808 State
Well-known member
Gaat een film (of comic of ...) enkel over inhoud als de personages blanke hetero mannen zijn dan? Of hoe moet ik dat interpreteren? Waarom zou het hebben van een transpersonage betekenen dat de film geen inhoud heeft?
Het personage bestaat al meer dan 10 jaar, nog van voor de "hype" om overal inclusieve checkboxes aan te vinken. Je zou je kunnen afvragen waarom iets wat eigenlijk niet meer dan een fait-divers zou mogen zijn "nieuwswaardig" is, maar het feit dat je transgenderpersonages in grote producties nog altijd op 1 hand kan tellen, toont wel aan dat het nog lang niet genormaliseerd of vanzelfsprekend is.
Ja, het is een keuze om een transgenderrol in je film te schrijven. Maar het is eveneens een keuze om een cisgenderrol in je film te schrijven. Waarom is het ene een hype, woke, inhoudsloos, "in de strot rammend", en negatief gepercipieerd en het andere normaal?
Als je me wil op stang jagen in de hoop me te laten bannen ben je mis.
Nergens en op geen enkele manier heb ik beweerd of gezegd dat een film met een transpersonage in de hoofdrol geen inhoud zou hebben. Eigenlijk zou ik je moeten reporten voor dit soort posts, want dit is moedwillig mensen in een hoekje duwen in de hoop dat iemand uit zijn krammen schiet.
Ik ga dan ook geen moeite doen om uit te leggen wat ik wou zeggen, want dat weet je goed genoeg.
)