Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Valt dat niet onder de uitgebreide garantie? Of al over de 175k kilometer?
Gho, geen idee. Auto zat aan de 100K km en 6 jaar voor verval riem. Riem begon wel scheuren te vertonen daarom vlug laten vervangen. De auto verbruikt ook wel wat olie maar volg ik zelf op. Op zich zeer correcte prijs. Had meer verwacht..

Mijn pa zijn Ford C-Max uit 2017 zit met het leuke motorstoringslampje. Blijft oranje branden. Een keer mee naar de garage geweest, uitgelezen en dan was het uit maar volgens garage de lambdasonde. Die laten vervangen. Enkele dagen was het lampje uit en begon het weer te branden. Terug naar garage en nu was het iets met de bekabeling. Terug enkele dagen uit en begon het weer te branden. Dan heeft hij er zelf eens enkele kabels bekeken en goed vastgezet en was het enkele dagen uit. Helaas nu weer beginnen branden.

Misschien best andere garage opzoeken. Maar als ik op internet eens lees, kan je blijven zoeken naar het probleem.
Bijkomend probleem is dat die volgende maand ook naar de keuring moet. Dus vermoedelijk keuren ze daar ook op af?

Ons vader zijn 10j oude Audi Q5 heeft ook zo een motorstoringslampje. Is ook teruggekomen na verloop van tijd. Destijds zeiden ze ook in de garage dat het te maken heeft met uitlaatgassen/lambdasonde/Egr klep? Ons vader tilt daar dan ook over :LOL: . Maar uiteindelijk is er ergens een waarde die buiten zijn range valt. (snap niet dat ze dan een paniekerig motorlampke voor laten branden :p )Geen idee of ze daar auto's voor afkeuren.

Net de MX5 (2j oud, 15.000km) binnengedaan voor 2de onderhoud. 387€ => voor zover ik snel op papier kon zien, was dat voor vervangen olie, oliefilter, remvloeistof, interieurfilter. Ik heb nog 4 jaar garantie en dan doen we dat zelf -.- Wel hopen dat in die 4jaar de versnellingsbak het begeeft, dat die onder garantie vervangen wordt.

Ons vader zijn 10j oude Audi Q5 heeft ook zo een motorstoringslampje. Is ook teruggekomen na verloop van tijd. Destijds zeiden ze ook in de garage dat het te maken heeft met uitlaatgassen/lambdasonde/Egr klep? Ons vader tilt daar dan ook over :LOL: . Maar uiteindelijk is er ergens een waarde die buiten zijn range valt. (snap niet dat ze dan een paniekerig motorlampke voor laten branden :p )Geen idee of ze daar auto's voor afkeuren.

Net de MX5 (2j oud, 15.000km) binnengedaan voor 2de onderhoud. 387€ => voor zover ik snel op papier kon zien, was dat voor vervangen olie, oliefilter, remvloeistof, interieurfilter. Ik heb nog 4 jaar garantie en dan doen we dat zelf -.- Wel hopen dat in die 4jaar de versnellingsbak het begeeft, dat die onder garantie vervangen wordt.
Nee, mijn broer zijn A4 heeft dat lampje ook door de egr klep, raakt daar al jaren zonder probleem mee door de keuring.

Hij is nu bij een andere garage geweest en daar hebben ze met een toestel de katalysator getest. Die waarden waren niet OK dus zou het aan de katalysator liggen.

625EUR betaald voor vervangen van distributieriem en toebehoren. Citroen C3 1.2 PURETECH 2019
Zelfde kutmotor hier, ik zit al aan de 5e distributieriem ondertussen, nog geen enkele moeten betalen 😅

Van 2017, en nu net boven de 90.000km

Laatst bewerkt:
Vijfde distributieriem op 90.000km? Om welke reden hebben ze die dan telkens onder garantie vervangen? Begon die riem effectief al zo snel te desintegreren?
Lang verhaal dat ik hier indertijd uitvoering gebracht had.

Na ongeveer 40.000km kreeg ik motorstoringen, garage heeft dat heel slecht aangepakt waardoor ze op 2 maand tijd 3x de distributieriem moesten vervangen.
Ze ontkenden de (nochtans gekende en vaak voorkomende) problemen met die motor en minimaliseerden alles.
Elke keer ik met draaiende motor langer dan 30 seconden stilstond kwam er een enorme rookpluim uit de uitlaat als ik terug vertrok.

Daarna ben ik naar een andere garage gegaan en die namen het direct serieus.

Door oa de wanpraktijken van die 1e garage was de motor intern al zo hard aangetast dat ik een volledig nieuwe motor nodig had, en daarbij ook een nieiwe riem.

Lang verhaal dat ik hier indertijd uitvoering gebracht had.

Na ongeveer 40.000km kreeg ik motorstoringen, garage heeft dat heel slecht aangepakt waardoor ze op 2 maand tijd 3x de distributieriem moesten vervangen.
Ze ontkenden de (nochtans gekende en vaak voorkomende) problemen met die motor en minimaliseerden alles.
Elke keer ik met draaiende motor langer dan 30 seconden stilstond kwam er een enorme rookpluim uit de uitlaat als ik terug vertrok.

Daarna ben ik naar een andere garage gegaan en die namen het direct serieus.

Door oa de wanpraktijken van die 1e garage was de motor intern al zo hard aangetast dat ik een volledig nieuwe motor nodig had, en daarbij ook een nieiwe riem.
Basically gaan die motoren dus geen 40k km mee. Hoe hebben ze die ooit door hun testfase gekregen?

Basically gaan die motoren dus geen 40k km mee. Hoe hebben ze die ooit door hun testfase gekregen?

De auto heeft momenteel rond de 95k, dus we zitten aan 55k met de 2e motor. Hout vasthouden dat die het toch nog even trekt.

Want momenteel niet genoeg budget voor iets dergelijks ter vervanging.

Maar van zodra die terug motorproblemen zou hebben doe ik hem onmiddellijk weg.

De madam was onlangs in panne gevallen met hare fiesta(1.4diesel) van 2004, versnellingspook deed niks meer.
Naar huis gesleept en het bleek uiteindelijk 1 van de schakelkabels te zijn aan de versnellingsbak. Ford verkoopt enkel de volledige kabel.
Gelukkig vind je aftermarket gewoon het kapotte rubbertje. 15€ en 1uur werk later en we kunnen weer verder bollen, op naar de 300k km 😌

Gisteren een reverse camera geïnstalleerd in mijn e-golf. Uiteindelijk toch hele dag aan bezig geweest.
Ik wou het volledig OEM en nergens aftakken of dergelijke.
Het coderen heeft uiteindelijk het meeste tijd in beslag genomen aangezien het 1ste keer was dat ik een VW codeer.

Gisteren een reverse camera geïnstalleerd in mijn e-golf. Uiteindelijk toch hele dag aan bezig geweest.
Ik wou het volledig OEM en nergens aftakken of dergelijke.
Het coderen heeft uiteindelijk het meeste tijd in beslag genomen aangezien het 1ste keer was dat ik een VW codeer.
Dat coderen neemt soms langer tijd in beslag dan effectief installeren o.i.d.

Tijdje terug voor een kameraad Lane Assist (sensors en front camera was al voorzien vanuit de fabriek) gecodeerd in zijn Superb. Verdomd lang aan bezig geweest met al die verschillende stappen. Werkt wel perfect zoals vanuit de fabriek.

Camera is zo eentje die in het VW logo/kofferklep zit.
Coderen is met VCDS op windows en obd kabel.
Er bestaat ook OBD11 op smartphone, dat is dan met een OBD dongle.
De stappen om te programmeren in beide zijn gelijk maar de app ziet er wat meer userfriendly uit.

Heb ook een VCDS. Gebruik dat al jaren, dus ben er wel wat gekend mee. Zijn zoveel mogelijkheden dat je natuurlijk niet alles kan kennen.

Gisteren een stabilisatorstang vervangen, kost 14€. Liggen sukkelen omdat je een inbus maat 4 en een steek/ringsleutel van 14 mm moet gebruiken tegelijk en die inbus draaide natuurlijk direct zot want auto is 20 jaar oud. Stap 2 "vise grip" of waterpomptang overgeslagen door verstrooidheid en direct met de slijpschijf aan de slag gegaan en die moer eraf geslepen. Spannend moment want eens begonnen is het dan doorzetten tot het los komt, dan is er geen weg meer terug. Uiteindelijk wel gelukt. Vandaag de andere kant nog doen, maar dan stap 2 wel toepassen. :wallbash:

Terug
Bovenaan