Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Klopt. Is M sport met M sport remmen.
Regeneratief remmen maakt dus echt wat uit. Ik doe ook veel autostrade.
Is binnen 1 week 4 jaar oud de wagen.

Op de blokken zit nog anderhalve centimeter vlees. Dus die zijn nog in de verste verte niet aan vervanging toe.

Ik ben vandaag naar de keuring geweest, heb een groene kaart, maar wel 1 opmerking.

Gebreken nauwlettend in het oog te houden
5.3.3.b/1/4 Torsiebuis, reactie-, wieldraag-, of ophangingsarm is licht beschadigd of gecorodeerd

Iemand die weet wat ze hiermee bedoelen / wat dit kan betekenen en of ik hier iets mee moet doen? Langs gaan bij de garage?

Ik ben vandaag naar de keuring geweest, heb een groene kaart, maar wel 1 opmerking.

Gebreken nauwlettend in het oog te houden
5.3.3.b/1/4 Torsiebuis, reactie-, wieldraag-, of ophangingsarm is licht beschadigd of gecorodeerd

Iemand die weet wat ze hiermee bedoelen / wat dit kan betekenen en of ik hier iets mee moet doen? Langs gaan bij de garage?
Dat er iets is aan het gedeelte waar je wiel aan hangt: lichte beschadiging, wat roest.
Je kan er iets van zeggen bij een volgende onderhoudsbeurt.
Tenzij je ongerust bent, dan kan je wat vlugger eens langs gaan bij de garage.

Draagarm van wiel

Controleer zelf eens, als het er zoals onderstaand voorbeeld niet uitziet dan kan je nog zeker 10j verder :LOL:
https://www.facebook.com/AMTautotec...-2007-die-binnen-was-voor-a/1715731755134421/

Doet me eraan denken dat ik zeker een bodemwas selecteer in de wasstraat als het vriesweer voorbij is :unsure:

Laatst bewerkt:
Dat er iets is aan het gedeelte waar je wiel aan hangt: lichte beschadiging, wat roest.
Je kan er iets van zeggen bij een volgende onderhoudsbeurt.
Tenzij je ongerust bent, dan kan je wat vlugger eens langs gaan bij de garage.
Ik vind het gewoon heel raar dat er iets zou beschadigd zijn, en gecorodeerd, ja, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ze zetten er ook niet bij waar (vooraan, achteraan, links, rechts).

Ik ben afgelopen zaterdag naar de garage geweest voor een groot onderhoud en zo een pré-keuring check up en alles was toen in orde.
Eind november werd er ook nog een nieuwe stabilisatorstang gestoken links vooraan.

Audi A4 avant

Klein onderhoud - wissel zomer/winter wielen - nazicht t.b.v. keuring
362,92 euro incl.

Is van in november. Is dat eerder aan de dure kant? Wat vinden jullie?

Extra info:
wissel wielen = 30 eur excl.
stockage in het bandenhotel = 30 eur excl.

Komt dus op een 240 eur excl. voor klein onderhoud en 'nazicht keuring' waarbij ik denk dat men gewoon de stand van de lichten eens controleert?

BMW iX3:
prijzen excl BTW:

"Service standaard omvang": 17.67
Knoopcel CR2032: 3.03
"Service voertuig-check": 26.50
Service microfilter: 17.97
microfilter: 90.88€
interieurfilter-reiniger: 10.08€

Totaal incl BTW: 205.2€

€205,20 voor de laptop eens aan de OBD connector te hangen, eens rond de wagen te lopen, een interieurfilter te vervangen en een batterijtje van een afstandsbediening te vervangen? :unsure:
Is goedkoper dan een standaard onderhoud van een ICE maar ik zou mij precies nog meer in't zak gezet voelen. Lijkt mij letterlijk nog geen kwartier werk als die filter vlot te bereiken is.

€205,20 voor de laptop eens aan de OBD connector te hangen, eens rond de wagen te lopen, een interieurfilter te vervangen en een batterijtje van een afstandsbediening te vervangen? :unsure:
Is goedkoper dan een standaard onderhoud van een ICE maar ik zou mij precies nog meer in't zak gezet voelen. Lijkt mij letterlijk nog geen kwartier werk als die filter vlot te bereiken is.
klopt exact met hoe ik mij voel. Vooral omdat ze de bandenspanning (die juist stond) nu hebben verkeerd gezet :p

Jaarlijks onderhoud + nieuwe accu voor onze fiesta mk5 : 160€
-accu : 80€
-luchtfilter: 10.6€
-oliefilter: 6.45€
-dieselfilter: 26.48€
-4L olie: 36.63€

1.4 diesel met 250k op de teller en 20 jaar oud, zolang ik hem zonder grote kosten elk jaar door de keuring krijg, blijven we ermee rijden.

Jaarlijks onderhoud + nieuwe accu voor onze fiesta mk5 : 160€
-accu : 80€
-luchtfilter: 10.6€
-oliefilter: 6.45€
-dieselfilter: 26.48€
-4L olie: 36.63€

1.4 diesel met 250k op de teller en 20 jaar oud, zolang ik hem zonder grote kosten elk jaar door de keuring krijg, blijven we ermee rijden.
Amai dat is goedkoop! Als dat werk gewoon deftig uitgevoerd is zou ik voor dit geld zelf geen eigen onderhoud meer doen maar hem gewoon elke 6 maand binnensteken!

2-jaarlijks onderhoud voor de iX3, 230 euro. Niks speciaals als nakijken en batterij sleutel wisselen.

Setje winterbanden op dezelfde velg… whopping 1500€

Ge zou u bijna afvragen wat ze bij garages nog meer "verkeerd" doen, als iets simpels als de bandenspanningsvoorschriften volgen al te moeilijk is
Hier is dat teveel olie vullen bij het olie verversen. Helaas al meer dan 1x.
Ik ga niet klagen over een mm (of 2) boven het maximum peil, maar laatste keer 7 mm teveel en ooit eens 10mm teveel is er dik over.

Te hoge bandenspanning is hier 1x voorgekomen de laatste 15 jaar. 2,6 bar ipv 2,3. En ja, dat voel je.

Schoonbroer die ook garagist is had weer een mooi verhaal bij vant weekend.

Klant had Audi Q2 bij officiele dealer binnengedaan. Remblokken waren verkeerd geplaatst en ze waren de oliedop er terug vergete op te draaien. Alles vol mee olie onder de motorkap 😂 Daar betaalde dan 110€ per uur voor.

Collega hier opt werk duid overal mee e stiftje aan van niveaus of standen van doppen om te checken of er iets aan gedaan is. Trekt ook fotos vooraleer hij de wagen binnen doet. Wel geen slecht idee eigenlijk :unsure:

Terug
Bovenaan