Politiek & Actualiteit

openbare melding
Maar wacht nu eens af voor je direct in de aanval gaat :D
Het is onder andere een antwoord hierop, iets wat al vaak is langsgekomen ook. De discussie begint daar, maar eindigt daar niet.

Verder heb je nog totaal geen idee van hoe het in de praktijk eruit zal zien, want dat heb ik ook nog niet. Dus misschien nog héél even wachten met afschieten. Zoals in die gelinkte post staat, is het voor een stukje iets wat we al jaren doen, oa in de Coronathreads. Dus het zal absoluut geen breuk worden met hiervoor, en geloof me als ik zeg dat ik nog liever met alles stop dan dat ik het hier laat verworden tot een Reddit.
Om hier even op terug te komen, eindelijk kunnen we met de aankondiging uitpakken!
En ik heb er maar 4 crewies voor uit vakantie moeten halen.

Let daarbij wel op dat het alleen gebruikt kan worden door moderatoren in de meeste subfora, en we na verloop van tijd kunnen bekijken hoe we het correct en zuinig kunnen toepassen op andere plaatsen. Het is dus geen P&A-tool, maar iets wat we bekijken voor in de toekomst.

Om hier even op terug te komen, eindelijk kunnen we met de aankondiging uitpakken!
En ik heb er maar 4 crewies voor uit vakantie moeten halen.

Let daarbij wel op dat het alleen gebruikt kan worden door moderatoren in de meeste subfora, en we na verloop van tijd kunnen bekijken hoe we het correct en zuinig kunnen toepassen op andere plaatsen. Het is dus geen P&A-tool, maar iets wat we bekijken voor in de toekomst.
Als dit het grote idee is had je ze beter op vakantie gelaten.

Volledige feedback en mening heb ik in het topic ervan gepost. Maar uiteindelijk heb ik wel gelijk gekregen, alleen in een andere vorm dan ik oorspronkelijk in gedachte had.

Er moet me toch even kort iets van het hart, ik vraag me echt af of de regels voor Politiek en Actualiteit niet te streng zijn.

Ik bedoel, als je 3x een waarschuwing krijgt categorie "Gebrekkige argumentatie 3 ptn (i.e. holle slogans, niet ingaan op argumenten, die oneerlijk voorstellen of ze afdoen als belachelijk zonder argumentatie)" binnen de 4 maanden, dan lig je er 1 week uit. OK, streng genoeg, eerlijk. Als je dan een maand later in uw reacties nog eens 1x "niet ingaan op argumenten" veroordeeld wordt, dan lig je er, jawel, 3 maanden uit! Tis niet dat na die week dit gereset wordt. Tis ook niet dat je opnieuw 3x in de fout moet gaan, neenee, 1x extra met nog 2 eerdere in de afgelopen 4 maanden en je krijgt 3 maanden ban. In de regels wordt onder meer dit voorbeeld aangehaald voor "gebrekkige argumentatie"
Op vlak van Covid-19 zijn er zeker fouten gemaakt in de Verenigde Staten. Zeker geen slecht interview maar Trump is aan de macht gekomen na 8 jaar wanbeleid van Obama. Veel Afro Amerikanen zijn teleurgesteld in Obama. Het klopt wat Trump zegt. Na Abraham Lincoln heeft hij het meest gedaan voor de zwarte gemeenschap.
Als deze categorie wel eens tussen uw posts zit, 1x per maand, dan zit P&A er niet in voor u en is het finito.
Maar het kan zelfs voor minder, bijvoorbeeld
"Gelieve het standpunt van de andere niet scheef voor te stellen door hem woorden in de mond te leggen."
Doe je dit of zoiets anders1x per maand: byebye forever!

Tis niet dat P&A 1 topic is ofzo eh, alles wat over normale zaken gaat, de maatschappij, alle relevant nieuws, alles waar mensen typisch hun eigen mening over hebben, waarover effectief gediscussieerd wordt, zit daar in. Daar worden honderden berichten in gezet op die maanden, maar de afrekening gebeurt op enkele van die berichten.

Ik vind dat overdreven.

Ik vind dat je toch het recht zou moeten hebben op 1x P&A "holle slogan/gebrekkig argument/niet ingaan op iemand zijn argument" per maand zonder dat dit moet leiden tot een permban. Iets wat niet mogelijks is in de huidige regels. Hoe dat dit systeem zo absurd streng kunnen worden is geen idee, maar het lijkt me helemaal scheef en dat moet echt wel beter kunnen.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat je toch het recht zou moeten hebben op 1x P&A "holle slogan/gebrekkig argument/niet ingaan op iemand zijn argument" per maand zonder dat dit moet leiden tot een permban. Iets wat niet mogelijks is in de huidige regels. Hoe dat dit systeem zo absurd streng kunnen worden is geen idee, maar het lijkt me helemaal scheef en dat moet echt wel beter kunnen.
Gezien:
- het aantal mensen dat een perm ban krijgt op basis van deze sanctie héééél klein is
- het aantal mensen die zelfs maar zo'n sanctie krijgen, ook nog altijd klein is
- je zelfs niet voor het plaatsen van zo'n type post altijd die sanctie krijgt (maar er meestal nog een kans gegeven wordt om uitleg te geven als je niet gekend bent voo zo'n feiten en het dus als een uitschuiver kan beschouwd worden)

Lijkt het me dat er niet echt sprake is van een probleem, laat staan een groot probleem.

Dit P&A-forum is effectief iets strenger gemodereerd dan de Reddits of Politics.be. Het onderscheidt zich dan ook in beter gefundeerde posts en beleefdere reacties. Als iedereen 1 x per maand 'gebrekkig' zou kunnen posten zonder gevolgen, dan zal de kwaliteit sterk dalen.

@Five-seveN : en er zit geen lijn in. De ene raakt met zulke uitspraken weg en de andere niet.
Ik vraag me altijd af hoe je kan weten dat de ene er mee weg geraakt en de andere niet. Niet alle mod-acties zijn zichtbaar voor jullie. Het staat jullie natuurlijk altijd vrij om holle slogans/gebrekkige argumentatie te rapporteren. Dat niet doen, en daarna dan klagen dat er geen lijn in zit, is een beetje eenvoudig, wij kunnen ook niet alle posts lezen.

Er moet me toch even kort iets van het hart, ik vraag me echt af of de regels voor Politiek en Actualiteit niet te streng zijn.

Ik bedoel, als je 3x een waarschuwing krijgt categorie "Gebrekkige argumentatie 3 ptn (i.e. holle slogans, niet ingaan op argumenten, die oneerlijk voorstellen of ze afdoen als belachelijk zonder argumentatie)" binnen de 4 maanden, dan lig je er 1 week uit. OK, streng genoeg, eerlijk. Als je dan een maand later in uw reacties nog eens 1x "niet ingaan op argumenten" veroordeeld wordt, dan lig je er, jawel, 3 maanden uit! Tis niet dat na die week dit gereset wordt. Tis ook niet dat je opnieuw 3x in de fout moet gaan, neenee, 1x extra met nog 2 eerdere in de afgelopen 4 maanden en je krijgt 3 maanden ban. In de regels wordt onder meer dit voorbeeld aangehaald voor "gebrekkige argumentatie"

Als deze categorie wel eens tussen uw posts zit, 1x per maand, dan zit P&A er niet in voor u en is het finito.

Tis niet dat P&A 1 topic is ofzo eh, alles wat over normale zaken gaat, de maatschappij, alle relevant nieuws, alles waar mensen typisch hun eigen mening over hebben, waarover effectief gediscussieerd wordt, zit daar in. Daar worden honderden berichten in gezet op die maanden, maar de afrekening gebeurt op enkele van die berichten.

Ik vind dat overdreven.

"Ik vind dat je recht moet hebben om 1x maand geflitst te mogen worden met de wagen zonder daarvoor een boete te moeten betalen, zelfs al heb ik al een strafblad". Je beseft toch hoe absurd je vraag is hé? Wil je je niet aan de regels houden, dan moet je op de blaren zitten. Ook online zijn er consequenties verbonden aan je gedrag.

Hou je gewoon aan de regels? Enfin, gebruik gewoon common sense. Elementaire beleefdheid, een minimum aan respect voor je collega-posters en geen valse informatie verspreiden en je zal geen berispingen krijgen. Dat is echt zo moeilijk niet hoor.

Je feedback bestaat voor mij uit twee stukken, dus knip ik hem even in twee.

Ik vind dat overdreven.

Het eerste stuk is meteen goed nieuws: dit klopt niet en is een foute interpretatie van de regels.
Geen enkele overtreding blijft ongestraft, maar 3 actieve warns van die categorie in P&A leveren een ban op van 1 week. 3 gelijklopende binnen 4 maanden dus. Dan vraag je terug de toegang aan. En hier is het foutgelopen: Warns die al hebben meegeteld voor een ban, tellen niet meer mee voor een nieuwe ban.

Dat betekent dat je 3 actieve warns moet halen in 4 maanden tijd. Waarna je uiteraard een herkansing krijgt om het anders aan te pakken. Als je opnieuw 3 (nieuwe) warns krijgt op 4 maanden tijd in P&A, lig je eruit voor 3 maanden en kom je in het systeem uitgelegd in de regels: elke ban (=3 nieuwe actieve warns) is vanaf nu een volle maand. Want dan heb je je herkansing niet gepakt na 6 waarschuwingen dat het anders moet.

De forumbans staan hier los van, die puntentotalen worden niet gereset, en het kan zijn dat een warn een paar dagen forumvakantie oplevert, maar nog geen P&A-ban.

Dus daar kan ik je geruststellen, het is nooit "1 fout en bye bye forever". Waar ik ergens kan volgen, is je punt over het feit dat er duizenden berichten komen, en het soms niet fair voelt dat iemand misschien honderden kwaliteitsvolle posts maakt en met 3% uitschuivers een ban krijgt, terwijl iemand anders met 80% kulposts evenveel kansen krijgt. Alleen is dit het minste van twee kwaden: liever iemand een kans te veel geven, dan te weinig.

Over dit stuk kan ik heel kort zijn: De enige reden dat P&A kan bestaan, is de strengere regels. Die zijn er niet zomaar, die zijn er zodat we geen /r/belgium4, /r/thedonald, 8chan of zelfs politics.be worden. We doen bewust niét mee aan misinformatie of echokamerij en élke warn die hier geldt, dient dat doel. Je kiest zelf welke posts je maakt, maar wij beslissen waar we de grens trekken voor wat je op ons forum mag plaatsen. Die grens geven we 1x aan, en zoals je hierboven ziet, tot 6x. Maar het recht om die grens te blijven overschrijden heb je niet.

@Five-seveN : en er zit geen lijn in. De ene raakt met zulke uitspraken weg en de andere niet.
Hiervoor geef je voorbeelden, of je houdt erover op.
Ik kom ook niet om de zo veel weken met onjuiste insinuaties over wie er scheldt in mijn pm. Het is er, of het is er niet. En als het er is, pakken we dat als modteam héél serieus en kordaat aan. En als het er niet is, vind ik het maar een vuil soort stemmingmakerij. Klaar.

Er was blijkbaar een vergissing
Het eerste stuk is meteen goed nieuws: dit klopt niet en is een foute interpretatie van de regels.
Ik dacht al dat er iets niet moest kloppen want het was er los over, vandaar mijn bericht.
Blijkbaar een vergissing ergens, kan gebeuren. Is rechtgezet (y)

Er was blijkbaar een vergissing

Ik dacht al dat er iets niet moest kloppen want het was er los over, vandaar mijn bericht.
Blijkbaar een vergissing ergens, kan gebeuren. Is rechtgezet (y)
Yes, klopt. Iets wat ik nog niet had vermeld, is dat dit allemaal manueel moet bijgehouden worden.
Dus aan iedereen, als je denkt dat er iets niet klopt, stuur gerust en dan kijken we het na!

"Ik vind dat je recht moet hebben om 1x maand geflitst te mogen worden met de wagen zonder daarvoor een boete te moeten betalen, zelfs al heb ik al een strafblad". Je beseft toch hoe absurd je vraag is hé? Wil je je niet aan de regels houden, dan moet je op de blaren zitten. Ook online zijn er consequenties verbonden aan je gedrag.

Hou je gewoon aan de regels? Enfin, gebruik gewoon common sense. Elementaire beleefdheid, een minimum aan respect voor je collega-posters en geen valse informatie verspreiden en je zal geen berispingen krijgen. Dat is echt zo moeilijk niet hoor.
Waarom wordt er nooit opgetreden tegen dit soort van moral highground posts? Het enige waartoe dit leidt is toxiciteit en escalatie.

Je zou dit perfect kunnen catalogiseren als "flame", "thread verzieken", "uitlokken van flame", wat onder "zware overtreding" valt.

Waarom wordt er nooit opgetreden tegen dit soort van moral highground posts? Het enige waartoe dit leidt is toxiciteit en escalatie.

Je zou dit perfect kunnen catalogiseren als "flame", "thread verzieken", "uitlokken van flame", wat onder "zware overtreding" valt.
In een feedbackthread mag iedereen zijn mening geven over de regels en over hoe het beter kan. De moderatie zal hier amper ingrijpen, alleen als het flagrant is of een rechtstreekse vraag van ons negeert. Jij mag dat ook hier, ook al hoort een post als die van jou eigenlijk een report te zijn.

Ik zie alleen een reactie op een voorstel van 57, die aangeeft dat de basisregels niet heel verregaand zijn. Je mag het verder over de inhoud hebben.

ook al hoort een post als die van jou eigenlijk een report te zijn.
Als je ziet dat dit soort uitvallen een duimpje krijgen van een hoop crew members, dan weet je ook dat dit zinloos is. Vandaar ik de vraag openbaar stel. Dus ik onthoud dat dit soort gekleineer door jullie aangemoedigd wordt.

Terug
Bovenaan