Wie HD-2D zegt, zegt natuurlijk ook Team Asano. Aan dit team binnen Square Enix hebben we heel wat klassiekers te danken, maar ze zijn voornamelijk beroemd geworden met Octopath Traveler, een JRPG die deze opvallende stijl introduceerde. Intussen zijn er redelijk wat titels met deze stijl de revue gepasseerd, zoals Triangle Strategy en de remakes van Live A Live en de originele Dragon Quest-trilogie. Tot nu toe waren dit eigenlijk allemaal turn-based rollenspellen, maar voor hun nieuwste avontuur gooide dit team het alvast over een andere boeg. Tijd om kennis te maken met The Adventures of Elliot: The Millennium Tales, en daarvoor mocht ik afzakken naar Parijs om in de kantoren van Square Enix aan de slag te gaan met de game.
Ik moet bekennen dat ik ook fan ben van de HD-2D-stijl, omdat het nostalgie in een aantrekkelijk jasje steekt en bij uitstek werd gebruikt voor Japanse rollenspellen waarmee ik, net als vele anderen, ben opgegroeid. Ik ben bijvoorbeeld nog steeds hartstochtelijk aan het hopen op een HD-2D-remake van Chrono Trigger, een iconische titel die vaak wordt gezien als een van de beste in het genre. Hoewel er geruchten de ronde doen, kunnen we voorlopig niets meer doen dan ongeduldig afwachten. In de tussentijd kunnen we wel uitkijken naar een ander tijdreisavontuur met The Adventures of Elliot: The Millennium Tales
, en met deze titel lijken de makers uit een ander nostalgisch vat te tappen, want de avonturen van Elliot zullen je meer dan eens doen denken aan de klassieke avonturen van Link in de oudere Zelda-games.