar je hebt altijd zelf de keuze.

Ons feest is deze zomer. We gaan er van uit dat de ouders langs 2 kanten 0 geven. Ze gaan waarschijnlijk wel iets geven langs 2 kanten, I don't know - ik zit er in elk geval niet achter te vragen. En we organiseren het feest zoals wij willen. Geen ellenlange lijsten met invitees van de ouders ("maar die geven wel een centje, he" - ik moet je centen niet hebben). Geen traditionele zaal met klassieke menu. Geen familie tafel met processie door de zaal etc.

En ja, het feest is 90% gepland, alles geboekt, eten geregeld, DJ geregeld, etc. Madam heeft al een kleed. En de ouders... Wel, ze gaan het wel zien de dag zelf, he. :laugh:. Het is hier ook elke paar weken "En wat is de planning voor de trouw". Wel ja, zoals op de "save the date" stond. Het begint op XXX om YYY en het is te doen in ZZZ. 🤡

Vervelende in dit geval is ook dat je niet even bij uw vriendin kunt ventileren hierover omdat het een verrassing voor haar is. Als je dat tegen haar kon zeggen zou zij misschien wel haar mama even aanspreken ofzo.

Hier heeft mijn vrouw zelf haar verlovingsring gekozen, ik wist dat ze dat sowieso liefst zelf kiest. Dus ik heb haar ten huwelijk gevraagd zonder verlovingsring en dan dag erna naar de juwelier gegaan om eentje te kopen. Het aanzoek was ook gewoon op een casual avond, toen we naar bed gingen gewoon gevraagd of ze wou trouwen. Ja we zijn beiden niet zo romantisch aangelegd :)

Vervelende in dit geval is ook dat je niet even bij uw vriendin kunt ventileren hierover omdat het een verrassing voor haar is. Als je dat tegen haar kon zeggen zou zij misschien wel haar mama even aanspreken ofzo.

En dan zegt zij "mama bedoelde dat wel goed" "jij begrijpt mijn mama verkeerd"

En dan zegt zij "mama bedoelde dat wel goed" "jij begrijpt mijn mama verkeerd"

Jezus. Zit de wereld vol pussy of bange mussen, wat is dat hier nu ?

Dus je gaat trouwen met iemand, wat impliceert dat je je leven mee wilt delen. En mogelijks later (of reeds) kinderen. En dan ga je langs beide kanten wat pussy zijn over 'ze bedoelde dit en dat'.

Ik mag hopen dat de volgorde van belangrijkheid is:
1) De partner waarmee ik wil trouwen
2) Ouders/schoonouders
3) Andere familie
4) Huisdieren

Jezus. Zit de wereld vol pussy of bange mussen, wat is dat hier nu ?

Dus je gaat trouwen met iemand, wat impliceert dat je je leven mee wilt delen. En mogelijks later (of reeds) kinderen. En dan ga je langs beide kanten wat pussy zijn over 'ze bedoelde dit en dat'.

Ik mag hopen dat de volgorde van belangrijkheid is:
1) De partner waarmee ik wil trouwen
2) Ouders/schoonouders
3) Andere familie
4) Huisdieren

Ik wou maar zeggen, Ik zou hem niet adviseren om tegen zijn madam te zeggen dat zij haar ma op haar plaats moet zetten als hij zelf over iets is begonnen.. zeker gezien de goeie band tussen moeder en dochter en moeder die zich nogal durft moeien kan hij er wel eens "slechte" uitkomen.

Ik wou maar zeggen, Ik zou hem niet adviseren om tegen zijn madam te zeggen dat zij haar ma op haar plaats moet zetten als hij zelf over iets is begonnen.. zeker gezien de goeie band tussen moeder en dochter en moeder die zich nogal durft moeien kan hij er wel eens "slechte" uitkomen.

Beter nu dan na de trouw.

Hij moet EN betalen en naar de pijpen van de moeder dansen? :LOL:

Ik had ook de aanzoek gedaan op haar 30e verjaardag. Zogezegd een verrassingsweekendje gepland voor haar nieuwe voordeur te vieren en dan tijdens een intiem moment de aanzoek gedaan en tjakaaa xD

De verlovingsring heeft nog geen €100 gekost, heel bewust. Onze trouwringen daarentegen zijn duurder, omdat wij dat belangrijker vonden dat deze langdurig konden meegaan. Wij kunnen onze ringen doordragen tijdens ons werk en de symboliek rond de trouwringen vinden wij meer betekenen dan dat van de verlovingsring.

Kheb ook alles zelf gedaan. Ik heb mijn schoonmoeder heel graag, maar ze zou zich ook al te graag willen moeien met zulke zaken en ook... ze zou niet kunnen zwijgen, zeer belangrijk als je een verrassing organiseert ;)

Via het forum hier in contact gekomen met iemand die in ringen doet.
Was heel aangenaam en gezien de goede referentie ga ik hem daar halen 🥳
Het is duurder dan gedacht maar kijk, hij is echt mooi en ze gaat deze top vinden 🥳

Nu zou ik toch ook alvast willen vragen om achteraf zeker ons op de hoogte te houden van het moment en de beleving er van.
Maar een schitterend moment gewenst alvast!

allemaal goed en wel, maar wat vindt de schoonmama ervan?
De ramptoerist in mij kijkt alvast uit naar 22 maart voor verdere updates :unsure:

In ieder geval veel succes en geluk gewenst @kay-gell . Het belangrijkste is dat u vriendin/verloofde de ring mooi vind.
Als er ooit iemand nog terug begint over de prijs kan je altijd verdedigen met "het is toch een mooie ring?", meer woorden dan dat zou ik daar nooit aan vuil maken.

Ik begrijp niet dat mensen daar allemaal zoveel waarde aan hangen, aan wat iets kost :sop: Mijn vrouw heeft ne ring gehad van mijn grootmoeder... ik heb haar bij het aanzoek gezegd dat als ze de ring niet mooi vond dat we dan samen een andere konden kiezen, niet nodig. Laat u vooral niet te zot maken door wat andere mensen vinden dat iets moet/mag kosten. Hoewel ik, terwijl ik dat schrijf, besef dat BG daar misschien niet altijd de beste referentie voor is :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs nooit een verlovingsring gekocht voor vrouwlief. (omgekeerd ook niet)

Ne trouwring heb ik natuurlijk wel gekocht en deze was niet goedkoop.
Efkes factuur er bij genomen: 2500€ maar dat was wel in 2004 ...

Anyways good luck!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan