Als je intellectueel eerlijk wil zijn, mag je wel te zeggen dat de meerderheid van de stemmers niet eens actief post. Onder de actieve posters (en zeker in bepaalde topics) heb je veel meer uitgesproken meningen en de meerderheid van die meningen zijn in sommige topics gewoon links.
Op zich is het overwicht van posters met een bepaalde mening niet problematisch. Het probleem is en blijft dat moderatoren mee blijven posten. Dat was ook mijn reden om een hele tijd geleden te vertrekken uit Politiek en Actualiteit. Scheidsrechters kan je niet mee laten voetballen met een team. Zullen scheidsrechters ooit 100% objectief zijn? Neen zeker nooit, maar door ze mee te laten voetballen gaan ze er ook niet neutraler op worden (in tegendeel). En dat zie je gewoon aan de moderatie.
Ik volg soms de posts nog en herinner me een aantal discussies die ik had. Dan zie je toch een zekere bias, waarbij bepaalde posters gewoon met meer weggeraken dan anderen. Ik heb zelf discussies gevoerd waarbij bepaalde posters post na post de discussies probeerden te doen ontsporen. En dan lokken ze je naar een moment dat je zelf een misstap begaat en krijg je onder jouw voeten, hoe klein hetgeen je deed ook was. Dat is gewoon irritant.
Was het puur objectief gezien terecht dat je een warn/ban/verzoek tot verduidelijking -die ikzelf overigens amper heb gekregen- kreeg? Ja meestal wel, maar dat staat ook niet ter discussie, ook al wordt het hier nog steeds aangehaald door bepaalde posters om de kritiek weg te vegen ('ja maar post X of Y ging echt wel over de schreef'). Wat rechtse posters hier wil duidelijk te maken is dat er vaak een langdurige provocatie is geweest door bepaalde posters (en voor de duidelijkheid: er zijn voldoende linkse posters die zich wel degelijk gedragen) met bijdragen van lage kwaliteit/die de regels overtreden. Overigens zie je dit vooral in topics waar ethisch rechts tegenover ethisch links staat. In topics met economisch rechts vs economisch links komt dat minder naar voren.
Enfin, ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet meer in politiek en actualiteit post. Achteraf gezien waren sommige discussies gewoon zo ridicuul dat ze compleet tijdsverlies waren. Voor mijn eigen gemoedsrust en daginvulling is het alvast veel beter. In elk geval veel succes ermee
@stungunner (ik had je nog niet kunnen feliciteren met je benoeming).