Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Klein onderhoud en airco onderhoud skoda octavia iii bj2015 320,35 inclusief btw. Bij een bosch center.

Wat zit daar in (ecl BTW)
Olie 57,80
Filter: 13,20
Koelvloeistof 8,45
Sproeiervloei 2,45
Airco onderhoud 90
Diagnose test 15
Klein materiaal 12
Werk 65

Audi A4 onderhoud 65.000 km
  • 606 € + 204 € + 61 € + 574 € = 1445 € excl. BTW aub
    • Olie
    • werkuren
    • bougies vervangen
    • DSG olie vervangen
    • interieurfilter
    • geur en allergiefilter
    • remvloeistof
    • remblokken en schijven achteraan

Audi A4 onderhoud 65.000 km
  • 606 € + 204 € + 61 € + 574 € = 1445 € excl. BTW aub
    • Olie
    • werkuren
    • bougies vervangen
    • DSG olie vervangen
    • interieurfilter
    • geur en allergiefilter
    • remvloeistof
    • remblokken en schijven achteraan
nieuwe remschijven op 65k? dat lijkt mij wel heel vroeg.. normaal is dat gemakkelijk 200 a 250k km's voor uw schijven.

nieuwe remschijven op 65k? dat lijkt mij wel heel vroeg.. normaal is dat gemakkelijk 200 a 250k km's voor uw schijven.
Die van mijn V70 achteraan gaan ook maar een kleine 100.000 mee door dat ik veel met aanhangers rij. Dan moeten die meer werken. Als je dat niet doet, dan gaat dat idd 2-3x zolang mee. De blokjes zelfs maar de helft.
Op 65.000km al je achterste schijven moeten vervangen is idd wel erg snel. @contextbinder Zeker dat het niet gewoon de blokken waren?

Die van mijn V70 achteraan gaan ook maar een kleine 100.000 mee door dat ik veel met aanhangers rij. Dan moeten die meer werken. Als je dat niet doet, dan gaat dat idd 2-3x zolang mee. De blokjes zelfs maar de helft.
Op 65.000km al je achterste schijven moeten vervangen is idd wel erg snel. @contextbinder Zeker dat het niet gewoon de blokken waren?

Perfect normaal, te danken aan:

- rampzalige ruimtelijke ordening waardoor de straat eigenlijk parking is
- milieu en veiligheid: door elke 250m een drempel, asveschuiving te leggen
- 90% kan niet met de wagen riijden: richting aanwijzers gebruiken we niet op ronde punten, als we afslagen doen we deze 20cm voor de afslag branden
- verkeersdrempels van 1’ hoog die je met Max. 15km/h kan nemen of je wagen breekt in 2

Dat maakt dat mijn gemiddelde snelheid 32km/h bedraagt - en dat op een traject zonder files, ik kan hooguit 500m rijden zonder te remmen.

Ook zeer. negatief voor mijn levensverwachting, hartslag constant boven de 200 tijdens het rijden, 1 grote bom frustratie.

Perfect normaal, te danken aan:

- rampzalige ruimtelijke ordening waardoor de straat eigenlijk parking is
- milieu en veiligheid: door elke 250m een drempel, asveschuiving te leggen
- 90% kan niet met de wagen riijden: richting aanwijzers gebruiken we niet op ronde punten, als we afslagen doen we deze 20cm voor de afslag branden
- verkeersdrempels van 1’ hoog die je met Max. 15km/h kan nemen of je wagen breekt in 2

Dat maakt dat mijn gemiddelde snelheid 32km/h bedraagt - en dat op een traject zonder files, ik kan hooguit 500m rijden zonder te remmen.

Ook zeer. negatief voor mijn levensverwachting, hartslag constant boven de 200 tijdens het rijden, 1 grote bom frustratie.
Misschien toch maar is uitzien om te verhuizen of van job te veranderen. :oi22:

Dat gezegd zijnde, 65k voor schijven lijkt me erg snel, 200 - 250k dan weer erg laat. Die laatste zal wel vooral met vlot snelwegverkeer zijn, niet met file/stadsverkeer.

