Nahrtent
Member
Peiling van VRT/DS, weliswaar al in maart afgenomen.
In Wallonië zware klappen voor de MR, in Vlaanderen weinig verschuivingen maar wel deze opmerkelijke vaststelling:
Bouchez gaat zeer zenuwachtig worden, vrees ik, en ik kan mij voorstellen dat Mahdi en Rousseau ook niet onverdeeld gelukkig zullen zijn. Tom Van Grieken zal ook moeten bezinnen of de "wie gelooft De Wever nog?"-campagne wel the way to go is, Hedebouw en Magnette kunnen daarentegen achteruit leunen.
Op de (open!) vraag "Door welke politicus voelt u zich op dit moment het best vertegenwoordigd?" haalt BDW in Vlaanderen 30%, 8% meer dan vorig jaar en evenveel als alle andere antwoorden samen.
Zelfs in Wallonië moet hij enkel Raoul Hedebouw laten voorgaan. Dat is toch echt straf. Moet daarbij gezegd dat zeer veel mensen ook gewoon niemand antwoorden.
Het grote probleem voor het vervolg van de legislatuur zal dus zijn dat de andere partijen De Wever zo weinig mogelijk zullen gunnen, aangezien ze zelf niet beloond lijken te worden.
In Wallonië zware klappen voor de MR, in Vlaanderen weinig verschuivingen maar wel deze opmerkelijke vaststelling:
Dat het voor de liberalen een moeilijk verhaal ging worden in de oppositie verbaast me niet, maar Groene kiezers die tevreden zijn over Arizona? Vreemd.Opmerkelijk is ook dat de kiezers van Groen en Anders niet zo ontevreden zijn over het beleid van de regering-De Wever.
Bouchez gaat zeer zenuwachtig worden, vrees ik, en ik kan mij voorstellen dat Mahdi en Rousseau ook niet onverdeeld gelukkig zullen zijn. Tom Van Grieken zal ook moeten bezinnen of de "wie gelooft De Wever nog?"-campagne wel the way to go is, Hedebouw en Magnette kunnen daarentegen achteruit leunen.
Op de (open!) vraag "Door welke politicus voelt u zich op dit moment het best vertegenwoordigd?" haalt BDW in Vlaanderen 30%, 8% meer dan vorig jaar en evenveel als alle andere antwoorden samen.
Zelfs in Wallonië moet hij enkel Raoul Hedebouw laten voorgaan. Dat is toch echt straf. Moet daarbij gezegd dat zeer veel mensen ook gewoon niemand antwoorden. Het grote probleem voor het vervolg van de legislatuur zal dus zijn dat de andere partijen De Wever zo weinig mogelijk zullen gunnen, aangezien ze zelf niet beloond lijken te worden.