Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De eerste keer was bij iets meer dan 57.000 km.2x remblokken op 110000km das wel veel.
Ik heb nu 76000km en volgend jaar worden mijn voorste remblokken de 1stekeer vervangen.
Dat zal rond 80000km ongeveer zijn dan.
). Dus ze steken een nieuwe bout en carterplug bij een oliewissel ??M
WHT000729A Bout m8x20 (D6F16)1,42 3,00 0,00 4,26
N 90288901 Carterplug (D6F16)4,99 1,00 0,00 4,99
N 0138157 Dichtring 14x20 (D6F16)3,31 1,00 0,00 3,31

)Zouden er veel officiële zijn die nog uitzuigen?Dus ze steken een nieuwe bout en carterplug bij een oliewissel ??
Een nieuwe dichtingsring ertussen ok (3,31)
En 9/10 kan dit wss olie uitzuigen zijn zonder dat die carterplug maar ooit losgeweest is
Bij volkswagen zit de dichting over de caterbout geperst en de carterbout moet dan ook iedere keer vervangen worden. De bouten van m8x20 lijken mij gewoon bouten voor de carterplaat van volkswagen (de achterste en deze zitten in het subframe en durven inderdaad wel eens gaan vastroesten).Dus ze steken een nieuwe bout en carterplug bij een oliewissel ??
Een nieuwe dichtingsring ertussen ok (3,31)
En 9/10 kan dit wss olie uitzuigen zijn zonder dat die carterplug maar ooit losgeweest is
Sowieso 13-polig nemen.Iemand hier ervaring met het plaatsen van een trekhaak bij trekhaakpunt.be?
Ik ben een leek hier in..
Kies ik voor 7-polig of 13 polig? Enige voordeel van 13 polig zijn de achteruitrij lichten?
Vaste vs vertical afneembare trekhaak?
Trekhaak zal voornamelijk gebruikt worden voor fietsvervoer
Sowieso 13-polig nemen.
Moderne fietsendragers hebben achteruitrijlichten en die werken alleen via 13-polig. Volgens mij verplicht sinds enkele jaren wanneer die drager de lichten van de wagen blokkeren. Prijsverschil zal ook miniem zijn.
Groter verschil in prijs zal een vaste vs een afneembare zijn. Vast is normaal goedkoper en heeft mijn persoonlijke voorkeur. Esthetisch misschien minder mooi maar heb al een paar keer iemand achterin mijn bumper gehad en dan zorgde die vaste trekhaak er steevast voor dat ik geen schade aan bumper had.
Oke dank voor de uitleg alvast. Wat dan met parkeersensoren enzv? Kan dit nog steeds gebruikt worden bij een vaste?
Zal ik inderdaad even doen maar wou eerst hier eens onafhankelijke info inwinnenIn principe is dat softwarematig op te lossen mits ze dat correct coderen. Als ze dat niet doen, dan kan een vaste wel eens valse signalen geven. Afhankelijk ook wel van de plaatsing van de sensoren ten opzichte van de trekhaak.
Volgens mij zijn de meeste wagens tegenwoordig ook softwarematig te programmeren dat ze de sensoren uitzetten wanneer de fietsendrager gedetecteerd wordt. Wel enkel bij 13-polig volgens mij.
Kan je op basis van het model e.d. van je wagen die info niet opvragen bij trekhaakpunt?
Ook bij 7-polig worden parkeersensoren uitgeschakeld denk ik. Is toch zo bij de mijne, ik heb een 13-polige, maar als ik eens een 7-polige aanhanger (met zo'n adapter) er achter hang, schakelen die ook uit. De auto meldt in beide gevallen ook als er een lamp kapot is op de trailer, dus volgens mij is dat geen functie specifiek aan 13-polig.In principe is dat softwarematig op te lossen mits ze dat correct coderen. Als ze dat niet doen, dan kan een vaste wel eens valse signalen geven. Afhankelijk ook wel van de plaatsing van de sensoren ten opzichte van de trekhaak.
Volgens mij zijn de meeste wagens tegenwoordig ook softwarematig te programmeren dat ze de sensoren uitzetten wanneer de fietsendrager gedetecteerd wordt. Wel enkel bij 13-polig volgens mij.
Kan je op basis van het model e.d. van je wagen die info niet opvragen bij trekhaakpunt?
Ben je zelf wat handig? Remblokken en schijven vervangen is redelijk simpel en kan je in principe doen aan de hand van een Youtube filmpje (meestal wel te vinden voor exact jouw merk en model van wagen), zolang je geen twee linkerhanden hebt. Als je geen materiaal hebt, ga je desnoods in de Action wat sleutelgerief halen. Kost geen drol en does the job. Auto-onderdelen kan je goedkoop bestellen op Autodoc.Mijn remschijven en blokken moeten dringend vervangen worden, hebben jullie weet van garages die men ook in schijven kan betalen is nogal zware kost. Regio Oost Vlaanderen
Alvast dank