Politierechters

Helaas zelf deze week in Dendermonde moeten zijn voor mijn zoon.
Bijna 2 jaar geleden aan de kant gezet ‘s nachts en rookte zo nu en dan een joint.

Dus gelijk 15 dagen rijbewijs kwijt om te beginnen.
Rijbewijs afgehaald en wachten op de dagvaarding.
Na 1,5 jaar krijgt hij zijn inkomstenbelasting binnen en die valt hoog uit. Nu blijkt dat er al een dagvaarding en uitspraak is geweest.
Ze hadden àlles verstuurd naar een adres waar we 23 jaar geleden gewoond hebben :(

Hij had dus ook artikel 42 gekregen (ongeschikt voor besturen voertuig) dus meteen een advocaat bij de hand genomen om verzet aan te tekenen.
Bij de eerste zitting kon hij meteen een aantal negatieve urinetesten voorleggen en wou hij zelf wel een haartest ondergaan.

Hij woont nog thuis, op zoek naar een koopwoning met de vriendin, vaste job in de chemie in shiften. Geen aanraking met politie of gerecht en dit als eerste vergrijp.
Afgelopen week moest hij dan nog eens echt voorkomen met die haartest als bewijs dat hij gestopt is met drugs.
Uiteindelijk alsnog een boete van 1600€ en 3 maand rijverbod.

Zaak voor ons was een Marokkaanse vrouw die ook met wat glazen champagne en zonder rijbewijs was gepakt en die had 4 bladzijden veroordelingen.
Die kreeg gewoon 1000€ boete…..

Toch ook totale willekeur als je het mij vraagt.
3 maand rijverbod en 1600 boete is gewoon het minimum van 200 x 8. Ook bij eerste vergrijp.

Dan het geval dat het op een ander adres uitkomt. Hij reed toch met een verzekerd voertuig? Dan heb je een advocaat via die verzekering die alles op zijn adres krijgt en het doorspeelt naar de cliënt.

Een artikel 42 krijg je niet zomaar, dus compassie moeten we niet hebben.

De zaak van de Marokkaanse vrouw in vergelijking met die van je zoon kunnen we hier niet beoordelen, we waren er niet bij. Het is natuurlijk standaard om je eigen zaak goed te praten en die van een ander slecht te praten, om daarna het verschil te maken.

Ik vraag hier niet om compassie hè beste.

Het ging alleen maar over het feit dat er willekeur bestaat in de rechtszaal.
Ik wil helemaal niks goed praten, hij was gewoon in fout.
En je was er niet bij dus je kan niet oordelen,
Maar je hebt wel een oordeel dat je een artikel 42 niet zomaar krijgt, beetje dubbel dan.

Hij reed zeker wel met een gekeurd verzekerd voertuig.
Wij wonen net over de grens in NL en de feiten waren en BE.
Blijkbaar was het voor hun lastig om het juiste adres te vinden , terwijl hij in z’n verklaring die nacht toch zijn juiste adres opgegeven had.
Alle parkeer en snelheidsboetes komen gewoon naar hier dus dat lukt dan wel.

We hadden nog geen advocaat want we hadden niet eens een dagvaarding.

Nogmaals , ik wou hier geen medelijden of compassie opwekken.

Gebeurt nog hoor dat ze geen dagvaarding sturen .
Hier ook al eens veroordeeld geweest voor een ongeval met een fietser en gewoon de uitspraak met de rekening in de bus gekregen .
Wist zelfs niet dat het voorkwam .
Soit , gewoon betaald en ik was er vanaf .

Die halve hippie van in laatste aflevering :p .
Nu niet meer aan de kruiden omdat hij de liefde heeft gevonden maar wat als de liefde plots terug gaat vliegen? Opnieuw nood aan kruiden?
Wel één van de meest beleefde mensen ooit gezien in zo'n aflevering.

Die 'vertegenwoordiger'. Compleet rond de pot draaien en onzin zitten uitkramen. Vreselijk soort mensen dit.
2 jaar geen keuring... Ja maar ik wacht nog steeds op een onderdeel mevrouw. :rofl:

Die 'vertegenwoordiger'. Compleet rond de pot draaien en onzin zitten uitkramen. Vreselijk soort mensen dit.
2 jaar geen keuring... Ja maar ik wacht nog steeds op een onderdeel mevrouw. :rofl:

Vreselijke kerel.

Je ziet en hoort aan alles dat hij niet veel bij te dragen heeft aan onze maatschappij maar dat hij zichzelf fantastisch vindt. Hoeveel keer dat hij ook zei dat hij "vertegenwoordiger" is. Hij moet daar enorm trots op zijn volgens mij.

0,0 schuldinzicht ook. Die kerel komt buiten en hij rijdt opnieuw een file voorbij over het fietspad. Sowieso.

Wat heeft die man met 2,35 promille nu gekregen? 15 dagen rijverbod, geen alcoholslot en geen examens? Wtf?

Zou die rechter weten wat 2,35 promille eigenlijk is? Dat is 12u aan een stuk drinken.

Die man die terecht moet staan omdat zijn vrouw hun kind in de armen vast houdt in plaats van een gordel te dragen. De rechter merkt terecht op dat die bij een noodstop door de voorruit vliegt, waarna de regie over gaat naar een shot van een triestig landschap, begeleid op de tonen van "Into my arms" van Nick Cave. Gevoel voor humor hebben ze alvast in de regiekamer :ROFLMAO:.

Koppel noorden van Gent met Nederlandse vriendin en onmiddellijke aanhouding:
What
The
...
😳

En dan met opgeheven hoofd in de rechtbank aankomen en beginnen over procedurefouten.
Deze net nog eens opnieuw gezien. Onvoorstelbaar toch. Sommige mensen zijn echt te lomp om te helpen donderen. Dit was toch wel de meest legendarische zaak in deze reeks...

Terug
Bovenaan