cege
Well-known member
Stond er hier onlangs niet iets over bedrijfswagens, bonus, aandelen,..? Niks foefkes
Die aandelen zijn 60% belast. Ik krijg elk jaar 6 maanden geen loon gestort om die taxen te betalen. Veel foefkes zijn daar niet aan.
Vb, krijg 100 aandelen van 100 euro in maart (10k). 6000 cash taxen te betalen. maart en april 0 loon gestort. Daar is niet veel foefelare aan. 0 netto vergoedingen of andere constructies (IP).
En ja, bedrijfsauto. Het zou er nog aan mankeren dat die kapot zou belast worden...
Overigens heeft de madam de helft van mijn loon + auto zelfde budget. Ik betaal 4x meer absolute belastigen... En we bouwen evenveel pensioenrechten op. Lekker.

), we spreken gewoon over mensen die (een beetje) carrière gemaakt hebben en vanaf dat punt alleen maar extra mogen bijdragen en daar werkelijk nul voor terugkrijgen. Hoeveel is dat pensioenplafond tegenwoordig, ik dacht rond de 65 K€ dus bruto 4,5 K€ per maand waarmee die mensen pakweg 30% boven de mediaan zitten, niet echt om rijk van te worden...