Pizza maken

La piola Pizza, La pizza è bella, basils, nona, norma,...

Allemaal al getest en allemaal zeer lekker kwaliteit zoals in Italie.

Sommige gebruiken dan ook alleen maar ingredienten uit Italie
Weet je er ook buiten het Brusselse?

Ik had het eerder over pizza's van afhaalrestaurants 😅.

Gisteren begonnen met het pizzadeeg om vandaag te kunnen eten. Ik heb deze calculator gebruikt (waarvoor dank voor diegene dit YouTube-kanaal gedeeld had). Dan de Mutti pizzasaus (die zeer lekker was) en op de Fredstone (kamado). Het was de eerste keer, dus er is nog wel ruimte voor verbetering :unsure: . Bij de eerste had ik een gat en door het te willen verbeteren, krimpt het deeg steeds terug. Dus het resultaat was behoorlijk genant:

De tweede was een stuk beter. Resultaat:

Al bij al niet geheel ontevreden voor de eerste poging, omdat ik weet wat is misgegaan bij de eerste. De tweede was eigenlijk wel geslaagd.

Ik zou hem wel liefst iets verder willen van boven, maar geen idee of dit mogelijk is met een kamado? De onderkant was eigenlijk wel "perfect".

Laatst bewerkt:
Ik zou hem wel liefst iets verder willen van boven, maar geen idee of dit mogelijk is met een kamado? De onderkant was eigenlijk wel "perfect".
Voor een kamado pizza is die laatste idd meer dan behoorlijk. Maar om die echte napolitaanse spikkels te krijgen heb je gewoon echt de meeste hitte van boven nodig, en dat gaat natuurlijk niet met een kamado

Vorige week bij een kameraad geweest en samen voor het eerst de ooni (op gas) uitgetest, dat doet idd gewoon zoveel aan het resultaat.
We hadden beiden niet verwacht dat het van de eerste keer vrij succesvol ging zijn.
Zijn deeg was ook meteen goed geslaagd.

Waar lag je pizzasteen in uw kamado? Gewoon op rooster?

Het is erg een groot verschil om deze hoger te leggen in uw kamado. Op die manier moet ik zelf opletten dat mijn bovenkant niet verbrandt :).

Waar lag je pizzasteen in uw kamado? Gewoon op rooster?

Het is erg een groot verschil om deze hoger te leggen in uw kamado. Op die manier moet ik zelf opletten dat mijn bovenkant niet verbrandt :).
Waar de deflector lag, omdat het een Fredstone is.

Iemand ervaring met een Outr Pizzaiolo of een ZiiPa Piana? Mss waag ik mij ook eens aan een pizzaoven en het zelf maken van pizza.

Waar de deflector lag, omdat het een Fredstone is.

Als ik het goed begrijp, zit de meerwaarde in die Fredstone in de onderkant voor uw pizza's (knapperige korst zonder te verbranden). Maar die zorgt er toch helemaal niet voor dat uw bovenkant beter gaart? Enige oplossing daarvoor is om uw steen dichter bij de dome te plaatsen.

Als ik het goed begrijp, zit de meerwaarde in die Fredstone in de onderkant voor uw pizza's (knapperige korst zonder te verbranden). Maar die zorgt er toch helemaal niet voor dat uw bovenkant beter gaart? Enige oplossing daarvoor is om uw steen dichter bij de dome te plaatsen.
Ja, dat klopt. De onderkant was ook perfect. Misschien inderdaad proberen deze hoger te leggen.

Terug
Bovenaan