cege
Well-known member
<knip>
Dat is een frustratie die altijd zal blijven spelen en waar ik Cege wel ik kan begrijpen. Hogere presteerders dragen in verhouding zeer veel bij en krijgen hier geen topkwaliteit voor terug... Onderwijs is bijvoorbeel vrij slecht in België, en door het feit dat het quasi allemaal overheidsgebaseerd is heb je als ouder ook niet veel opties om je kind beter onderwijs aan te bieden. Dat zijn van die zaken die wel echt frustrerende zijn. 30 jaar geleden was het onderwijs in België in het algemeen waarschijnlijk wel van hoog niveau, maar dat is al lang niet meer het geval, om nog maar te zwijgen van de kwaliteitsverschillen tussen scholen onderling die dan niet eens openbaar zijn...
Daar gaat het mij zelfs niet om. Bijdragen leveren, allemaal goed en wel. Ik ben de eerste altijd om hier de obvious budgettaire oplossingen op te lijsten, ook al is het tegen mijn eigen winkel praten, als ze economisch 0,0 zin hebben en gewoon gratuite uitdeelpolitiek zijn.
- Aftrek dienstencheques: debiel. Of mijn kuissessie nu 40 of 50 of 60 euro kost, alles is beter dan zelf 2 dagen te kuisen aan wat zo'n madammeke op 4h kan.
- 100 euro energie cheque voor IEDEREEN: Zelfs geen woorden voor die debiliteit
- belastingaftrek voor niet-eigen woning: Dank u voor de 1000 euro per jaar. Ik kan zelfs niks bedenken waarom dat een beleidsmaatregel is, behalve "laten we uit de pot pakken en kiesvee winnen"
etc etc.
Wat mij wel mateloos stoort is dat de huidige regering met een budgetair gat van hier tot in Tokyo blijft uitdelen en het gewoon gratuit blijft weghalen bij wie wel moeite doet en het maar normaal vindt dat die dat blijven financieren. Als je geluk hebt, krijg je nog een verwijt erbij alsof het een schande is dat je geld verdient en mag je content zijn dat ze niet alles afpakken... Ze moeten mij zelfs geen extra centen geven (ik maak mij geen illusies). Maar stop gewoon met alles uit te delen aan de hangmat en breng de overheidsfinancien nu eindelijk eens op orde.
Wat voor apenland leven we eigenlijk. Er is werkelijk 2 maand discussie geweest over dat je moet gewerkt hebben om een minimum pensioen te krijgen. Dat is toch te zot voor woorden. Gaan we binnen paar jaar weer verwonderd zijn dat blijkt dat we een magneet zijn voor allerlei migratiestromen die, o verwondering, meer uit het sociaal systeem halen dan erin steken. Hoe zou het komen, de deur staat open en blijft lekker open staan.
Doe het niet voor mij, doe het voor de (klein)kinderen. Het is niet 5 voor 12, niet 5 na 12, maar 3h 30...