Persoonlijke doelen 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 2181
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 2181

Guest
Het jaar loopt stilaan op zijn einde...
Zijn er plannen...doelen..die je om....eender welke reden niet hebt kunnen waarmaken?
Of net wel?

Ik had dit jaar verscheidene persoonlijke plannen in het huis...en die heb ik ondanks corona kunnen waarmaken.
Al steekt het me wel tegen van die woeker prijzen... zucht..niet normaal...

1 ding ben ik niet in geslaagd. Het opzoeken van men vader in Leuven...sinds 2012 niet gezien..en dat steekt wel tegen maar ben een geduldig man dus komt goed

Hoor graag jullie verhalen...

*Als deze thread verkeerd staat...move..

Ik ben dit jaar beginnen duidelijk maken aan mijn omgeving dat ik fotografie als bijberoep zou willen doen. Toch al een paar opdrachten gedaan en zo nu en dan sijpelt er wel iets binnen, maar ik zou meer naar buiten moeten treden om naast familie en vrienden ook onbekenden aan te trekken. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik daaraan moet beginnen. Wel actief op Instagram, maar ik heb de indruk dat ik me daar niet goed genoeg "op de markt" zet. Dus dat wordt een doel dat ik volgend jaar ga aanscherpen. En als het aanslaat zal ik ook wel een BTW-nummer en wat nog allemaal aanvragen zodat het wat meer "legit" wordt. :unsure:

Voor de rest geen specifieke voornemens.

Leuk om even te linken naar de 'Goede voornemens voor 2021!' thread: https://www.beyondgaming.be/threads/goede-voornemens-voor-2021.826/

Mijn voornemens waren:
  • gewicht van 80kg behouden (ik kom van 113kg in 2019): gaat lukken.
  • 1500 loopkilometers: nog 189 te gaan. Iets achter op de planning omdat ik van de eerste 3 maand van dit jaar door blessure nauwelijks kilometers gemaakt heb, maar gaat wel lukken.
  • Mijn stretch goal was een marathon lopen. Ik heb in oktober de marathon van Brugge met succes voltooid. Na m'n blessure terug van redelijk ver moeten opbouwen, in juni gestart met een trainingsschema gericht op de marathon, in september na een lastige 30km KOTK gedacht om het niet te doen maar half september dan toch ingeschreven en heel tevreden mee. Volgende: 27 maart in Gent.

geen specifieke voornemens, buiten 'blijven ademen'.

Wel dingen dat ik hoop dat mogen gebeuren, maar niet specifiek naar toe zal werken of een streefdatum op plak.
- misschien geschikt vrijwilligerswerk vinden om mezelf wat nuttiger te voelen en onder de mensen te komen.
- of gewoon iets doen om wat meer onder de mensen te komen.
- macrofotografie terug oppikken
- GIMP en/of Blender weer oppikken.
- (en die laatste twee helpen wel niet bij de wens om wat meer onder de mensen te komen :p )

Kans op succesvol verloop: 5%

Ik ging terug lesgeven met volle moed. Dat is niet gelukt. Was weliswaar geen doel van in januari maar was wel ‘een doel’ waar ik op dit moment midden in had moeten zitten.
Ik wou ook graag iets creatiefs doen maar dat is ook niet gelukt. Dat lag aan mijzelf, ik heb voldoende in huis om los te gaan maar de fut ontbrak.
Ik lig er wel niet wakker van. Er waren jaren dat ik het echt spijtig/stom vond dat ik weinig bereikte maar dit jaar veel mijn zoontjes gezien, veel mijn hond gezien en het voelt niet verloren aan. Had ik tien jaar eerder kinderen gehad, ik had momenten gemist die nooit terugkwamen. Nu door gedwongen inactiviteit heb ik ze wel.
Dus geen doelen dit jaar maar wel voldoening, ondanks de dip wel voldoening.

Doel was:
Meer rust vinden en (zicht op) een nieuw stekje voor een nieuwe start!

Nieuwe stekje is er, mentaal zit ik goed in mijn vel, nog veel losse eindjes zijn niet afgewerkt maar daar maak ik me niet druk in.

