Ik vind het toch maar kort door de bocht om zoveel "kracht" toe te schrijven aan wat reacties op een forum hoor. Die polarisatie heb je overal, en volgens mij ook op de voorloper van dit forum, zonder likes. Ook zonder likes genoeg manieren om te lezen wat je wil.Dat zovelen blijkbaar het aantal likes gebruiken om posts al dan niet te lezen in de p&a fora, maakt wel veel duidelijk.
Nu begrijp ik nog meer de polarisatie.
Of waarom je zaken soms 25 keer moet zeggen.
Men leest het dus zelfs gewoon niet als het een minderheidsmening is (want geen likes).
Een reden om het afgeschaft te houden eigenlijk.
Tenzij engagement het doel van het forum is, want dat zal idd achteruit gaan.
Algemeen zie ik wel wat mensen allerhande effecten van die reacties beschrijven alsof het niet gewoon hun eigen mening is maar een vaststaand feit. Misschien moeten we gewoon eerlijk blijven? Het is niet omdat je iets niet graag hebt dat het daarom grote effecten heeft. Omgekeerd ook trouwens.
Ik zie nog altijd hetzelfde type discussies, wat logisch is op zo'n korte tijd.
Dat is gewoon weer verderbomen op clanvorming hé. Ik vind dat mensen die akkoord gaan in een discussie hier nogal snel gelijk wordt gesteld daaraan.Bij P&A weet je toch wie welke post zal liken.
Een forum heeft geen nood aan populariteitspoll.
Lijkt me echter dat vooral dat de usual suspect P&A-posters wakker liggen van de likes, wat me niet verbaast, het zijn veelal deze met hoogdravend taalgebruik, zoekend naar synoniemen om dan heel het vriendenkliekje de post te zien liken.
Een forum dient echter niet om om mensen te bevestigen.
En quoten om te zeggen “ik ben akkoord” is ook niet nodig.
Opgroeien heet dat.
Kan iemand me eens dat hoogdravend taalgebruik tonen trouwens, gaat dat vanaf 3+ lettergrepen ofzo? Ik vind het maar belachelijk hoor, niemand schrijft hier zware literatuur.
Opgroeien is dus simpel taalgebruik en niet aantonen dat je akkoord gaat. Okay.
Laatst bewerkt: