Ik zie persoonlijk Idris Elba als een zeer goede kandidaat voor de nieuwe black superman. WB/DC moet dan afkomen met een nieuw verhaallijn ipv dat superman uit krypton komt dat hij bv van zonnestelsel x planeet y en universum z komt en ipv Clark Kent Marcus Jones zal heten en uiteraard ipv Lois Lane Beyonce of weet ik veel zal heten. Ze moeten iig afblijven van Superman/Clark Kent en totaal iets anders/nieuw creeeren dat past voor een zwarte supermanverhaallijn.
Nu moet een zwarte zelfs al van een andere fictieve planeet komen als hij Superman wil zijn, het moet toch niet zotter worden. Waar is dat in hemelsnaam voor nodig?
De essentie van Superman noch Clark Kent wordt toch echt in niets gewijzigd wanneer die rol gespeeld wordt door een zwarte acteur? Zelfs al wordt hij opgevoed door een blanke Martha en hoe zijn vader nu ook weer noemt, en verliefd wordt op een blanke Lois Lane. Dat kernverhaal speelt zich exact hetzelfde af, onafhankelijk van zijn huidskleur. Ik zou hopen dat ze eens een twist geven aan het kernverhaal, want dat verhaal ben ik zo beu als koude pap, maar op zich is dat niet nodig louter en alleen omdat hij een andere huidskleur heeft ...
Dat is hetzelfde als ze ineens beslissen dat ze een zwarte Kuifje of zwarte TinTin gaan maken .... Dat werkt niet en dat is een schande.
Ik zie niet in waarom een zwarte Kuifje niet zou werken (en je beseft dat Tintin gewoon zijn naam in het Frans is he?), laat staan waarom dat een schande zou zijn. Ik zou ook even raar opkijken, maar waarom zou een hedendaags Kuifje geen persoon met een migratieachtergrond kunnen zijn? Er is niets aan dat personage waar zijn huidskleur inherent iets uitmaakt voor de essentie van het personage.
Hoeft toch geen eindeloze discussie te zijn. Imo kan een zwarte Superman ook, maar laat het geen Clark Kent zijn. Dit is voor mij het verschil: bij spiderman wordt de originele niet opzij geschoven, maar gewoon een extra spiderman gecreeerd. Hier offeren ze iemand op voor politieke/strategische belangen. (opofferen is misschien een te groot woord)
Van mij mogen ze gerust van alle rassen een Superman vormen, maar geef ze dan een eigen verhaal en offer de blanke (die toch ook nostalgie vertegenwoordigt) er niet voor op. Laat ze naast elkaar leven in hun eigen versie van de wereld.
Elke reboot van elk fictief personage 'offert' de vorige incarnatie een beetje op he. James Bond is misschien telkens al door een blanke gespeeld, maar verder lijken de verschillende acteurs die hem vertolkt hebben geen sikkepit op elkaar. Waarom is dat zo'n probleem wanneer het om huidskleur (of geslacht) gaat, maar is basically al de rest fair game?
Tja da komt ervan als ze tal van reboots en remakes doen. Ik hou daar ook ni van. Ze hadden van de originelen moeten afblijven. Chris Reeve was de enige Superman/Clark Kent in de moviewereld punt. Einde verhaal. Er hadden na hem nooit andere supermanfilms mogen gemaakt worden. Hetzelfde met Burton's Batman. Blijf van de originals en klassiekers af en kom niet af met reboots/remakes. Daarvoor dienen comics. Smallville is dan weer een tv serie en past niet in de filmwereld.
Ieder zijn goesting en zijn mening natuurlijk, maar ik ben toch zéér, zéér blij dat er reboots en remakes zijn. De MCU hadden ze nooit mogen maken dan voor jou?
Geen enkele zwarte kan er mee lachen dat er een zwarte Clark Kent zal zijn ze vinden het zelfs beledigend omdat er een politieke statement achter staat.
Ga je nu serieus spreken voor zowat een derde van de wereldbevolking op basis van de mening van een paar YouTubers? Er zijn inderdaad stemmen uit de zwarte gemeenschap in de VS die het beledigend vinden, omdat ze de motieven van WB verdacht vinden, maar ga dat niet misbruiken om jouw aartsconservatieve visie te onderbouwen alsjeblieft.
En al helemaal niet van de kleur van de regisseur toch?
Waarom moet die dan ook perse zwart zijn?
Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat er ook meer diversiteit en representatie is achter de schermen, maar met het 'moeten' heb ik het ook moeilijker hoor. Zolang dat een tijdelijk iets is om het meer natuurlijk maken dat de beste persoon voor de job te maken (en dat daarbij niet per definitie een blanke man wordt aangenomen), kan ik daar achter staan.