Muñoz
Well-known member
Ik heb tientallen dopen al zien gebeuren in en rond het Leuvense. Nooit begrepen waarom iemand daar aan wilt meedoen, zelfs ik als er geld voor kreeg zou ik niet meedoen.
Nooit begrepen waarom sommige mensen de 'wantoestanden' op één of meerdere dopen altijd extrapoleren naar alle dopen. Ik ben twee keer gedoopt, en dat was "heel ça va'kes". Niets meer, niets minder. Wat pintjes, wat zat gezang, wat vetlapperij, en thats it.
Akkoord, een doop is niet iets wat je elke dag op je nuchtere mag wil meemaken. En mijn maag keert soms ook wel als ik rustig een wijntje sta te drinken en ik zie daar een paar eerstejaars met een labojas die vettiger is dan de onderbroek van de zatlap die Pico Coppens speelde.
Maar doen alsof de gemiddelde doop veel 'heftiger' is dan wat er pakweg op een scoutskamp gebeurt is toch echt niet de realiteit meer (onder het doopcharter). Die frustratie tegen dopen lijkt mij vooral te komen van mensen die nooit gedoopt zijn, weinig studentenleven hebben meegemaakt tout court en nooit in de scouts/chiro hebben gezeten of teamsport hebben gedaan.
Neemt natuurlijk niet weg dat er hier en daar nog wat (ongereguleerd) kaf is met praktijken die er extreem over gaan, zoals bij die losers van Reuzengom. Deze dwazen mogen voor mijn part serieus gestraft worden en als voorbeeld dienen voor andere dat soort obscure "elitaire" studentenclubs.
Een korte(re) gevangenisstraf voor de 'leiders' lijkt mij het meest gepast (schuldig verzuim, met de dood tot gevolg).
Laatst bewerkt: