Ik heb het hier al gezegd, maar hoe meer je over de zaak leest, hoe groter de verontwaardiging. En hoe meer de conclusie toch echt is dat het absurd is om hier te spreken van onvrijwillige doodslag, laat staan van een spijtig ongeluk. En hoe vreselijk goedkoop die bende er van afgekomen is met wat voor mij basically neerkomt op moord.
Aanvullend:
Organiseer morgen een tweedaags tuinfeestje bij u thuis en laat één van uw genodigden hetzelfde lot ondergaan als Sanda.
Dat betekent: compleet zat voeren, alle kranen en watertoevoer dichtzetten zodat hij geen water kan drinken, een cocktail van ranzig ongedierte voeren, liters visolie opvoeren en tot slot in een koude put gooien (beeld u in dat er geen zomerse temperaturen zijn) met daarin uitwerpselen en braaksel.
Bovendien heeft u na dag 1 vastgesteld dat uw genodigde niet meer op zijn benen kon staan, maar niks hield u tegen om toch verder te gaan.
Wetende dat al uw handelingen enkel en alleen tot doel hadden om uw sadomasochistische trekken te laten botvieren.
Nu moet je me eens uitleggen welke rationele medemens in dit tuinfeestje geen doodslag of moord kan inzien.
Het zal dan ook niet lang duren of je wordt als dusdanig berecht en zonder twijfel een paar jaar de cel in.
Wat is het verschil dan met Sanda?
De context?
Een studentendoop met een vast ritueel en that's it?
Een niet onbesproken ritueel bovendien, gelet de incidenten in het verleden...
Met andere woorden, dezelfde daden in deze context hebben ervoor gezorgd dat ze vrijuit gaan ?
Klopt dat?
(en nee, dat er niemand nu afkomt met dat ze gestraft sijn, want dat zijn ze niet).