Op zich niet zo gek dat ze blokken en schijven ineens vervangen, maar aan dealerprijzen loopt dat natuurlijk snel op.

Op zich niet zo gek dat ze blokken en schijven ineens vervangen, maar aan dealerprijzen loopt dat natuurlijk snel op.
Als de remschijven moeten worden vervangen, ook de remblokken ook vervangen, ok.
Als de remblokken moeten worden vervangen, ook zomaar de remschijven vervangen, vind ik wel vreemd.

welja, daarvoor dienen net uw remblokken, die slijten veel sneller dan uw schijven zelf. die zijn ook gemaakt om gemakkelijker te wisselen dan schijven. om op 65k uw schijven te moeten vervangen.. dan heb je toch ook al uw blokken een paar keer vervangen.
Wanneer schijven vervangen worden, idd ook blokken vervangen.

Onderhoud Transit Custom 2 jr oud, 25000km

-olie
-filter
-mazoutfilter
-ruitenvloeistof.

625 euro incl btw

vorige onderhoud met olie en filter maar 293 euro betaald.
Garage steekt zich weg achter vaste prijzen voor het onderhoud van 2 jaar/40000 km en zwaait met wat checks die ze zogezegd uitgevoerd hebben. Gewoon een standaard formuliertje dat bij de factuur zit, waar zelf niks op aangeduid is. Dit geeft natuurlijk niet veel vertrouwen.

Onderhoud BMW 320i, 2019, 80.000km. Bedragen incl BTW.

- remblokken achteraan: 256€ (64€ uurloon + 192€ materiaal)
- motorolie: 175€ (35€ uurloon + 140€ materiaal; waarvan 119€ voor 5.25L olie 🤨 )
- microfilter: 112€ (16€ uurloon + 96€ materiaal)
- controle vloeistoffen + bandenspanning: 23€ materiaal (niet gevraagd... banden staan nu op hun hardere "eco"-spanning terwijl ik ze op comfort hou, zucht)

Totaal uurloon: 115€
Totaal onderdelen: 451€
= 566€

Onderhoud Transit Custom 2 jr oud, 25000km

-olie
-filter
-mazoutfilter
-ruitenvloeistof.

625 euro incl btw

vorige onderhoud met olie en filter maar 293 euro betaald.
Garage steekt zich weg achter vaste prijzen voor het onderhoud van 2 jaar/40000 km en zwaait met wat checks die ze zogezegd uitgevoerd hebben. Gewoon een standaard formuliertje dat bij de factuur zit, waar zelf niks op aangeduid is. Dit geeft natuurlijk niet veel vertrouwen.
Het is maar dat ik zelf nog aan garantieperiode vast zit maar anders ging ik ook niet meer naar mijn standaard garage. Zelfde zoals bij jou: klein onderhoud 250, groot onderhoud is met extra interieurfilter en dieselfilter en is plots 600. Hier en daar wat dingen controleren veronderstel ik maar dat duurt geen uren extra om de schijven, remblokken, ophanging, .. te controleren.

Je voelt u inderdaad wat in het zak gezet.

Oliewissel Range Rover Sport p460e 3.0 Benzine bij JLR dealer in Asse.

OmschrijvingHoeveelheidPrijs/eenh.Bedrag
Werkuren
17.000 km Full Service1,20105,00126,00
Totaal werkuren126,00
Onderdelen
Filterelement - oliefilter124,8224,82
Ruitensproeiervloeistof22,004,00
Olieaftapplug16,706,70
Olie Castrol 0W20 bulk9,5028,95275,03
Smeren114,8814,88
Testbook133,0633,06
Totaal onderdelen358,49
Diversen
Check software en foutcodes13535,00
Totaal diversen35,00
Diversen
Klein materiaal16,306,30
Milieutaks119,6719,67
Totaal diversen25,97
Totaal excl.545,46 EUR
BTW - 21%114,55 EUR
Factuur totaal660,01 EUR

Onderhoud BMW 320i, 2019, 80.000km. Bedragen incl BTW.

