Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als je dicht bij falen blijft trainen heeft dat voor de gains geen verschil. Alles tussen 6-30 zorgt voor spieropbouw mits 1-3 rirGisteren opnieuw getraind met high rep lower weight en da’s toch wel leuk als afwisseling vind ik. Wat het verschil is voor de “gains” weet ik niet zeker, maar ik voel het wel enorm hard, zowel tijdens als na de training.

Ik deadlift zonder, ook met max gewicht. Dat is gekomen omdat ik een stevige riem heb om te squatten (13mm) die ik niet op de goede plaats kan houden bij deadlift. Of het optimaal is weet ik niet, een riem dient om iets te hebben waar je buikspieren tegen duwen.Is het nodig om een deadlift/support belt te hebben? ZIe er bij ons in de gym echt veel. Maar dan één iemand die het enkel gebruikt bij zijn heavy lifts. Zelf deadlift ik zonder belt maar nog niet last gehad van mijn rug (doe wel maar 100kg). Ik dacht deze te kopen: https://www.strengthshop.eu/collections/special-offers/products/deadlift-belt-back-support-grey
Mja twijfel of ik niet beter gewichten zou kopen met een mogelijk lockdown.![]()
Hier wel in squat, en ik span de riem niet eens zo hard aan als sommigen. Tijdens het zakken, als je je core opspant, voel ik mijn geval toch wel een zekere versteviging daardoor. Ik moet zeggen dat ik ook gewoon nog niet heb geprobeerd om te maxen zonder riem (in squat). Ik zie dat je over 5 reps praat, misschien is het iets dat vooral helpt wanneer je naar hogere % van je max gaat.Ik heb enkele weken geleden een riem gekocht voor extra veiligheid maar heb nog niet echt de indruk dat ik daar op dit moment veel aan heb. Bij squats (max 5 reps 105kg) heb ik met de riem duidelijk iets waar ik stevig tegen kan aandrukken maar heb niet het gevoel dat mijn vorm daardoor beter blijft of dat ik er meer vertrouwen door heb. Sumo deadlifts doe ik nog steeds liever zonder, nu max 3x5 125kg.

Als je vooruitgang wil maken, zoals in echt trainen voor een doel, is het wel aan te raden alles bij te houden en een zeker schema te volgen. Maar een rustigere periode waarin je terug een beetje meer plezier hebt aan het trainen kan perfect hoor.Na anderhalve maand niet getraind te hebben door ziekte en vermoeidheid gisteren weer gaan trainen. Natuurlijk wat kracht kwijt maar heb me ook voorgenomen om niet meer zo op de cijfers te letten. Vroeger hield ik alles mooi bij qua cijfers en was ik ook zeer streng voor mezelf. Steeds omhoog gaan, steeds zwaarder gaan. Heb besloten er minder over na te denken en gewoon op gevoel te liften qua weight en reps/sets verdeling. Ik doe 3 keer per week full body (DL, squat, bench, barbell row etc) en qua tempo wat rustiger (meer warmup sets en meer pauze tussen sets). Het lijkt me alleszins beter te liggen.
ik ben er gewoon mondjesmaat zelf mee begonnen. Had 1 kennis die me een beetje tips heeft gegeven maar de rest is eigenlijk vooral veel lezen en leren. Als je op techniek wilt trainen kan je eigenlijk bijna niet anders dan een ervaren persoon je techniek te laten zien zodat ze eventueel kunnen bijstellen. Je zou ook gewoon je oefeningen kunnen filmen en dan zelf checken maar dat is niet zo gemakkelijk als beginner.Ik heb een paar maand geleden al iets soortgelijks gevraagd, maar ik ben nog geen stap verder.
Ik wil starten met krachttraining, maar ik weet niet hoe eraan te beginnen. Ik heb chronische lage rugpijn (in behandeling), dus een goede techniek is zeer belangrijk. Ik heb een kinesist/personal trainer gevonden die dit kan aanleren, maar het is in het noorden van Gent en kost €40/30 min + dan heb ik nog geen abonnement op een fitness. Dat wordt wel heel kostelijk op die manier.
Hoe starten andere mensen hier dan mee? Je kan toch niet zomaar beetje op uzelf beginnen op goed geluk? Liefst van al zou ik een kinesist op de as Kortrijk-Gent vinden met een eigen zaaltje waar je kan gewichtheffen oefenen met hem/haar.
In mijn geval gewoon zo'n lokale gym binnengestapt als tiener, waar de uitbater jarenlange ervaring had als gewichtheffer/powerlifter. Na wat aanmodderen gewoon van hem trainingsschema's gekregen en mijn techniek bijgeschaafd door hem en feedback van andere, meer ervaren klanten.Ik heb een paar maand geleden al iets soortgelijks gevraagd, maar ik ben nog geen stap verder.
Ik wil starten met krachttraining, maar ik weet niet hoe eraan te beginnen. Ik heb chronische lage rugpijn (in behandeling), dus een goede techniek is zeer belangrijk. Ik heb een kinesist/personal trainer gevonden die dit kan aanleren, maar het is in het noorden van Gent en kost €40/30 min + dan heb ik nog geen abonnement op een fitness. Dat wordt wel heel kostelijk op die manier.
Hoe starten andere mensen hier dan mee? Je kan toch niet zomaar beetje op uzelf beginnen op goed geluk? Liefst van al zou ik een kinesist op de as Kortrijk-Gent vinden met een eigen zaaltje waar je kan gewichtheffen oefenen met hem/haar.
). Dus wil meteen een deftige shaker die - bij voorkeur - ook in de vaatwasser mag. Alvast bedankt!Zo'n beker om te schudden gooien ze overal naar je kop, als wat bestelt bij XXL-nutrition krijg je die vanaf een relatief laag bedrag gratis als je ervoor kiest als "gift". Of dat geen brokken geeft hangt af van hoeveel je schudt, of de beker niet te vol zit, en hoe goed het poeder oplost.Kan iemand mij een goede shaker aanbevelen? Momenteel zit ik m'n eiwitten in een groot glas cola te roeren maar dat is eigenlijk geen doen (blijft ook gewoon 'brokkerig'). Dus wil meteen een deftige shaker die - bij voorkeur - ook in de vaatwasser mag. Alvast bedankt!