Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik geloof niet dat veel mensen echt caren. Trouwens, heel dat "protest" is toch net uit een soort bezorgdheid voor het welzijn van reddit? Heb jij goodwill voor een platform dat gemaakt is om u te doen doomscrollen en uw data te verkopen? Reddit is voor mij handig voor speciale niche subforums (waarvan geen enkele in black-out is gegaan), voor de rest is heel de website voor mij irrelevant en al zeker drama rond mods, drama over apps, drama over... En het ego van moderators is natuurlijk aanwezig, er wordt al gelachen met de machtsfetish van onbetaalde internetmoderators sinds de dag dat het eerste internetforum werd opgestart.Jullie draaien het echt weer helemaal achterstevoren. Praktisch alle subs hebben via een poll gewoon hun community leden gevolgd. (en dat ging bijna overal 80/20 voor blackout) De mods die tegen de wil van hun leden open hielden uit vrees hun positie te verliezen of in de hoop als enige op de frontpage te staan om zo "hun" sub groter te maken dat zijn die met opgeblazen ego. Die vinden hun positie belangrijker dan eender wat.
Waarom corporate zo beschermen door op voorhand al te hopen dat het niets uithaalt? Zijn jullie dan zo verhangen aan reddit dat jullie er niet mee inzitten dat het platform slechter wordt zolang jullie maar geen dag moeten missen? Ik begrijp de afkeer van deze actie niet zo goed.
Jullie draaien het echt weer helemaal achterstevoren. Praktisch alle subs hebben via een poll gewoon hun community leden gevolgd. (en dat ging bijna overal 80/20 voor blackout) De mods die tegen de wil van hun leden open hielden uit vrees hun positie te verliezen of in de hoop als enige op de frontpage te staan om zo "hun" sub groter te maken dat zijn die met opgeblazen ego. Die vinden hun positie belangrijker dan eender wat.
Waarom corporate zo beschermen door op voorhand al te hopen dat het niets uithaalt? Zijn jullie dan zo verhangen aan reddit dat jullie er niet mee inzitten dat het platform slechter wordt zolang jullie maar geen dag moeten missen? Ik begrijp de afkeer van deze actie niet zo goed.
en vervolgde; “We are not removing moderators who protest, nor are we taking over subreddits for participating in the blackout”Lijkt me vooral een enorm gebrek aan respect voor vrijwilligerswerk.Jullie draaien het echt weer helemaal achterstevoren. Praktisch alle subs hebben via een poll gewoon hun community leden gevolgd. (en dat ging bijna overal 80/20 voor blackout) De mods die tegen de wil van hun leden open hielden uit vrees hun positie te verliezen of in de hoop als enige op de frontpage te staan om zo "hun" sub groter te maken dat zijn die met opgeblazen ego. Die vinden hun positie belangrijker dan eender wat.
Omdat het ook zo is.Lijkt me vooral een enorm gebrek aan respect voor vrijwilligerswerk.
![]()
Reddit moderators do $3.4 million worth of unpaid work each year
Volunteers who maintain the standard of content on Reddit’s forums do 466 hours of work every day – labour that would cost 2.8 per cent of the firm’s revenuewww.newscientist.com
En dan heb je nog mensen die de schuld steken op het opgeblazen ego van moderators, je moet maar durven.
Ja, soms heb je een buitenstaander nodig om een objectieve mening te geven omdat die niet beïnvloed is door interne factoren (van gelijk welke kant).Je zit zelf niet op reddit maar gaat even zeggen hoe de community daar in elkaar zit.
Hoezo? De mods zeggen zelf (in r/gaming) dat zij het gaan beslissen en dat de leden het er niet over moeten hebben...De 2 links die je deelt zijn juist perfecte voorbeelden van mods die eigenlijk niet dark wilden gaan maar onder druk van de leden hun ego aan de kant hebben moeten zetten.
Veel reacties die ik zie, zijn net mensen die het niet ok vinden dat de subreddits afgesloten werden omdat dit in die gevallen een grote bron van informatie over het onderwerp is. Dus dat artikel is een beetje biased, sinds het vooral de beslissingen van de vocale minderheid/mods zijn die anderen "pissed off" gemaakt hebben"It's pretty easy to piss people off on Reddit. Less so to piss off seemingly everyone on the platform." Niemand wil het platform slechter zien worden en dus steunt zo goed als iedereen de actie buiten natuurlijk enkele contrairen die hook line en sinker de corporate speak slikken.

