Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

2x remblokken op 110000km das wel veel.
Ik heb nu 76000km en volgend jaar worden mijn voorste remblokken de 1stekeer vervangen.
Dat zal rond 80000km ongeveer zijn dan.

2x remblokken op 110000km das wel veel.
Ik heb nu 76000km en volgend jaar worden mijn voorste remblokken de 1stekeer vervangen.
Dat zal rond 80000km ongeveer zijn dan.
De eerste keer was bij iets meer dan 57.000 km.

Ik ben thans een rustige chauffeur en rem veel af op de motor als dat kan.

Ik rem wel weinig en heel laat ook.
Meestal moet ik gewoon remmen, omdat die mensen voor u gewoon opeens remmen.
Ik reed gisteren op de e40 en out of the blue remt iemand met een Mercedes voor niks.Of mensen voor mij op een rotonde oprijden en ineens remmen wtf lol
Ik rijd niet zo rustig, maar ook wel veel autostrade.

Laatst bewerkt:
net bestek gekregen voor inspectie + olieservice. (officiële VW-dealer in West-Vlaanderen - 89.000 km)

Inspectie met olieservice 278,41 excl. BTW

Insp. m. olie verversen . (D6F16)108,68 1,30 0,00 141,28
04E115561AC Oliefilter (D6F16)26,10 1,00 0,00 26,10
WHT000729A Bout m8x20 (D6F16)1,42 3,00 0,00 4,26
N 90288901 Carterplug (D6F16)4,99 1,00 0,00 4,99
N 0138157 Dichtring 14x20 (D6F16)3,31 1,00 0,00 3,31
OIL5 Motorolie vw 0W20 508.00/ (D6F16)22,90 4,30 0,00 98,47

Extra werk: Waterafvoerslangen controleer hetschuifdak 30.000 km / 24 maanden 10,87 excl.

Extra werkzaamheden: luchtfilterelement 90.000 km /72 maanden51,59 excl.

Extra werkzaamheden: remvloeistof verversen 24maanden 49,50 excl.

+ nog wat klein materiaal, recyclage, etc...

totaal 413.56 excl. btw, 500.41 incl. btw.

Bon, tzal wel weer belachelijk overpriced zijn maar ik blijf toch maar naar een officiële garage gaan (werkuren aan 108.68, zonder btw is er toch ook al niet naast voor een mechanieker, de olie zal wel met een factortje twee verkocht worden en waarom ze in godsnaam geld vragen om te kijken als alle afvoertjes van mijn schuifdag nog proper zijn, t'is eigenlijk wraakroepend :-)).

Volgend jaar einde van (financiële) renting en bedoeling om die in de vennootschap over te nemen (en dan eventueel te verkopen, als er al dan niet een andere bolide aankomt, we zien wel). Feit dat vennootschap de kost draagt maakt dat het ook niet zo zuur binnenkomt, anderzijds heb ik bij iedere garagist die ik ooit gezien heb ook wel het idee van "ja jongens, zeg maar wat jullie willen, ik ken er niets van...ik ben hier een vogel voor de kat."

M
WHT000729A Bout m8x20 (D6F16)1,42 3,00 0,00 4,26
N 90288901 Carterplug (D6F16)4,99 1,00 0,00 4,99
N 0138157 Dichtring 14x20 (D6F16)3,31 1,00 0,00 3,31
Dus ze steken een nieuwe bout en carterplug bij een oliewissel ??🙄
Een nieuwe dichtingsring ertussen ok (3,31🙄)

En 9/10 kan dit wss olie uitzuigen zijn zonder dat die carterplug maar ooit losgeweest is

En 9/10 kan dit wss olie uitzuigen zijn zonder dat die carterplug maar ooit losgeweest is
Zouden er veel officiële zijn die nog uitzuigen?
Ik zie dat zelfs al niet veel meer bij de kleinere garagisten.

Bij volkswagen zit de dichting over de caterbout geperst en de carterbout moet dan ook iedere keer vervangen worden. De bouten van m8x20 lijken mij gewoon bouten voor de carterplaat van volkswagen (de achterste en deze zitten in het subframe en durven inderdaad wel eens gaan vastroesten).
Enkel de losse dichtingring kan ik niet echt toewijzen.

En een carter van vw is niet echt gebouwd op uitzuigen. Je moet al echt moeite doen en dan nog blijft er vaak 0.25 tot 0.5l achter.

Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met het plaatsen van een trekhaak bij trekhaakpunt.be?
Ik ben een leek hier in..
Kies ik voor 7-polig of 13 polig? Enige voordeel van 13 polig zijn de achteruitrij lichten?
Vaste vs vertical afneembare trekhaak?
Trekhaak zal voornamelijk gebruikt worden voor fietsvervoer

Iemand hier ervaring met het plaatsen van een trekhaak bij trekhaakpunt.be?
Ik ben een leek hier in..
Kies ik voor 7-polig of 13 polig? Enige voordeel van 13 polig zijn de achteruitrij lichten?
Vaste vs vertical afneembare trekhaak?
Trekhaak zal voornamelijk gebruikt worden voor fietsvervoer
Sowieso 13-polig nemen.
Moderne fietsendragers hebben achteruitrijlichten en die werken alleen via 13-polig. Volgens mij verplicht sinds enkele jaren wanneer die drager de lichten van de wagen blokkeren. Prijsverschil zal ook miniem zijn.

