Rock Werchter 2026

Heerlijke live band. Heb ze gezien op m'n aller eerste Rock Werchter, de aller laatste Rock Werchter en daarna nog eens in het Sportpaleis. Desondanks ik niet eens super bekend ben met hun oeuvre, is het altijd al een fenomenale band geweest.

Toffe eerste naam, heb ze voor de een of andere reden nog nooit live gezien dus leuk om ze volgende zomer van mijn lijstje te schrappen.

The Cure daar gezien in 2019 toen ze daar co-headliner waren met Tool. K was er vooral voor Tool maar dan ook dik genoten van hen. Alvast strakke 1ste headliner voor RW

Het was lang geleden dat ik nog op Wachter was tot dit jaar. Omwille van de 50ste verjaardag gegaan in de hoop op een hele dikke affiche. Dat viel uiteindelijk wel wat tegen (maar alsnog zeer goed geamuseerd en goeie dingen gezien).

Maar The Cure was nu wel één van de namen waar ik op hoopte op de editie van 2025. Zeer fijn dat het in 2026 wel lukt en bij deze dus ook beslist opnieuw voor ne combi te gaan.

Sinds dat my chemical romance aan hun Long Live The Black Parade tour is begonnen hoop ik toch ergens stiekem dat ze naar Werchter komen al is de kans daarvoor < 1%. The Cure ben ik niet zo bekend mee maar lijkt me niet slecht.

Meestal wat dezelfde namen als op Mainsquare festival. Goedkoper en gezelliger. Na Twenty One Pilots dus veel kans dat ook Katie Perry afzakt naar werchter.

Terug
Bovenaan