- remblokken achteraan: 256€ (64€ uurloon + 192€ materiaal)
- motorolie: 175€ (35€ uurloon + 140€ materiaal; waarvan 119€ voor 5.25L olie 🤨 )
- microfilter: 112€ (16€ uurloon + 96€ materiaal)
- controle vloeistoffen + bandenspanning: 23€ materiaal (niet gevraagd... banden staan nu op hun hardere "eco"-spanning terwijl ik ze op comfort hou, zucht)

Totaal uurloon: 115€
Totaal onderdelen: 451€
= 566€
Zijn dit prijzen van bij de dealer?

Niet echt onderhoud of herstelling, maar is dat normaal dat m'n verzekering met €200 gestegen is in 2 jaar tijd? Indexering zeggen ze. En de waarde van mijn voiture maar zakken.

Auto is van 2018, heb nog steeds full omnium en betaal 1035 euro. Als ik naar mini omnium ga zit ik op 706 euro. Eigen schade en vandalisme zitten er dan niet meer in. Ik twijfel sterk. Mezelf kennende, van 't moment ik kies voor een mini omnium ga ik ergens tegen rijden of trekt iemand krassen in mijnen auto.

Vanaf wanneer schakelen jullie over?

Niet echt onderhoud of herstelling, maar is dat normaal dat m'n verzekering met €200 gestegen is in 2 jaar tijd? Indexering zeggen ze. En de waarde van mijn voiture maar zakken.

Auto is van 2018, heb nog steeds full omnium en betaal 1035 euro. Als ik naar mini omnium ga zit ik op 706 euro. Eigen schade en vandalisme zitten er dan niet meer in. Ik twijfel sterk. Mezelf kennende, van 't moment ik kies voor een mini omnium ga ik ergens tegen rijden of trekt iemand krassen in mijnen auto.

De laatste jaren is die verzekering bij mij ook sterk gestegen heb ik gemerkt.

Ik zit eigenlijk een beetje let hetzelfde, ik heb altijd gezegd, na 4 jaar ga ik over naar een mini omnium, maar de auto word in februari 8 jaar en heb ook nog steeds full omnium.

Om het ook bij het topic van onderhoud en herstellingen te houden.
Ik hoorde al een tijdje een geklop aan de linker kant, maar kon niet goed thuisbrengen van waar het kwam, tot ik achteraan iets zag loshangende en dacht dat dit de oorzaak zou zijn.
Gisteren bij de garage geraakt (midas), zonder afspraak. Ze hebben dit direct in orde gebracht, maar dit bleek niet de oorzaak van het geklop te zijn. Blijkt dat links vooraan een stabilisatorstang gebroken is, 28 november moet de auto hiervoor binnen gaan.
Iemand hier die weet wat dat zou gaan kosten? (Megane GT Grandtour)
Ze gaan het mij nog laten weten, maar ze moeten de offerte nog opmaken.

Ik heb mijn full-omnium gehouden tot 4 jaar. Dan naar gewone BA+glasbreuk gegaan en betaal nu een kleine 400 per jaar (Volvo V70 D4 van 2014). Het is nog een mogelijkheid naast een kleine omnium, maar uiteraard ook weer zelf te beslissen. Ik heb dat zo gedaan omdat glasbreuk het meest voorkomende is binnen de dekking van een kleine omnium en omdat ik rondom dubbel gelaagd glas heb en geen zin om dat zelf te moeten betalen als er ooit iets voorvalt. Voorruit, achterruit en 2 achterste zijruiten zijn ook nog eens verwarmd, dus ik heb die factuur liever niet te betalen. :laugh:
Een spiegel die wordt afgereden wordt ook vergoed door die glasbreuk trouwens.

Terug
Bovenaan