Pizza maken

Paar weken geleden een broodmachine gekocht hier (Panasonic SD YR2550), had gezien dat die toevallig ook een menu heeft om pizzadeeg te kneden en dat werkt echt super :D. Ik maak altijd deeg met 500 gram bloem en dat gaat perfect, was vroeger altijd zo'n kwartiertje bezig met het kneden, dan een kwartiertje laten rusten en dan deeg een laatste keer afkneden voor de bulkrijs. Nu doe ik het 10-12 minuutjes in de broodmachine en het is al in orde. Vanaf 1 kg is het wel in 2 batches maar aangezien het nu zo snel gaat doe ik het gewoon zo. Heel blij mee en pak goedkoper dan een typische spiraalmenger!

Tja ik gebruik de domo keukenrobot die ik ooit als nieuw op 2dehands heb gekocht voor 50€.

Degen zijn altijd perfect gekneed en bespaard enorm veel moeite. Ik maak ook veel gebak en taarten dus bij mij heeft die robot zn dienst al wel bewezen. Kan het iedereen aanraden.

Tja ik gebruik de domo keukenrobot die ik ooit als nieuw op 2dehands heb gekocht voor 50€.

Degen zijn altijd perfect gekneed en bespaard enorm veel moeite. Ik maak ook veel gebak en taarten dus bij mij heeft die robot zn dienst al wel bewezen. Kan het iedereen aanraden.
Als je de luxe hebt om plek genoeg te hebben en de liefhebberij om te koken natuurlijk. Ik raad ook iedereen een ooni, gozney, rockbox, kamado, Sage... aan, zulke dingen werken top om goeie pizza te maken. Maar niet iedereen heeft het budget, de ruimte of de passie om dat in huis te halen natuurlijk.
Voor de liefhebbers: laatst kwam ik dit tegen:
Voor die prijs kan je er in mijn ogen geen buil aan vangen maar de vraag is of het ook effectief iets is. Lijkt mij een leuk toestel voor wie kennis wil maken met zelf pizza's maken.

Uiteindelijk een Gozney gekocht (net voordat die sale van Ooni begon, was nog hard aan het twijfelen en dat had denk ik wel bepalend geweest maar de Gozney was dan al besteld). Pizzadeeg deze ochtend gemaakt, is nu aan het rusten. Zeer benieuwd naar resultaat vanavond, mijn kinderen zijn intussen al hyped voor de pizza dus ik hoop dat ik grote rampen en teleurstellingen kan vermijden.

Wie nog aan het twijfelen is, het is dus de moment om de Ooni's te bekijken.

Bon, 2de keer de Karhu 2 gebruikt vandaag en de pizza's zagen er al een pak beter uit..

Deeg 15min laten kneden en de rusttijden respecteren.
Niet teveel en te nat beleggen.
Bodems goed en gelijkmatig uitdelen en maisgriesmeel (semoule) gebruiken als anti kleef werkt zeer goed.

In het begin kreeg ik mn houtoven vrij warm, maar deze daalde nadien tot gele/oranje meting (geen idee hoeveel graden, dat is enige nadeel aan deze type)
Dus het regelen naar 400/500° wordt nog een kunstje. Komt goed!

Terug
Bovenaan