Ik heb er dus een goed jaar op zitten, graag nog meer van dat! 🥳

Leuk om even te linken naar de 'Goede voornemens voor 2021!' thread: https://www.beyondgaming.be/threads/goede-voornemens-voor-2021.826/

Mijn voornemens waren:
  • gewicht van 80kg behouden (ik kom van 113kg in 2019): gaat lukken.
  • 1500 loopkilometers: nog 189 te gaan. Iets achter op de planning omdat ik van de eerste 3 maand van dit jaar door blessure nauwelijks kilometers gemaakt heb, maar gaat wel lukken.
  • Mijn stretch goal was een marathon lopen. Ik heb in oktober de marathon van Brugge met succes voltooid. Na m'n blessure terug van redelijk ver moeten opbouwen, in juni gestart met een trainingsschema gericht op de marathon, in september na een lastige 30km KOTK gedacht om het niet te doen maar half september dan toch ingeschreven en heel tevreden mee. Volgende: 27 maart in Gent.
Hoe groot ben je dan als ik vragen mag?
Ben zelf ook aant proberen tussen de 80-85 te blijven.

- 5-6kg afvallen tegen de zomer (die heb ik in 2019 langzaam erbij gekregen)
- terug de piano een kans geven (al 3x gestart met private lessen, telkens door ziekte van de dochter op moeten geven, ik wil eens verder geraken dan blz 43 in mijn boek 😜)
- terug boeken beginnen lezen! De laatste jaren veel te weinig gedaan!
- ik wens mezelf een leuk, nieuw "nestje" toe. Ik hoop snel een bouwgrond te vinden, maar het moet wél volledig mijn goesting zijn! Groen en rust! 😇
Hehe, leuk om even terug erbij te nemen.
De piano is mee verhuisd en staat hier nog steeds zonder stekker, 1kg minder op de weegschaal 🤷🏼 en er liggen 4 boeken klaar op mijn nachtkastje 😁.

Ach ja, statistisch gezien nog meer dan 4 decennia om het -vaak jaarlijks herhaalde lijstje - af te werken 🤪.

geen specifieke voornemens, buiten 'blijven ademen'.

Wel dingen dat ik hoop dat mogen gebeuren, maar niet specifiek naar toe zal werken of een streefdatum op plak.

- misschien geschikt vrijwilligerswerk vinden om mezelf wat nuttiger te voelen en onder de mensen te komen.
- of gewoon iets doen om wat meer onder de mensen te komen.
- macrofotografie terug oppikken
- GIMP en/of Blender weer oppikken.
- (en die laatste twee helpen wel niet bij de wens om wat meer onder de mensen te komen :p )

Kans op succesvol verloop: 5%

Wat een verademing om dit te lezen na ganser dagen hoogdravend geblaat te moeten aanhoren in de bedrijfswereld en op LinkedIn. En eigenlijk quasi overal in de maatschappij tegenwoordig. Ik denk dat veel mensen gelukkiger zouden zijn met een mentaliteit als de uwe.

Bedankt voor mijn glimlach van de dag.

Weinig concrete doelen.

Professioneel zou ik uiteraard graag blijven aan de weg timmeren, concreet voor mij betekent dat beurzen en projecten aanvragen zodat ik/mijn studenten onderzoek kunnen voeren. Ik heb daar al beslist om een heel competitieve beurs niet aan te vragen half januari wegens een idee dat nog niet matuur genoeg is, maar ook gewoon omdat ik dan gewoon elk stukje vakantie tot dan moet opgeven om op de loterij te mogen spelen.

Buiten het werk hoop ik dat ons huis verder in order komt, wat vooral nog wat wachten op Godot zal zijn en stielmannen contacteren. Ook hoop ik wat meer fruitoogst uit de tuin te halen en misschien zelfs een stukje bos te kunnen kopen. Op sportief vlak nog wat verbeteren indien mogelijk, en vooral blessurevrij blijven. Ik word me op dat vlak toch meer en meer bewust van mijn leeftijd (35), die niet zo geavanceerd is maar piepjong is het ook niet meer. Nog eens zo lang en ik ben 70 verdomme.

Dit alles zal ook afhangen van misschien het enige ietwat concreter (en veel angstaanjagender) doel: aan kinderen beginnen. Nadat de eerste zwangerschap op 8 weken niet levensvatbaar bleek, is het doel om te blijven proberen.

Mijn doel voor 2021 was 700km lopen in 1 jaar tijd....Helaas niet gehaald door een blessure, na de blessure heb ik de moed niet meer gevonden om opnieuw te beginnen, bij deze weet ik ook m'n doel voor 2022 :laugh:

Terug
Bovenaan