Ik sta zeker niet te springen om mezelf te quoten, maar ik heb het al eens gezegd. Dus waarom nog eens helemaal uittypen?
Dan komen er weer vragen naar voorbeelden en moet ik ze toch weer gaan opzoeken.
@Event schrijft: "Respect voor het 't scheldt. Ik ga er een abo op nemen."
Als reactie op een in het allerbeste geval superpopulistisch en met opzet fout voorgestelde alinea (in het slechtste geval: ongeïnformeerde cafézever van iemand zonder enige kennis). "Kent U iemand in Uw omgeving die een beschikking kan krijgen binnen de 24 uur? En dat ZONDER dat de beklaagde zich kan verdedigen?"
Ja, iedereen in België kan binnen de 24u zoiets verkrijgen als hij een advocaat onder de arm neemt. Zoals hierboven al stond, een eenzijdig verzoekschrift bij zulke publicaties is niet zo raar. Erger nog, deze zin waarvoor Event "respect" heeft voor 'tScheldt is sowieso gelogen. Ze hebben er namelijk al tientallen gekregen en weten goed genoeg hoe dat zit. Ze negeren ze vaak ook, of trekken stukken maar half in waardoor de rechtszaken nog hoger oplopen.
Ik weet niet of het applaus verdient, of een "abo", als pers de voeten veegt aan rechten van de beklaagden. De enige reden die je daarvoor kunt hebben, is omdat je in dit geval de beklaagden niet zo leuk vindt. Dat lijkt me een ongelofelijk slechte basis om regels uit op te stellen. "De beklaagden hebben recht op privacy, tenzij we ze niet zo leuk vinden of we denken dat ze fils-à-papa zijn en rijk, want dan zijn ze vogelvrij".
Wat is er zo relevant aan het fout voorstellen van eenzijdig verzoekschrift (waarbij de beklaagde dus idd NOOIT eerst gehoord wordt) dat iedereen kan indienen om een publicatie tegen te houden? Zie de Telefactsuitzending van 2014, ik geloof ook de docu over Janssens? Zo hoort het te gaan. Na controle kan dan bekeken worden of het niet op een later moment toch mag gepubliceerd worden. Maar dat weet 'tscheldt. Deze "kwaliteitskrant" wil ook alleen maar doen alsof ze het niet weten om wat in te spelen op de verontwaardiging. Als er vier letters na elkaar kloppen in 'tscheldt, grijpt de hoofdblogger in, denk ik.
Exact en precies wat ze bij Reuzegommers ook gedaan hebben. Dat staat hier toch al? HLN gaat vaak verder dan anderen. Dat is een grens die ze bewandelen. Niet nodig voor mij.