Raad de auto op basis van een detail

Deze is volgens mij niet zo heel moeilijk. Bloedmooie wagen

p4025906451.jpg

Is deze dan toch moeilijk. Wat mij betreft één van de mooiste nog redelijk normale wagens uit zijn tijd.
Morgenvroeg volgt er nog een tip.

Je zit wel al op het juiste continent. :cool:
Ik dacht ook eerst aan een Mustang (daar lijken ze wel echt op).
Ik kan me ook niet direct een Britse roadster voor de geest halen met zo'n lichten.
Het is geen Alfa Romeo Spider, geen Fiat 124, geen Alpine A110.
Ferrari had destijds ronde achterlichten.

Dan schiet er toch niet zo veel meer over :P

Dus gok: Mercedes SL, alleen geen idee welk jaar en welke motorisatie.

p4029795204-11.jpg

een extra foto

Het was nochtans niet zo'n heel zeldzame wagen, er zijn er meer dan 30 000 van geproduceerd

Dat ziet er heel Amerikaans uit, en de snelheidsmeter in mph laat het ook uitschijnen. Een Chevrolet Bel Air?

Ik zal deze goedkeuren, maar het is de Peugeot 504 coupé. Het is de pre-facelift versie, daarna werden de lampen vooraan en achteraan monoblocs.
Wat mij betreft één van de mooiste wagens ever 🥰
Ah doeme. Ik had daar nog op gezocht, maar zag de andere achterlichten. Diegene die ik in het echt gezien heb, zijn volgens mij ook de gefacelifte versies. De Peugeot 504 coupé is ontworpen door Pininfarina, 't is dus geen toeval dat ze zo mooi zijn.

Interieur lijkt mij nu wel heel erg moeilijk? De meeste wagens hebben zeker autoliefhebbers toch al eens van buitenaf gezien. Maar de interieurs, dat is toch een ander paar mouwen. Dat en het feit dat veel interieurs, zeker bij moderne wagens, ook over de verschillende types heen worden gebruikt.

Dat ziet er heel Amerikaans uit, en de snelheidsmeter in mph laat het ook uitschijnen. Een Chevrolet Bel Air?

Excuseer, ik had die mph nog niet gezien, da’s een onbedoeld dwaalspoor want is geen Amerikaanse auto.

Het interieur is voor mij onvergetelijk maar da’s uiteraard heel persoonlijk, besef ik ook. Al een tweede foto (van buitenkant) toevoegen of nog even wachten?

De vader van één van men beste vrienden heeft deze wagen in zijn garage staan, Volvo Amazon.
Correct! Mijn opa reed er ook mee en mijn broer heeft hem uiteindelijk overgenomen en helemaal laten restaureren. Mooie herinneringen aan. Die gordels met een haak die in het midden rond een metalen ring klikte, vond ik als kind ook heel cool.

Terug
Bovenaan