Nog nooit een POE game gespeeld , zijn dit moeilijke games voor een beginner of cava nog , wel al de diablo reeks gespeeld.
Valt het een beetje te vergelijken met diablo ?
Plus:
Het is complexer dan Diablo
Min:
Het is complexer dan Diablo
Het is zowel een voordeel als een nadeel. POE 2 heeft een campaign alleen al van 40u in Diablo 4 was je in seizoen 5 of zo voor de laatste expansie max lvl in 10u, campaign kun je daar zelfs gewoon skippen. Dat heeft zowel zijn voordelen als zijn nadelen natuurlijk. Je bent er vlugger door heen dus als je veel tijd hebt om te gamen is dat een nadeel maar als je weinig tijd hebt is het misschien wel leuk dat je toch de kans krijgt om het einde te zien en te spelen.
Veel meer opties om een build te maken in POE dan in Diablo dat is weer zowel een voordeel als een nadeel. Meer opties om iets leuk te maken maar ook veel meer opties om je char volledig te verneuken. En zeker in POE 1 was respeccen best duur. En als je een nieuw character moet maken om bv een andere class te spelen dan kom je weer uit bij puntje 1 het duurd een pak langer bij POE dan bij Diablo voor je ergens bent.
Craften ook weer POE heeft meer keuze dat is weer zowel een voordeel als een nadeel. In Diablo 4 heb je wel al vlug door hoe je moet craften en is het gewoon kwestie van de juiste materials te gaan farmen. Bij POE heb je zoveel opties dat het voor 99% van de spelers beter is om gewoon gear te kopen via de trade dan proberen zelf wat te craften.
Ik zou POE dus zeker wel als moeilijker inschatten dan Diablo. Zeker POE 2 is nog een stukje moeilijker dan POE qua gameplay dan toch qua craften en endgame zit ik nog belange niet. Maar craften zouden ze toch iets gerichter hebben gemaakt dat het iets eenvoudiger is om gear te krijgen met de stats die je wilt.
Valt het te vergelijken. Ja het zijn allebei aRRG, Hack & Slash games. Dus verhaaltje dat gewoon dient als excuus om honderden zeg maar duizend monsters in de pan te hakken. Als je echt fan bent zou ik toch zeker de POE reeks een kans geven.
En wil je nog een andere optie check dan zeker ook eens Last Epoch. Mag het een iet wat oudere game zijn dan is Grim Dawn ook een aanrader. Ik was ook grote fan van Titan Quest (de voorloper van Grim Dawn) om dat je daar heel vlak in mooi lichte open maps speelt maar dat is wel nu ferm verouderd. Al komt er straks een sequel aan. En als laatste heb je ook nog de Torchlight serie de laatste in dat rijtje is ook F2P en vind ik ook wel een keer leuk als ik de rest wat beu ben gespeeld.