PlayStation of Xbox ?

Horse

Well-known member
Ik overweeg opnieuw een console te kopen na 10 jaar afwezigheid. De reden: Nintendo switch op de televisie ontdekt (wist niet dat dat kon) en alle dagen een uurtje plezier vanuit de luie zetel.

Nu vraag ik mij af welke ik best koop: PS of Xbox? Ik ben anti-abonnementen en speel nooit online.

Qua games zoek ik vooral games als mario bros en Rayman en Ratchet en dergelijke

Zijn er zaken waar ik moet op letten tijdens de aankoop?

Laatst bewerkt:
"must control fanboy"
nah, eerlijk gezegd, alles van xbox kan je op pc spelen ... dus de combo pc / ps5 (ps4) is de perfecte combo
sony heeft op dit moment de beste exclusives, misschien dat dit ooit veranderd wanneer bethesda op stoom komt, maar momenteel kan xbox niet tippen aan de sony exclusives

Ik denk dat voor u de PS de beste optie is dan.
Betere single player games.

Xbox is voor de online shooter/race fan
En wie xbox zegt, zegt gamepass.

Is dat bakje al verbeterd? Ik vond dat vroeger zo ‘slecht’ eerlijk gezegd. Ik zou de PS4 tweedehands kunnen kopen maar dat werkt niet zeker met die nieuwe bakjes? Die zien er echt beter uit.

Dat vind ik zo leuk aan de Nintendo switch: die bakjes liggen echt super in de hand

Geen idee waarom je vandaag nog anti-abonnementen zou zijn. Gamepass is super & PSplus begint redelijk te worden.

De switch heeft by far de slechtste controllers dat er zijn. Ik zou ook geen geld meer steken in een ps4, maar een ps5 kopen. Controller van ps5 is met haptic feedback etc wel een fijn snufje.

Is dat bakje al verbeterd? Ik vond dat vroeger zo ‘slecht’ eerlijk gezegd. Ik zou de PS4 tweedehands kunnen kopen maar dat werkt niet zeker met die nieuwe bakjes? Die zien er echt beter uit.

Dat vind ik zo leuk aan de Nintendo switch: die bakjes liggen echt super in de hand

de ps sense controller van ps5 vind ik echt wel goed in de hand liggen
is uiteraard persoonlijke voorkeur ... voor mijn pc heb ik een xbox controller, maar ik heb liever de ps5 controller ... het is zeker niet meer de ps controller zoals vroeger

"must control fanboy"
nah, eerlijk gezegd, alles van xbox kan je op pc spelen ... dus de combo pc / ps5 (ps4) is de perfecte combo
Toch redelijk achterhaald statement :)
Of tellen God of war, spiderman, horizon zero dawn, days gone niet meer? Met Last of us remasters, uncharted legacy collection, miles morales op komst. Enige titel dat voorlopig niet de overstap lijkt te maken is Ghost of Tsushima, maar ik vermoed dat die ook wel zal komen.

Alle andere/toekomstige (Forbiden west, GOW Raganarok) first party titels zullen ook naar pc komen in de toekomst van Sony. Verschil nu lijkt enkel dit nog maar te zijn: Xbox day one op pc, Sony na 1 of 2 jaar.

Met de beperkte informatie lijkt een PS5 de keuze te zijn. Als het tussen Xbox series X/S is en PS5. Zeker als abonoment formules u niet aanspreken.
Al kan ik wel aanraden om toch eens te kijken naar een van de playstation plus tiers of gamepass.
Prijs van 2 games per jaar, heb je toegang tot een hele bibliotheek van games.

Aan je antwoorden te merken gaat het ook geen ps5 worden want die zijn nog te duur. Ik heb de xbx en ps en zou voor de ps gaan. De xbx stelt op dit moment zwaar teleur qua exclusives
En de switch heeft een heel goeie pro controller!

Aan je antwoorden te merken gaat het ook geen ps5 worden want die zijn nog te duur. Ik heb de xbx en ps en zou voor de ps gaan. De xbx stelt op dit moment zwaar teleur qua exclusives
En de switch heeft een heel goeie pro controller!

Momenteel misschien wel. Maar het zou goed kunnen dst call of duty en verschillende andere games exclusives gaan worden op xbox aangezien microsoft die studio's overgekocht heeft. En microsoft voorlopig geen interesse heeft in het bod van Sony om bvb call of duty in de toekomst op ps te releasen.

Met dat in het achterhoofd, game pass en de console die goedkoper is zou ik voor de xbox gaan. Ik ga er nu zelf 1 kopen ook al heb ik altijd ps gehad.

Een series s gecombineerd met die 3jaar game pass truck is anders wel een heel mooie deal.
Eigenlijk, als geld een probleem is, is dit inderdaad de meest logische oplossing.
Gamepass is echt wel de moeite.
Zeker nu dat mijn het familie abonnement aan het testen is (5 accounts voor €25/maand).

Probleem met series s is de opslag. 300+ gig voor een gezin is veel te weinig. Zeker als vader een game als COD wilt spelen soms. Dan kan je echt al beter voor de series x gaan. Want als je opslag moet bijkopen voor de series s, betaal je al meer dan een series x.

Ik overweeg opnieuw een console te kopen na 10 jaar afwezigheid. De reden: Nintendo switch op de televisie ontdekt (wist niet dat dat kon) en alle dagen een uurtje plezier vanuit de luie zetel.

Nu vraag ik mij af welke ik best koop: PS of Xbox? Ik ben anti-abonnementen en speel nooit online.

Qua games zoek ik vooral games als mario bros en Rayman en Ratchet en dergelijke

Zijn er zaken waar ik moet op letten tijdens de aankoop?
Dus je wil vooral platformers spelen? De meeste platformers zijn geen exclusives denk ik en grafisch ook niet zo veeleisend dus dan ben je misschien wel het beste af met een Xbox Series S en GamePass.

Daar heb je nu bv. Ori, Hollow Knights, Supraland, Psychonauts, It Takes Two etc.

Eigenlijk kan je beter bij de switch blijven.
En koop u ergens een goedkope tweedehands ps 4 pro.
Je kan daarop ook nog de meeste nieuwe ps5 games op spelen

Terug
Bovenaan