omdat ze niet dark wilden gaan en de community posts bleef maken met de vraag of ze nu gingen meedoen of niet. Ze zijn dan gezwicht en hebben besloten mee te doen.Hoezo? De mods zeggen zelf (in r/gaming) dat zij het gaan beslissen en dat de leden het er niet over moeten hebben...
Je zet de echte meerderheid weg als minderheid (ahja polls en comments kloppen niet) en verheft dan een miniscule minderheid tot meerderheid. (op basis van wat twitter posts ofzo?)Zoals deze?EDIT: verbaast me niet dat jij vooral zo'n reacties te zien krijgt.![]()

Van wat ik hier gezien heb, waren de meningen toch eerder verdeeld.Over Lost Ark kan ik niets zeggen maar als iemand die zelf actief is in de Pathfinder sub, daar was er zeer veel steun voor de eerste blackout. Voor een permanente blackout veel minder (50/50) zonder alternatief. Wat Discord helaas niet is.
Dat waren er 2 die ik snel gevonden had. En dan negeer je het punt nogmaals dat het enkel de vocale minderheid is die reageert. Zie gewoon in deze thread ook, genoeg mensen die aangeven dat ze reddit wel gebruiken maar zelf weinig tot niets posten. En dit vooral over heel specifieke onderwerpen en dan ook aantonen dat daarvoor geen alternatieven zijn.Wow in alle miljoenen subreddits heb je er één gevonden die, ja die wat eigenlijk? Zelfs in die eerste poll steunt het merendeel de actie, je 2e bevat geen poll en de comments steunen eveneens de actie.
Met die 2e heb je bewezen dat er 1 iemand is die zichzelf en 2 dagen ongemak belangrijker acht dan principes en de toekomst van reddit en de wensen van de overgrote meerderheid van zijn gebruikers. Wie had het ook al weer over ego?
Lees die thread dan nog eens, het merendeel steunt toch duidelijk de actie? Als zelfs in subs met miljoenen leden de actie door zowat iedereen gedragen werd moet je niet afkomen met "en die enkelingen dan". Waarom zouden die geen rekening moeten houden met de massa en hun mening doorduwen? Die enkelingen hebben zelfs geen mening; enkel, "ik kan reddit niet missen." Werkelijk niemand is voor de beslissingen die reddit management er probeert door te duwen.Van wat ik hier gezien heb, waren de meningen toch eerder verdeeld.
Maar dat is een onderscheid die jij duidelijk niet kan maken, je kan perfect tegen de blackout zijn EN tegen de wijzigingen. En daar gaat het hier over, de blackout...Lees die thread dan nog eens, het merendeel steunt toch duidelijk de actie? Als zelfs in subs met miljoenen leden de actie door zowat iedereen gedragen werd moet je niet afkomen met "en die enkelingen dan". Waarom zouden die geen rekening moeten houden met de massa en hun mening doorduwen? Die enkelingen hebben zelfs geen mening; enkel, "ik kan reddit niet missen." Werkelijk niemand is voor de beslissingen die reddit management er probeert door te duwen.
Je bedoelt de pers die in elk artikel enkel maar reddit mods aan het woord laat. Die een vertekend beeld geven. Net als de vocale minderheid waar ik het eerder over had.Maar ok alle pers liegt, de polls en comments vertegenwoordigen niet de reddit community, de massa die je niet hoort en ziet daarvan kunnen we aannemen dat ze er tegen zijn zonder enig bewijs.
Trouwens de CEO die de community probeert zwart te maken en blijft aanvallen is na zijn belachelijke uitspraken ondertussen terug gefloten.
PR verantwoordelijke deelde gisteren dat Steve, de CEO, "misbegrepen" werden vervolgde; “We are not removing moderators who protest, nor are we taking over subreddits for participating in the blackout”
Het had het protest waarschijnlijk enkel verder aangewakkerd. Dan is het idd slimmer om het organisch te laten uitdoven zoals reeds aan het gebeuren is.
Klein beetje pot ketel, nee? Je zegt zelf dat je niet op Reddit zit en dan kom je even 1) alle mods afschilderen als opgeblazen ego's en 2) iemand die zelf lid is van de Pathfinder community zeggen wat de gemoedstoestand daar isIk zie je hier vooral veel veralgemenen en je eigen mening proberen doorduwen zonder rekening te houden met wat ook hier vele andere posters aanhalen.
Mij niet gelaten, ik kan alleen maar zeggen dat ik de afgelopen dagen veel steunbetuigingen heb gezien op de subreddit en op discord voor de tijdelijke blackout. Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde van jouw framing ervaren.