Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

De zaken in het belachelijke trekken brengt ons niet verder.
Slaat daar inderdaad op, vermoed ik.
Zij-instromers met een master kunnen tot 10 jaar anciënniteit meenemen en 4.7k komt +- overeen met de cijfers hier.
Hmmm, kga het in gedachten houden als einde loopbaan mogelijkheid. 4.7k voor halftijdse job (20 uur lesgeven), 4 maanden verlof, ... lijkt mij de gedroomde formule voor werkbaar werk bij ouder worden.

Hedebouw zich ondertussen vast aan het praten bij Gert. 60 miljoen op hun spaarpotje. Maar de rijkentaks is niet op bedrijven bedoeld.

Laatst bewerkt:
Hmmm, kga het in gedachten houden als einde loopbaan mogelijkheid. 4.7k voor halftijdse job (20 uur lesgeven), 4 maanden verlof, ... lijkt mij de gedroomde formule voor werkbaar werk bij ouder worden.
Ah, we vergeten alle personeel in de basisscholen en al wie zich inzet voor alle lesuren (dat zijn er heus wel meer) + plageuren (onbetaald en al te vaak opgelegd) + ondersteuning + werkgroepen waardoor de week vol zit en je werk nooit gedaan is in een dag. Deze stelling is niet alleen zwaar onjuist, maar ronduit denigrerend

Hmm Hannelore is toch zo lekker din..

How wacht verkeerde thread.

BDW toch weer applaus gekregen.

Hij slaat ook gewoon weer nagels met koppen. Echt ongelooflijk hoe goed hij zelfs op de hoogte van de andere partijen hun programma’s en berekeningen van het Planbureau. Hij steekt er gewoon met kop en schouders bovenuit, weeral.

Ik heb de indruk dat je om in het publiek te zitten bepaalde partijkaarten moest kunnen voorleggen. :unsure:

Wat een triestig schouwspel.
Het is allemaal de schuld van De Croo en zijn regering.
Waar waren al die grote lichten toen het land (en de rest van de wereld) in brand stond ten tijde van corona?
Waarom wierpen ze zich toen niet op als redders des vaderlands? Ze gingen het land redden met een symbolische euro ofzo?
En nu de storm gaan liggen is kloppen ze zich op de borst dat ze premier willen worden... .

Wat een kleuter niveau toch.

Spijtig dat de Walen overal ontbreken, vooral in een defensie debat. Zonder hun geen geld.

De redder des vaderlands worden is niet moeilijk door de toekomstige generatie op kosten te jagen natuurlijk. Decroo is vooral goed in het zichzelf op de schouder kloppen.

KRacht van bdw is dat bondig, beknopt en helder kan antwoorden. Meer dan de andere voorzitters.

Tvg komt er ook niet slecht uit.

Zucht...als alleenstaande (of koppel) een eigen woning kopen is onhaalbaar als we die verbouwingen moeten doen. En de oplossing die ze als voorbeeld aanhalen is om dan de registratierechten omlaag te doen.

Waarbij de verkoper, na de verwerking van de schok, gewoon zijn prijs omhoog gaat doen met het bedrag dat de overheid dan minder int. Voor mijn part hef je als overheid 100% registratierechten. De nieuwe marktprijs zal dan zakken in functie van het geld dat mensen ter beschikking hebben. EN het bloody voordeel is dat je dan als overheid geld hebt om putten te vullen, premies voor renovatie uit te keren, ingrepen voor huursubsidies of whatever...

Al ben en blijf je wel afhankelijk van het aanbod van de woningen om de prijs laag te houden, en dat is allemaal niet zo evident wanneer je met de betonstop zit, je niet eventjes zoals op zijn autocratische werkwijze van een China zegt van iedereen in villawijk x bol het af, en ipv de 500 villa's met 50000are (ik zeg maar iets) grond elk gooien we het plat en verkavelen we het zodanig dat je er 50.000 HOB woningen kan neerpoten met alle gevolgen (naar prijszetting etc) van dien.

In verband met de tussenkomsten van de twee dames op VTM. Er wordt gevraagd of de partij achter het verhogen van het defensiebudget staat. Dan mogen ze ongeveer 1 minuut babbelen met schrik dat de moderator hen onhandig onderbreekt of dat dat een ander kopstuk eens heel hard blaast om gelach uit de zaal te krijgen. Maar bash inderdaad op het feit dat geen enkele de financiële constructie blootlegt in die minuut. :unsure:

Depraetere in de Verkiezingstafel: Toch echt duidelijk dat dit een politiek lichtgewicht is. Blijft gewoon haar lesjes aframmelen, maar als er eens doorgevraagd wordt (Rousseau racist vs Van Grieken racist) dan klapt ze zich toch direct vast. Eerst reageert ze nog op de uitspraak van Tobback senior (iedereen is een beetje racist) dat dit niet waar is, waarna ze vervolgens begint te vertellen dat iedereen wel eens iets fout zegt (om Rousseau nogmaals goed te praten).

dikke yikes 😬

Die interventies van Isolde en Hannelore, wat een prefab-theater, djeezz.
Beneden alle pijl. Wat zitten die daar eigenlijk te doen?

Er zitten veel pijnlijke stukken in: die stukjes van die random Vlamingen om vragen te poneren, stemrondes bij de kijkers thuis op vragen die belachelijk zijn zonder eerst een kader te schetsen, die jongeren die weinig meerwaarde creëeren... en dan ontbreekt DE KLOK nog. :unsure:

En toch... zelfs midden in dat cringe festival slagen die 2 in hunne zetel erin van er ver bovenuit te steken. Straf... :unsure:

Hoe kan je daar al 40 minuten in de zaal zitten en denken “awel, de Raoul en pvda, dat wordt ‘m se”.

De Praetere tot nu toe toch te licht bevonden. Groen stuurt hun voorzitters ook niet omdat ze weten dat die langs alle kanten een pak slaag zouden krijgen en Vooruit had hier beter hetzelfde moeten doen.

Onze twee politieke dames brengen ook weinig toegevoegde waarde. Hannelore Simoens die wat gaat klagen over de kosten van haar verbouwingen terwijl ik ten zeerste betwijfel dat zii voor een hongerloon gaat werken. En het publiek had duidelijk de zelfde mening.

De 3 linkse partijen die na 2 minuten het geld al wel ergens bij de vermogens gaan halen. Staan alle 3 in dit debat toch ook gewoon zwakker dan de centrum en rechtse partijen.

De ideale samenstelling van centrum rechts was er toch he met de Regering Michel? Hebben die het begrotingstekort opgelost? Ik denk het niet.. Taxshift heeft miljarden gekost en dat was dan nog zonder crisissen. Vreemd dat BDW daar ze dat nooit op BDW zijn bord gooien.

De ideale samenstelling van centrum rechts was er toch he met de Regering Michel? Hebben die het begrotingstekort opgelost? Ik denk het niet.. Taxshift heeft miljarden gekost en dat was dan nog zonder crisissen. Vreemd dat BDW daar ze dat nooit op BDW zijn bord gooien.

Ik denk dat je de begrotingscijfers van destijds er nog eens op moet nalezen.
Daarbij, taxshifts en dergelijke moet je net doen in tijden zonder crisissen.

Terug
Bovenaan