Plur1bus

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
iZGwJ6B.jpeg

Na maanden hype is het dan eindelijk zo ver, de eerste afleveringen van Plur1bus staan op Apple+. Normaal wacht ik altijd tot een reeks volledig uit is maar dat was voor deze geen optie. ;p Er is precies wel meer animo rond in de serie thread en gezien de eerste 2 afleveringen hier al serieus gesmaakt werden en ik de ontwikkelingen sowieso week na week ga blijven volgen... Tijd voor een toegewijde thread me dunkt!

● Apple licht na maanden een eerste tipje van de sluier op rond Vince Gilligan's (X-Files, Breaking Bad, Better Call Saul) mysterieuze nieuwe reeks "project Wycaro 339" waar ze nu eindelijk de echte titel van onthuld hebben. Pluribus premiert op Apple TV+ op 7 november.
This is one weird teaser. Best vreemd en geheel niet wat ik verwachtte. Maar geen erg, ik hou wel van vreemd. Benieuwd! Pluribus is a genre-bending original in which the most miserable person on Earth must save the world from happiness. :thinking: Revolution in a skinner box world? Alhoewel die tagline, Happiness is contagious, samen met dat petrischaaltje eerder doet denken aan soort engineered virus of misschien zelfs besmettelijke protein disorder a la creutzfeldt-jakob die dopamine huishouding in overdrive pusht? Ben ook wat aant graven geweest naar mogelijke betekenissen van de titel. Letterlijke vertaling uit het Latijns komt neer op het meervoud van veel; "vele velen". Tevens ook de naam van een vroege multiprocessor die dienst deed als een van de eerste switches waar een voorouder van het internet, ARPANET, op steunde voor packet transmissie. Maar ik vermoed dat ook dit er voor iets gaat tussen zitten; https://en.wikipedia.org/wiki/E_pluribus_unum

tweede teaser;
another month another teaser;
Lovin'em though. ;p

and course there's more!

Na al die cryptische teasers eindelijk zowaar een officiële echte teaser
Vrij hevige mrs. davis vibes which is a good thing. Pretty psyched for this. :woohoo:

Laatst bewerkt:
Lovin Mr Diabaté. Just livin the dream at the maybe end of the world. :woohoo: Wel benieuwd waar ze hiermee naartoe gaan want lijkt me moeilijk om hier lang op voort te borduren als het uitdraait hoe het at face value gepresenteerd wordt. Nuja, als ze diep gaan in een vermoedelijke exploratie van individualisme vs collectivisme is erwel nog heel wat ruimte.

Vond die meta knipoog naar de codenaam/boektitel Wycaro ook wel geinig. Was online ook discussie over de uitspraak ervan.

Vooral een slow burn eigenlijk.
Het mag wel een beetje rapper gaan nu. 3 episodes ver en we weten eigenlijk nog niet veel meer..

4e aflevering was ook weer serieus de moeite. Hopelijk houden ze het zo klein schalig want het zijn eigenlijk vooral de 1 on 1 gesprekken die mij aan het scherm gekluisterd houden alhoewel de choreografie ;p er ook wel mag zijn.

Dan heb ik het voornamelijk over het restocken van de supermarkt. Heerlijk absurd hoe ze niet wil dat "het" op haar wacht elke keer ze iets zou willen bestellen en autonoom zelfvoorzienend wil zijn. Waardoor uiteindelijk 100en manifestaties van "het" opgetrommeld moeten worden om enkel en alleen voor haar een winkel open te houden. Hopelijk zetten ze nog meer in op hoe economies of scale in elkaar stuiken voor het individu en juist efficienter kunnen draaien voor een gelijkgezind collectief. Ziekenhuizen, energievoorziening, zelfs die muziek in de lift. Het zijn al die kleine details die je doen nadenken over het grotere plaatje.

Waar haalt "het" zijn joie de vivre vandaan? Is het wel sentient zoals wij dat verstaan? Of zijn de lichamen eerder p-zombies geworden? Ook heel interessant hoe ze met medicatie begon te experimenteren. Ik dacht aanvankelijk dat ze ging proberen Zosia te proberen splitten van het collectief. Dat Carol zelf niets meer herinnerde van heel die episode toen ze het op zichzelf uitprobeerde zou misschien een prive moment met Zosia toelaten. Ook interessant waar die hartaanval ineens vandaan kwam. Misschien een soort biologische fail safe gelijkaardig aan hun error mode? :thinking:Ik vermoed dat we nog wel te zien gaan krijgen dat het collectief bereid is delen van zichzelf op te offeren voor "the greater good".

Laatst bewerkt:
Vooral een slow burn eigenlijk.
Het mag wel een beetje rapper gaan nu. 3 episodes ver en we weten eigenlijk nog niet veel meer..
Zelfde gevoel.

Na 4 afleveringen weten we nog niet veel meer dan wat we in de premisse hebben meegekregen.

Aflevering 4
De plot leek op het einde van seizoen 4 vooruit te kunnen gaan, maar dan lieten ze Zosia maar een hartaanval krijgen.
Ook het begin met die Paraguayaan was enorm lang uitgesmeerd

Er wordt veel getoond en heel weinig verteld.

Ik weet niet hoeveel kansen ik het nog ga geven. Ik kijk samen met mijn vriendin die vergevingsgezinder is voor de serie, maar ook op haar honger blijft zitten.

