Returnal

Returnal

ben benieuwd of je die save meerdere keren kan gebruiken vb door een backup in de cloud te plaatsen :thinking: kan sommige wa tijd/frustratie uitsparen

ben benieuwd of je die save meerdere keren kan gebruiken vb door een backup in de cloud te plaatsen :thinking: kan sommige wa tijd/frustratie uitsparen
Neen, dit gaat niet. Via een officiële tweet is al bevestigd dat het hier niet gaat om een save zoals wij het kennen met een save file op je toestel.
Je kan dus geen back up nemen hiervan, waarschijnlijk sturen zijn de save state door naar hun of wordt deze in game bewaard op een niet toegankelijke manier.

Is echt een game voor u denk ik, redelijk uitdagend. Ik heb mijn tanden erop stuk gebeten maar gameplay is echt goed en heel mooie game.
Daar ben ik 100% zeker van dat deze iets voor mij is! Wat me nog even tegen hield was andere games en de hoop dat er een update als deze ooit zou komen. Ik kan nog wel vrij frequent gamen, maar met een jong zoontje in huis kan dat al eens abrupt onderbroken worden. Het in sleep mode zetten van je toestel om later verder te spelen vond ik geen optie. Het werkt misschien wel, maar ben er geen fan van. Ben dus blij dat ik gewacht heb.

Heb de 1ste baas verslagen en ben toen in een andere wereld geweest. Die rode woestijn maar ben daar dood gegaan. En ik start helemaal opnieuw en moet die 1ste baas terug verslagen....

Iemand wat tips? Verlies ook altijd mijn wapen

Heb de 1ste baas verslagen en ben toen in een andere wereld geweest. Die rode woestijn maar ben daar dood gegaan. En ik start helemaal opnieuw en moet die 1ste baas terug verslagen....

Je hoeft de 1e baas niet opnieuw te verslaan. Je hebt namelijk een sleutel gekregen toen je de eerste keer door de portal naar de rode woestijn bent gegaan. Je hoeft in de eerste wereld alleen maar opnieuw de portal te zoeken.

Qua tips:
Returnal is bijna volledig procedureel random gegenereerd. Dit wil zeggen, de ontwikkelaar bepaald een aantal basis formules & elke run opnieuw word aan de hand van die formules een nieuwe speelwereld gegenereerd. Geen enkele wereld is dus 100% hetzelfde.
Returnal is een rogue-lite. Dwz dat je altijd vanaf 0 begint elke run opnieuw, en maar een paar stats & items overneemt die permanent zijn (dingen die je bv nodig hebt om in de volgende werelden te komen onder andere, wapen upgrades ... )

Je start altijd met basis leven en een basis pistool. Naarmate je meer speelt in de run krijg je opnieuw betere wapens (die wel uiteindelijk hun random power-up experience bewaren). Elk wapen heeft 1-3 random powerups aan zich verbonden. Zo leer je ook met elke wapen en elke pokerup combinatie beter mee omgaan, hoe meer runs en hoe langer je speelt.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat je alle 3 werelden in 1 run doorloopt startende vanaf 0, zonder dood te gaan (je hoeft de bazen op zich maar 1x te doen en daarna niet meer).

De ene run ga je in de 2e kamer dood, de andere run pas na 1,5 uur in de 3e wereld etc... maar telkens krijg je meer en meer ervaring hoe je met bepaalde types vijanden moet omgaan, en welke wapens voor welke vijand / wereld het beste zijn. Een hoger power level wapen is niet altijd noodzakelijk beter, als de bijhorende powerup combinatie je niet ligt. Probeer wat wapens uit, en uiteindelijk ga je vrij snel weten welke wapens en welke powerups je beter afgaan dan andere.

Heb je geen short cut om naar de tweede wereld te gaan denk niet dat je steeds die boss fights opnieuw moet doen.

Zoals in ander topic al eens vernoemd begonnen met Returnal te spelen.

Momenteel zet ik mijn elan verder en zit nu in Biome 3 ( nog steeds mijn eerste run ) wat een beest van een spel zeg.
Ik hoop enkel dat ik door alles zo meteen te clearen ik geen miserie ga hebben nadien met collectables en logs.

Normaal zou alles moeten blijven droppen, maar sommige logs zijn story related en vraag me af of ik dan niet te snel ga en bepaalde logs skip op deze manier. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat zou best wel hard balen zijn :p

Momenteel zet ik mijn elan verder en zit nu in Biome 3 ( nog steeds mijn eerste run ) wat een beest van een spel zeg.
Ik hoop enkel dat ik door alles zo meteen te clearen ik geen miserie ga hebben nadien met collectables en logs.

