Rock Werchter 2026

Foo Fighters en TWOD is gewoon een top avond. Met gitaren.

Nu is het Rock Werchter en zachtjes ongeïnteresseerd heen en weer bewegen op poptunes (al dan niet van 30 jaar geleden) met een Bicky van 13 euro in uw klauwen.

Er moeten toch minstens 2-3 rock acts bijkomen en één surprise topheadliner. Want de huidige namen hebben ze amper iets gezegd van of ze headlinen, wanneer ze spelen etc, ... Dus is dat om wat speling te hebben voor hun planning? Kan me niet voorstellen waarom ze anders zo vaag communiceren. Maar kom, kan me niet voorstellen dat er niets wat meer heavy bijkomt... Ik ben wel bang dat LN afwacht hoe dit verkoopt en ik zie dit eigenlijk ook al okay verkopen eerlijk gezegd, al is het mijn smaak niet meteen behalve Gorillaz.
Alle namen zijn tot nu toe apart aangekondigd. Dus ga er maar vanuit dat dit allemaal headliners en sub/co-headliners zijn.

Misschien dat Livenation die kaart volop zal trekken voor Pukkelpop en Werchter anders oriënteert?

Ik vind het tot nu ook zwaar onvoldoende qua headliners maar ze zijn ook afhankelijk van wie er tourt en of er kapers op de kust zijn. Als bv. Nick Cave naar Live Is Live gaat verliezen ze al een klepper. Linkin Park zetten ze zelf op Boutique (en stond er vorig jaar ook)...

Festivals in het buitenland zitten ook wat droog met de headliners want die lopen gelijk met Werchter. Mad Cool heeft wel Foo Fighters en sub-headliner The War On Drugs.
Nick Cave, Linkin Park, Foo Fighters, ...
Dat zijn opnieuw namen voor de 40'er :D toen waren wij jong

The Lumineers, Kasabian, Zwangere Guy, Loyle Carner, The Vaccines, All Them Witches en Dylan Gossett worden toegevoegd aan het programma van donderdag 2 juli. Nieuw voor vrijdag 3 juli zijn Teddy Swims, Royel Otis, The Last Dinner Party en Lauren Spencer Smith. Op zaterdag 4 juli vervoegen Halsey, Pixies, Matt Berninger, Kneecap, Palaye Royale en The Haunted Youth de line-up. A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner en Ethel Cain staan zondag 5 juli in het Festivalpark.

Als metalfan ken ik er niet veel van buiten ATW, APC en Kalkbrenner, dus aanbevelingen zijn welkom. Wordt wellicht toch zondag dagticket hier.

Leuke namen bij. ATW, A Perfect Circle, Pixies, The Vaccines, The Haunted Youth (wordt één van DE optredens van Werchter schat ik). Deze zaken ga ik zeker kijken, tenzij er zaken overlappen, dan wordt het kiezen.

Ook interesse in Matt Berninger, Kneecap, The Last Dinner Party, Ethel Cain,...

Combi in de pocket. Ik vind het een goeie affiche tot hiertoe al. Een aantal oudere zaken die ik nog nooit gezien en heb en een paar recente artiesten die ik graag wil leren kennen.

Classic opnieuw met Bryan Adams, nadat die daar vorig jaar ook al was? Is dat niet een beetje raar? (Nu ik erbij stilsta: Bruce Springsteen was ook twee jaar na mekaar in Werchter zeker...). Ik ben geen die hard festivalganger (meer), al loop ik de laatste jaren wel elke keer op Werchter rond als vrijwilliger, maar (of misschien net daarom) zou ik liever elk jaar een andere headliner hebben denk ik. Ik ben van weinig bands echt zo hard fan dat ik ze elk jaar wil zien. De fans zullen het wel leuk vinden waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
21 nieuwe namen

Blood incantation op donderdag. Want ja als banjorukker wil je dat ook gezien hebben :unsure:
Combo met All Them Witches en dan nog een TWOD en Prodigy erbij, rechtvaardigt toch wel zeker een ticket. Als niet M&S-fan kom kan je je toch zeker amuseren die dag.

Ik ben al jaren niet meer op Werchter geweest en kan er sowieso volgende zomer niet bij zijn, maar vind dat ze echt wel een heel sterke line-up hebben dit jaar. (Zeker in vergelijking met vorig jaar)

Terug
Bovenaan