Post - / math - / experimental / indie rock

Ticketje binnen. Eerste festival sinds 4 jaar geleden ofzo.

Gaat deugd doen :love:

Cartel-2022-3-728x1024.jpg

Sterke lineup inderdaad, damn.

De sterretjes zijn misschien nog onaangekondigde groepen? aantal sterretjes is hint naar aantal letters van de bandnaam? Tis maar een gok he :unsure:

Isis reunion confirmed
Heb me altijd afgevraagd of die ooit nog onder dezelfde naam zouden blijven optreden. Maar sinds de crisis met Islamitische Staat in het midden-oosten zijn er al zoveel andere nieuwsfeiten geweest dat die herinnering al wat vervaagd is. Dus dat zal wel ok zijn. Jammer voor de reunie van zweedse folkband PutinVirus, dat wel.

Ik zie hier nergens een altrock topic ? Dit komt er dan het dichtstbij, sorry als ik hier op tenen trap door een commerciële band als RHCP aan te halen :D

Vandaag is hun nieuw album uit genaamd Unlimited Love.

Overbodig zal een woord zijn dat vaak gebruikt zal worden maar ik ben wel blij dat er gewoon nieuwe muziek is, veel bands hebben weinig gebruik gemaakt van die 2 jaar corona om nieuwe muziek uit te brengen.

Overduidelijk is de gitaar van Frusciante, zijn eenvoudige solo's die vol met feeling zitten zorgen ervoor dat de imo melodisch zwakkere songs toch die pit krijgen. Bekendste voorbeeld is voor mij hun song die al even uit was 'Black Summer', zonder die solo had ik dat nummer overgeslagen want voelt zo braaf aan.

Ik heb eerlijk gezegd totaal geen voeling met de muziek van RHCP. By The Way is de uitzondering, dat vind ik nog wel een goeie plaat. 3/4de van de band bestaat uit heel goeie muzikanten dus dat spreekt wel voor de band. Vroeger heb ik veel naar het solowerk van John Frusciante geluisterd en dat vond ik toch interessanter dan de albums van RHCP, ik denk dat By The Way ook vooral door hem gestuurd werd. De laatste jaren hield hij zich helaas ook vooral bezig met wat onopvallende elektronica.

Ik heb de nieuwe single al horen passeren op de radio maar die maakte ook niet zoveel indruk. Het kan niet allemaal m'n ding zijn helaas.

Ook nooit fan geweest, ik denk dat het een generatieding is want ik ken veel fans die een tiental jaar ouder zijn dan mij. Ik heb ze ooit een kans gegeven op Werchter en dat was echt een trieste boel, zelfs met Frusciante op gitaar.

Als grunge en 90's rock fan kon ik early RHCP zeker smaken.
Frusciante is zonder twijfel een topgitarist, maar zijn werk met The Mars Volta vind ik persoonlijk toch van een ander niveau dan de Peppers:

Ik heb eerlijk gezegd totaal geen voeling met de muziek van RHCP. By The Way is de uitzondering, dat vind ik nog wel een goeie plaat. 3/4de van de band bestaat uit heel goeie muzikanten dus dat spreekt wel voor de band. Vroeger heb ik veel naar het solowerk van John Frusciante geluisterd en dat vond ik toch interessanter dan de albums van RHCP, ik denk dat By The Way ook vooral door hem gestuurd werd. De laatste jaren hield hij zich helaas ook vooral bezig met wat onopvallende elektronica.

Ik heb de nieuwe single al horen passeren op de radio maar die maakte ook niet zoveel indruk. Het kan niet allemaal m'n ding zijn helaas.

Ook nooit fan geweest, ik denk dat het een generatieding is want ik ken veel fans die een tiental jaar ouder zijn dan mij. Ik heb ze ooit een kans gegeven op Werchter en dat was echt een trieste boel, zelfs met Frusciante op gitaar.

Sorry for the late reply.
Generatieding zou ik het nu niet noemen, RHCP is al heel lang bezig en ik denk dat hun fans wel generaties overschrijdt. Dat het niet jullie ding is kan ik zeker begrijpen. Hun nieuwe album is zeker niet sterk imo. Frusciante blijft voor mij wel een god, Flea is ook geweldig maar de band op zich heeft duidelijk zijn betere en slechtere periodes.

Frusciante was hier op zijn best, live vind ik zijn stem en gitaarspel ook geweldig , als ik eentje mag showcasen :

ps: er zijn zeker interessantere bands te bespreken, en zeker in dit topic :D
Raad me eens jullie lievelingsbands aan, eentje per user :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan