Polle32
Well-known member
Ik kwam een 2dehandse Outr tegen, en die ZiiPa staat bij een lokale winkel in promo, vandaar...Waarom geen Ooni? Beide zitten in de zelfde price range als de Ooni Karu.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kwam een 2dehandse Outr tegen, en die ZiiPa staat bij een lokale winkel in promo, vandaar...Waarom geen Ooni? Beide zitten in de zelfde price range als de Ooni Karu.
Ik heb die Outr Pizzaiolo. Heel content van, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet kan vergelijken met andere ovens. Enkel nog maar met deze gewerkt.Iemand ervaring met een Outr Pizzaiolo of een ZiiPa Piana? Mss waag ik mij ook eens aan een pizzaoven en het zelf maken van pizza.
Ik kwam een 2dehandse Outr tegen, en die ZiiPa staat bij een lokale winkel in promo, vandaar...
Ik heb ook een pizzasteen voor mijn Weber, maar dat is het toch net niet. Te veel hitte van onderuit, en ook niet bijzonder economisch om die grote ketel heet te stoken.Ik heb die Outr Pizzaiolo. Heel content van, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet kan vergelijken met andere ovens. Enkel nog maar met deze gewerkt.
Ik had net een nieuwe pizzasteen voor op de Weber en heb die nooit gebruikt. Sinds ik die oven heb zal ik ook nooit beginnen klooien met pizza op de BBQ.
Dat is idd zeker een nuttige overweging. Al denk ik dat pellets niet zo veel gedoe zijn, door de beperkte grootte van zo'n pizza-oven lijkt me dat redelijk makkelijk op te stoken en op temperatuur te houden. Prijsverschil is ook behoorlijk.Denk ook zeker na over gas vs hout, ik ben erg blij met de keuze voor gas. Geen gedoe en het zorgt er voor dat ik de oven veel meer gebruik dan het gepruts met hout of pellets.
Denk ook zeker na over gas vs hout, ik ben erg blij met de keuze voor gas. Geen gedoe en het zorgt er voor dat ik de oven veel meer gebruik dan het gepruts met hout of pellets.
Ik heb ook een pizzasteen voor mijn Weber, maar dat is het toch net niet. Te veel hitte van onderuit, en ook niet bijzonder economisch om die grote ketel heet te stoken.
Dat is idd zeker een nuttige overweging. Al denk ik dat pellets niet zo veel gedoe zijn, door de beperkte grootte van zo'n pizza-oven lijkt me dat redelijk makkelijk op te stoken en op temperatuur te houden. Prijsverschil is ook behoorlijk.
Welke kaas gebruiken jullie meestal om te beleggen ?

Ik ga mijzelf citerenna het rijzen kan ik gewoon dit doen? (stukje uit Napolitaans recept)
- bestuif je werkblad met bloem om te voorkomen dat je deeg blijft plakken
- neem een bolletje deeg en gebruik de vingers van beide handen om het deeg te bewerken
- druk het deeg met je vingertoppen altijd vanuit het centrum naar de buitenkant toe. Op die manier druk je met je vingers de lucht die in het deeg zit naar de buitenste rand toe
- draai je bolletje na de eerste keer uitdrukken om en herhaal het uitdrukken
- probeer niet op de rand van je pizzabodem te drukken
- de rand van je pizza (de zogeheten cornicione) is tussen de 1 en 2 centimeter breed
- in het midden mag je pizzabodem niet dikker zijn dan 0,4 centimeter
Inderdaad zorgen dat uw deeg sterk genoeg is, dus belangrijk om bloem met hoog eiwitgehalte te gebruiken en voldoende kneden. Maar voor mij, merkte ik het grootste verschil wanneer ik een schaal met semola begon te gebruiken:
- Deegbol op spatel nemen en omgekeerd in de semola leggen;
- Omdraaien en dan wat beginnen uitduwen vanaf het midden
- Transfer naar aanrecht/plank om verder uit te rekken
- Beleggen, dan de schep klaarleggen en de pizza erop trekken. Het kan helpen om hier ook nog wat semola te strooien. Mijn schep heeft gaatjes waardoor het teveel aan semola er gemakkelijk kan doorvallen

Ik heb hier trouwens een Duitse kilo pizza bloem.
Daar staat 21gr aan gistblokjes.. (is ook met weinig rust tijd.
Ik neem aan als ik dat recept van 4-5uur rijstijd volg, ik dan genoeg heb aan 3gr?
). Binnen twee uur weten we meer!
. Desondanks de kleine tegenslag toch drie lekkere pizza's gehad. Voor het eerst met vers geraspte parmezaanse kaas, veel beter dan zo'n zakje.
Dit is een goed idee, maakt pizza bakken in de Ooni net iets eenvoudiger.