Groter verschil in prijs zal een vaste vs een afneembare zijn. Vast is normaal goedkoper en heeft mijn persoonlijke voorkeur. Esthetisch misschien minder mooi maar heb al een paar keer iemand achterin mijn bumper gehad en dan zorgde die vaste trekhaak er steevast voor dat ik geen schade aan bumper had.

Sowieso 13-polig nemen.
Moderne fietsendragers hebben achteruitrijlichten en die werken alleen via 13-polig. Volgens mij verplicht sinds enkele jaren wanneer die drager de lichten van de wagen blokkeren. Prijsverschil zal ook miniem zijn.

Groter verschil in prijs zal een vaste vs een afneembare zijn. Vast is normaal goedkoper en heeft mijn persoonlijke voorkeur. Esthetisch misschien minder mooi maar heb al een paar keer iemand achterin mijn bumper gehad en dan zorgde die vaste trekhaak er steevast voor dat ik geen schade aan bumper had.

Oke dank voor de uitleg alvast. Wat dan met parkeersensoren enzv? Kan dit nog steeds gebruikt worden bij een vaste?

Oke dank voor de uitleg alvast. Wat dan met parkeersensoren enzv? Kan dit nog steeds gebruikt worden bij een vaste?

In principe is dat softwarematig op te lossen mits ze dat correct coderen. Als ze dat niet doen, dan kan een vaste wel eens valse signalen geven. Afhankelijk ook wel van de plaatsing van de sensoren ten opzichte van de trekhaak.

Volgens mij zijn de meeste wagens tegenwoordig ook softwarematig te programmeren dat ze de sensoren uitzetten wanneer de fietsendrager gedetecteerd wordt. Wel enkel bij 13-polig volgens mij.

Kan je op basis van het model e.d. van je wagen die info niet opvragen bij trekhaakpunt?

In principe is dat softwarematig op te lossen mits ze dat correct coderen. Als ze dat niet doen, dan kan een vaste wel eens valse signalen geven. Afhankelijk ook wel van de plaatsing van de sensoren ten opzichte van de trekhaak.

Volgens mij zijn de meeste wagens tegenwoordig ook softwarematig te programmeren dat ze de sensoren uitzetten wanneer de fietsendrager gedetecteerd wordt. Wel enkel bij 13-polig volgens mij.

Kan je op basis van het model e.d. van je wagen die info niet opvragen bij trekhaakpunt?
Zal ik inderdaad even doen maar wou eerst hier eens onafhankelijke info inwinnen

Ook bij 7-polig worden parkeersensoren uitgeschakeld denk ik. Is toch zo bij de mijne, ik heb een 13-polige, maar als ik eens een 7-polige aanhanger (met zo'n adapter) er achter hang, schakelen die ook uit. De auto meldt in beide gevallen ook als er een lamp kapot is op de trailer, dus volgens mij is dat geen functie specifiek aan 13-polig.

Mijn remschijven en blokken moeten dringend vervangen worden, hebben jullie weet van garages die men ook in schijven kan betalen is nogal zware kost. Regio Oost Vlaanderen
Alvast dank

Mijn remschijven en blokken moeten dringend vervangen worden, hebben jullie weet van garages die men ook in schijven kan betalen is nogal zware kost. Regio Oost Vlaanderen
Alvast dank
Ben je zelf wat handig? Remblokken en schijven vervangen is redelijk simpel en kan je in principe doen aan de hand van een Youtube filmpje (meestal wel te vinden voor exact jouw merk en model van wagen), zolang je geen twee linkerhanden hebt. Als je geen materiaal hebt, ga je desnoods in de Action wat sleutelgerief halen. Kost geen drol en does the job. Auto-onderdelen kan je goedkoop bestellen op Autodoc.

En als je er echt zelf niet wil aan beginnen, zou ik eens in m'n omgeving vragen of ze niemand kennen die voor en na aan auto's werkt. Bijna iedereen kent toch wel zo iemand. Het is een simpel jobje dus zou echt niet zoveel mogen kosten.

Ben je trouwens zeker dat je remschijven ook vervangen moeten worden? Want als dat nog niet echt nodig is, kost het al een stuk minder.

2e keer jaarlijks onderhoud met de E bij de officiele hondagarage.
-algemeen nazicht
-vervangen pollenfilter
-verversen remolie
-comp( update/uitlezen)
-clearglass (??wss ruitensproeiervloeistof)

208 euro

Terug
Bovenaan