Het gaat denk ik veel meer in de breedte graven dan in de lengte. Je gaat niet moeten verwachten snel te weten te komen of het collectief nu goed of slecht is want het is dat spanningsveld en de exploratie ervan dat de show zo de moeite waard maakt. Misschien valt dat zelfs helemaal niet te zeggen en gaan we als kijker blijvend met die keuze blijven zitten. Ergens hoop ik daar zelfs op.

ik vond dat over en weer spel met woorden waarin Carol de negatieve aspecten toelicht en Zosia de positieve ook bijzonder sappig. Wanneer Zosia beweert dat Carol niet beseft dat ze aan het verdrinken is met Carol die dan terugvuurt dat Zosia verslaafd is aan haar eigen spul. Het is ook een beetje zoals vragen een kleur te beschrijven die je nog nooit gezien hebt die het toelaat om het zo open te benaderen.

Persoonlijk kan ik dat ter plekke graven in de diepte wel appreciëren. Ook de gitzwarte en absurde humor is volledig mijn ding.

Ik weet niet hoeveel kansen ik het nog ga geven. Ik kijk samen met mijn vriendin die vergevingsgezinder is voor de serie, maar ook op haar honger blijft zitten.

Heb niet hetzelfde gevoel.. wel een enorme cliffhanger, dat wel.
Maar ik zou als ik jou was, wachten tot de hele serie is geweest om ‘m in één keer te bingen.

Ook niet overtuigd tot hiertoe, enorm sterk begonnen, maar nu weten ze precies niet goed waar ze naartoe willen

Het gaat denk ik veel meer in de breedte graven dan in de lengte. Je gaat niet moeten verwachten snel te weten te komen of het collectief nu goed of slecht is want het is dat spanningsveld en de exploratie ervan dat de show zo de moeite waard maakt. Misschien valt dat zelfs helemaal niet te zeggen en gaan we als kijker blijvend met die keuze blijven zitten. Ergens hoop ik daar zelfs op.

ik vond dat over en weer spel met woorden waarin Carol de negatieve aspecten toelicht en Zosia de positieve ook bijzonder sappig. Wanneer Zosia beweert dat Carol niet beseft dat ze aan het verdrinken is met Carol die dan terugvuurt dat Zosia verslaafd is aan haar eigen spul. Het is ook een beetje zoals vragen een kleur te beschrijven die je nog nooit gezien hebt die het toelaat om het zo open te benaderen.

Persoonlijk kan ik dat ter plekke graven in de diepte wel appreciëren. Ook de gitzwarte en absurde humor is volledig mijn ding.

Ik zie het ook eerder zo.
Better Call Saul begon ook traag met later meer en meer opbouw

Ep3 en 4 (+-40 en 45 minuten), hadden misschien beter een strakkere 1 uur durende episode geweest

Dat signaal kwam van 600 000 lichtjaren ver, we zien de makers ervan mogelijks nooit ...

Misschien gaat het meer om de evolutie van de hive die zoekt naar vooruitgang in hun zijn en kunnen. Dat kan ook best nog goeie sci fi worden als ons planeet plots een tech boost krijgt van jewelste ...
Dus ik zie op het einde van S1 daar geen aliens opduiken. Het zou kunnen natuurlijk, maar ze kunnen ook allang uitgestorven zijn of te ver weg.

Ivm ep4 (en 3)
De hive heeft toch een defense mechanisme? Zosia die plots Carol niet kan pleasen of iets niet kan zeggen die de hive rechtstreeks bedrijgt (veel meer dan een bom) en een hartaanval krijgt ipv een epilepsieaanval, misschien was het het serum of meer dus.

Afijn misschien is het virus omkeren mogelijk, meer gebeurt het maar geleidelijk of bij een klein deel mensen eerst, zou al een nieuwe dynamiek kunnen geven, een soort rebellie tegen de hive.

Laatst bewerkt:
Niet vergeten dat ep5 vandaag is i.p.v. vrijdag wegens thanksgiving in de VS.

Ep5 is nog trager dan ep3 en ep4. Het begint mij ook wat te langdradig te worden. Veel te uitgerokken scenes zonder dialoog logisch gezien wat er in de ep gebeurt :P en de "cliffhanger" was ook maar meh. Cinematografisch zeker in orde hé, maar is nu al de 3e aflevering dat ik problemen heb met de pacing; ik hoop dat het vooruit begint te gaan of ik ga toch ook afhaken/beginnen timeskippen tijdens het kijken.

Ik hoop wel dat we tegen het einde van het seizoen een voldoening gevende uitleg van het hele gebeuren krijgen. Bij Severance bijvoorbeeld vond ik de opbouw en mysterie net zoals hier uitstekend gedaan maar bleef ik wel wat op mijn honger zitten naar het hoe en waarom van alles uiteindelijk. Hopelijk verleidt Pluribus zich hier niet naartoe.

While Season 2 is already greenlit, Vince Gilligan sees 'Pluribus' running for 4 Seasons
Ik vrees dat dat toch twee seizoenen teveel is om de aandacht erbij te houden.
Ik kijk nu vooral omdat ik geïntrigeerd ben naar het wat en hoe. Maar om dat nog drie seizoenen te rekken??

Aan aflevering 6 nu. Ik blijf het wel intrigerend vinden, maareuh…. WAAR IS IEDEREEN? 8 miljard mensen, maar je ziet geen auto’s of voetgangers…
Die aliens moeten toch ook naar hun ‘werk’? Hoe kan alles anders blijven draaien?

Terug
Bovenaan