Normaal zou alles moeten blijven droppen, maar sommige logs zijn story related en vraag me af of ik dan niet te snel ga en bepaalde logs skip op deze manier. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat zou best wel hard balen zijn :p

Succes met de collectables zijn zo random als maar kan zijn

Uiteindelijk maakt het weinig uit of je nu veel sterft of niet vooraleer je voor een eerste keer de finish haalt. In het extreme geval dat je heel het ding doorspeelt in 1 run zonder te sterven, begin je gewoon een nieuwe run en kom je weer andere dingen tegen. Niets is missable en iemand die alles wil zien zal een hele hoop runs doen.

Uiteindelijk maakt het weinig uit of je nu veel sterft of niet vooraleer je voor een eerste keer de finish haalt. In het extreme geval dat je heel het ding doorspeelt in 1 run zonder te sterven, begin je gewoon een nieuwe run en kom je weer andere dingen tegen. Niets is missable en iemand die alles wil zien zal een hele hoop runs doen.
Zit er niet mee in alles meerdere keren te doen, vind de combat zeer leuk. Had gewoon schrik dat sommige logs die story base vrij komen misschien ergens zouden kunnen verkeerd lopen omdat je niet gestorven bent tussendoor. Beetje zoals die house sequenties, khad het eens opgezocht voor de trophy en je zou 2 keer 3 maal in dat huis moeten gaan in act 1 en 4. Maar de 3de keer in act 1 komt vrij nadat je act 1 hebt uitgespeeld, wat als ik nog geen 2de keer in het huis ben geweest en al meteen act 1 complete, krijg ik de 2de keer in het huis dan nog altijd eerst de 2de sequentie of meteen de 3de. Daar heb ik wat schrik voor omdat sommige trophies in het spel wat al buggy gezien werden en ik het jammer zou vinden dat ik het op die manier zou verkloten, maar zoals het ik zei, ik weet niet of het zo werkt of kan, heb er gewoo schrik voor.

Zit er niet mee in alles meerdere keren te doen, vind de combat zeer leuk. Had gewoon schrik dat sommige logs die story base vrij komen misschien ergens zouden kunnen verkeerd lopen omdat je niet gestorven bent tussendoor. Beetje zoals die house sequenties, khad het eens opgezocht voor de trophy en je zou 2 keer 3 maal in dat huis moeten gaan in act 1 en 4. Maar de 3de keer in act 1 komt vrij nadat je act 1 hebt uitgespeeld, wat als ik nog geen 2de keer in het huis ben geweest en al meteen act 1 complete, krijg ik de 2de keer in het huis dan nog altijd eerst de 2de sequentie of meteen de 3de. Daar heb ik wat schrik voor omdat sommige trophies in het spel wat al buggy gezien werden en ik het jammer zou vinden dat ik het op die manier zou verkloten, maar zoals het ik zei, ik weet niet of het zo werkt of kan, heb er gewoo schrik voor.
Allemaal niet te veel van aantrekken en gewoon doorvlammen. Tegen dat ik het speelde (juli-augustus ongeveer) waren issues met trophies er al uit gepatcht, dus je zou niet in de problemen mogen komen.

Niet slecht. Benieuwd of je even vlot door act 2 vliegt, biome 5 kan redelijk lastig zijn de eerste keren.
In biome 4 kreeg ik in het begin toch al wat kletsen, shit hits hard.

Edit: Heb in biome 4 voor 2de keer het huis tegengekomen en triggerde daar gewoon normaal de 2de sequentie, ookal zijn 3 en 4 ook unlocked, dus daar moet ik zoals je zei precies geen schrik voor hebben.

5 vond ik inderdaad ook wel moeilijk. en 6 is ook wel een killer, afhankelijk van de randomisatie :)
Ik had keer gelezen vandaag dat velen 3 de moeilijkste vonden en dan 5 en 6 redelijk chill. Nu er zijn al heel wat patches geweest dus kweet niet in hoeverre dat nog klopt als ook veel hangt af van je build. Bepaalde wapens zijn beter op bepaalde plaatsen en de ene zijn voorkeur kan dus al wat beinvloeden naar welke Biome beter of slechter ging ofc. Ik ga er nu van uit dat act 2 gewoon zwaarder gaat zijn dan 1.

Terug
Bovenaan