Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

Heb het kopstuk debat afgezet. Wat een gedrocht van een format. Iedereen probeert zich daar te profileren met enkele one liners. Dan nog dat publiek erbij. Geef mij maar een 1vs1 debat met meer diepgang.

Een zwakke verdediging van Van Grieken toch op het genderdebat. Dan deed Janssens dat toch beter bij Eerste Keus met "leef en laat leven".

De meerwaarde van dat publiek is toch echt nihil.

Wat een zielige opmerking van Wauters richting Van Grieken zeg :unsure: Gelukkige heeft ie zichzelf direct mogen verdedigen.

Ik vind het toch amusant 🍿
Leuk entertainment.

Die Melissa haar reacties op wat andere kopstukken zeggen, lachen.
Het kind is duidelijk nog niet klaar voor de nationale politiek.

Aan de andere kant van het spectrum: BDW maakt alweer een prima beurt.

Echt, die Melissa, hoe zwak. Dit maakt toch wel pijnlijk duidelijk dat Vooruit een eenmanspartij is/was.
Er is een reden waarom je Rousseau meer op tv ziet dan De Praetere. Van Den Broucke was deze ochtend op de radio zelfs vergeten dat Melissa de voorzitster is. Toen hem gevraagd werd over een uitspraak van zijn voorzitter begon hij over Rousseau tot de presentatrice hem corrigeerde.

Laatst bewerkt:
91% voorstander

Big oof.

Globaal toch een indicatie dat mensen eerder centrumrechrs prefereren.

Groen en Vooruit stonden toch heel vaak alleen in hun antwoorden. Zeer duidelijke links-rechtssplitsing, zeker omdat CD&V ook een rechtsere koers vaart.

91% voorstander

Big oof.

Globaal toch een indicatie dat mensen eerder centrumrechrs prefereren.
91% van de kijkers die deze kleutershow hebben uitgekeken en het een meerwaarde vond om te stemmen. Ik geloof gerust dat die dan grotendeels overlappen met de 'klappers' in het publiek.

Als ze bij VB al de oproep deden om voor Israel te sms'en op het eurosong xD

Blij dat die 18-jarige voor onze RSZ zorgde trouwens. Ik kan met een gerust hart gaan slapen.

Stond Melissa haar vrouwtje ? Vond dat toch niet zo denderend.

BDW tsjeverig !!!!!!!! 😁
Die moesten gewoon even trekken voor diegene waarmee ze zich identificeren: de jonge vrouw. Anders kan je dit niet verklaren want iedereen heeft kunnen zien dat Depratere hier als lichtgewicht tussen de zwaargewichten stond... all due respect, zij had een jaar geleden ook niet gedacht van daar te staan maar dat voel/zie je helaas.

Aan de andere kant van het spectrum: BDW maakt alweer een prima beurt.
Over zwaargewichten gesproken... er stond duidelijk één super zwaargewicht tussen.

Los van politieke kleur imo ook goeie beurten van Mehdi en De Sutter... die wel degelijk zeer rustig bleef in tegenstelling tot wat die 2 in de zetel beweerden.

Hedebouw: gene vetten imo
De Croo: had het effe héél moeilijk bij die kilometerheffing, kon zich niet echt onderscheiden. Moeilijk ook voor een partij die zeer waarschijnlijk zwaar gaat moeten incasseren.
Van Grieken: mixed. Paar goeie tussenkomsten, paar bedenkelijke. Kon zich er, zoals we van hem gewoon zijn, een paar keer goed uitlullen.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk ben ik best tevreden. Ze komen in best veel over elkaar in deze debatten. Op deze manier zie ik de verkiezingen absoluut zitten en maakt de uitslag niet al te veel uit. Met de meeste van die personen zou ik gerust eens aan een tafel willen zitten en een gesprek hebben, kan interessant zijn. Zelfs de Sutter, veruit de meest sensible persoon uit heel de groene partij imo.

Wat ik vrees is voor de apolitieke truken en spelletjes (zoals De Croo in 2020 met zijn leugens en alles blokkerende Milquet in 2007) die plots verschijnen tijdens de regeringsvormen. Of met de ronduit vreemde figuren die rondhangen in de verkozen partijen.

Weinig interessant debat uiteindelijk, heb de indruk dat je toch het meeste leert uit stemtesten. En dan als extra de randprogramma's die ze nu tonen, wat social media enzo. 1 op 1 debatten. VTM slaagt er toch niet in om dat goed te omkaderen.

Terug
Bovenaan