Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Als de dealer zegt dat het een gekend probleem is eigen aan dat model, dan heb ik, zeker gezien diverse threads online, weinig redenen om aan te nemen dat wat ik zou verkopen, niet de waarheid zou zijn, namelijk dat er vroegtijdige slijtage is op de rears en dat die eerder verslijten dan de fronts, wat contra-intuïtief is. Alleen heb ik me dan mss niet goed uitgedrukt en gefocust op het specifieke interval in mijn situatie.

Inderdaad zoals @Remake hieronder ook zegt zal aantal kilometers snelweg vs binnenwegen uiteraard effect hebben op dat interval.

25k km is echter niet uitzonderlijk. Op fora is er veel sprake van mensen die maar 15k miles halen terwijl ze met een vorig model vlot meer dan het dubbele of driedubbele konden halen. Dan klopt er iets niet.

Hier dus melding om de +-25k voor de rears. G20 320i, 2019 model, non-M, nooit circuit, geen adaptive cruise, gebruik geen auto-hold, en ABS/TC ingrepen op 1 hand te tellen... Weinig highway, maar zelfs dan is 25k imho gewoon laag.

Laatst bewerkt:
Remblokken BMW G20 reeks is vooraan elke 60k, achteraan elke 25k ...

Haal uw uitlach-smiley maar weg.

CBS data van boordcomputer en voldoende threads over te vinden.
Eerste hits: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1752776
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1889849
Zie ook service bulletin https://www.tsbsearch.com/BMW/SI-B34-03-20 .

Uw specifiek model?

Je kan zoiets onmogelijk op een vast aantal kilometers doen. Slijtage van je remblokken is van veel te veel factoren afhankelijk om te kunnen zeggen op hoeveel km je dat bij een bepaalde auto moet doen.

Heel raar, een auto remt veel krachtiger vanvoor.
120000km en nog geen remblokken vanvoor, dat kan niet.
Tenzij altijd autostrade lol
Vond ik ook, ik heb mijn facturen van elk onderhoud sinds nieuw aankoop er nog eens bij genomen, nooit vervangen vooraan. Althans niet gefactureerd 😅
Het is wel zo dat ik handgeschakeld rij en inderdaad veel autostrade rij en probeer van zo weinig mogelijk te remmen, maar dan nog... Autohold staat wel altijd aan en rij ook veel op adaptieve cruise control. Geen idee of dat invloed heeft op de slijtage van de blokjes achteraan.

Haha
Om een indicatie te geven mijn auto 70000km +- en de garage zei als ge nog is binnenkomt en das binnen 2j dan zullen we uw voorste remblokken vervangen.Ik rijd ook veel autostrade en rem bijna nooit, alleen indien echt nodig.
Andere mensen remmen continu lol zelfs als ze een rotonde juist oprijden ineens remmen wtf.

Dan doe je wel lang met je remblokken lijkt mij.
Bij mij zijn de voorste remblokken vervagen rond de 57.000 km.
Vandaag op onderhoud geweest en daar kreeg ik te horen dat de achterste binnen 5.000 tot 10.000 km aan vervanging toe zijn (ben nu net de 100.000 km gepasseerd).
(Vorig onderhoud zeiden ze ook al dat ze tegen het volgende onderhoud aan vervanging toe gingen zijn, maar dat is blijkbaar nog niet het geval alhoewel ik afgelopen jaar net meer kilometers heb gedaan dan de voorgaande jaren)

VAG wagen hier die voor het eerst naar de nieuwe dealer is gegaan.... de vorige garage verving elke 30.000km (longlife service) de remolie en de interieurfilter. Deze garage heeft het nu niet gedaan. Dat vind ik dan vreemd. Of was de vorige garage te spilzuchtig? ;-) Ik heb er geen idee van.

Verder heeft de wagen nu 120.000km en zijn voor het eerst de remblokken achteraan vervangen. Vooraan was het nog niet nodig. Ik zou denken dat de remblokken vooraan het snelst slijten?
bij een vag gebruikt de handrem de gewone achterremmen, geen aparte trommel zoals bij Toyota bv. Dat speelt misschien ook mee of anders zaten de klauwen mogelijk wat geblokkeerd waardoor ze dus sneller slijten.

Dan doe je wel lang met je remblokken lijkt mij.
Bij mij zijn de voorste remblokken vervagen rond de 57.000 km.
Vandaag op onderhoud geweest en daar kreeg ik te horen dat de achterste binnen 5.000 tot 10.000 km aan vervanging toe zijn (ben nu net de 100.000 km gepasseerd).
(Vorig onderhoud zeiden ze ook al dat ze tegen het volgende onderhoud aan vervanging toe gingen zijn, maar dat is blijkbaar nog niet het geval alhoewel ik afgelopen jaar net meer kilometers heb gedaan dan de voorgaande jaren)
Ik doe heel lang met remblokken en schijven doordat ik bijzonder weinig rem.

Da moet lukken, ik ben onlangs nog ne foto van u tegengekomen op het internet:
Crash-Test-Dummy-21.jpg

Sorry voor de flauwe mop, het is uiteraard wel mogelijk om veel om de motor af te remmen en zo spaarzaam te zijn op uw remmen.

Ik probeer ook zoveel mogelijk op de motor af te remmen door terug te schakelen met de "flippers" aan het stuur (gerobotiseerde versnellingsbak), maar ik kom wel vrij weinig op de snelweg.

Onderhoud vandaag was een groot onderhoud bij Midas (olie, oliefilter, luchtfilter en nieuwe bougies), samen met een "Technische pré-keuring" voor 349,47 euro.

4 jaar geleden net hetzelfde laten doen bij Renault, was toen 456,99 euro.

Das heel goedkoop hoor.
Remmen op motor doe ik ook bijna nooit, vermits een koppeling duurder is dan remblokken en het ook niet zo goed is voor de wagen.Ik probeer gewoon heel laat en alleen te remmen indien nodig, veel mensen op de baan remmen echt voor alles zelfs al rijd er niemand voor hun.

Das heel goedkoop hoor.
Remmen op motor doe ik ook bijna nooit, vermits een koppeling duurder is dan remblokken en het ook niet zo goed is voor de wagen.Ik probeer gewoon heel laat en alleen te remmen indien nodig, veel mensen op de baan remmen echt voor alles zelfs al rijd er niemand voor hun.
Remmen op de motor is eigenlijk niets meer dan je gaspedaal loslaten en fysica zijn werk laten doen. Uiteraard zonder je koppeling in te drukken. Uitstekend voor het verbruik trouwens.
Remmen door terugschakelen doe ik zelf eigenlijk ook zelden (als ik nog eens met een manuele rij). Gewoon laten uitbollen in versnelling en indien nodig terugschakelen om niet in te hoge versnelling te zitten.
Zo moet het trouwens ook worden aangeleerd.

Das heel goedkoop hoor.
Als je op den juiste manier op de motor remt is dat geen enkel probleem voor de koppeling.
Remmen op de motor is eigenlijk niets meer dan je gaspedaal loslaten en fysica zijn werk laten doen. Uiteraard zonder je koppeling in te drukken. Uitstekend voor het verbruik trouwens.
Remmen door terugschakelen doe ik zelf eigenlijk ook zelden (als ik nog eens met een manuele rij). Gewoon laten uitbollen in versnelling en indien nodig terugschakelen om niet in te hoge versnelling te zitten.
Zo moet het trouwens ook worden aangeleerd.
Je moet inderdaad niet bij een te hoge snelheid naar een te lage versnelling gaan, dan gaat je versnellingsbak eraan.
Maar op de juiste manier terug schakelen om af te remmen op de motor is totaal geen probleem.
Ik doe dat al jaren en heb nog steeds geen problemen met mijn (gerobotiseerde) versnellingsbak.
Voordeel van een gerobotiseerde bak is natuurlijk ook wel dat die niet toelaat om naar een te lage versnelling te schakelen.

Terug
Bovenaan