Ronde van Catalonië 23/03 - 29/03

Wie wint er?

• Vingegaard

Stemmen: 12 85,7%
  • Almeida

Stemmen: 0 0,0%
  • Evenepoel

Stemmen: 2 14,3%
  • Pidcock

• Lipowitz

• Uijtdebroeks!

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Slotklim van morgen wordt geschrapt trouwens.

Evenepoel trok door op 25km van de streep toen duurde hte een tijdje voor Vingegaard overnam en op zo'n 10-12km van de streep stopte hij er weer mee en heeft hij toen tot aan de val de ganse tijd in het wiel gezeten.

Na de finish zei hij dat ze hier met een andere tactiek waren. Verbaasde me eigenlijk dat hij toch bijna de helft van de vlucht wel meereed.
Dat vind ik al helemaal nergens op slaan. "We have our tactics".

In welke tactische bespreking wordt er meegeven om eerst mee te rijden om dan daarna ineens te stoppen? :laugh:

Allez. 1) je bent niet eens kansloos tegen Evenepoel in een sprint, 2) je kan de rest van de kopmannen al op achterstand zetten (nu niet dat hij dat echt nodig heeft normaliter ma bon) en 3) het is ocharme de Ronde van Catalonië. Koers toch gewoon. Zo jammer.

Het zal nu wel ook extra opvallen omdat we in een generatie zitten waarin er bij momenten enorm aanvallend en attractief gekoerst wordt, maar toch.

Sure dat Jonas altijd long-term in gedachten heeft, vandaar ook zijn palmares, en misschien moet Remco ook meer zijn temperament* in gedrang houden, maar het is niet alsof de Deen niet kan hardrijden of nog nooit een sprint gewonnen heeft..

(*eigenlijk hadden ze beter samengewerkt met dat ganse groepke en zo almeida op afstand gezet, die zat ni bij eerste groep denk ik toen het brak)

Dat ge in een grote ronde u verschuilt achter tactiek en u intoomt kan ik nog begrijpen e.g. Rit 9 Tour 2024,
maar in iets van een week. Kerel gaat zich niet compleet naar de filistijnen rijden met gewoon 30 km mee te draaien, 2-voudig tourwinnaar onwaardig wat mij betreft. Kerel durft nooit eens koersen, zit altijd te rekenen, ugh.

Zet hier een Pidcock, Torito, Seixas, Ayuso of Armstrong bij en die rijden 200% altijd mee. Ik noem Pogi niet, want het is natuurlijk makkelijk meerijden, als je bijna in elke situatie, een niveau sterker zijt dan alleman.

Ja, diezelfde Pidcock die afgelopen zaterdag ook maar om de 4 beurten van pogi eens een half beurtje deed.

Slotklim van morgen wordt geschrapt trouwens.

Dat vind ik al helemaal nergens op slaan. "We have our tactics".

In welke tactische bespreking wordt er meegeven om eerst mee te rijden om dan daarna ineens te stoppen? :laugh:

Allez. 1) je bent niet eens kansloos tegen Evenepoel in een sprint, 2) je kan de rest van de kopmannen al op achterstand zetten (nu niet dat hij dat echt nodig heeft normaliter ma bon) en 3) het is ocharme de Ronde van Catalonië. Koers toch gewoon. Zo jammer.

Het zal nu wel ook extra opvallen omdat we in een generatie zitten waarin er bij momenten enorm aanvallend en attractief gekoerst wordt, maar toch.

1. Vingegaard is kansloos in een sprint tegen Remco
2. "op achterstand zetten" is dan een 10tal seconden, verwaarloosbaar. Ze hadden echt verschillende klassementsmannen op achterstand kunnen door als groep door te rijden in plaats van aan te vallen
3. Ja, ok, 't is saai.

Ja, diezelfde Pidcock die afgelopen zaterdag ook maar om de 4 beurten van pogi eens een half beurtje deed.

Dat was toch nog iets, Jonas gewoon niks in de laatste 5, geen meter. Bah.

Eerlijk waar... nooit koersen => Parijs-Nice 2026 - Stage 5. Parijs-Nice 2026 - Stage 8... mannekes lief, kijk je ook nog zelf naar die wedstrijden of lees je gewoon de zwart, geel, rood gekleurde stukjes Sporza proza?

We hebben trouwens al gezien op onder andere het EK hoe dat ging voor Ayuso... zichzelf voorbij rijden om zich niet te laten kennen en dan een pattat krijgen van 4 minuten. Top, sterk gereden.
En hoe je Armstrong hier zelf bij sleurt, I don't even... Armstrong of all people, de man die figure of speech juist even uit Amerika kwam overgevlogen om de Dauphiné en de Tour te rijden om zich dan een jaar niet meer te laten zien. En die Tours dan ook nog won met een tijdritje links en een aankomst bergop rechts. Wat was daar dan exact attractief aan? Buiten het feit dat hij andere renners en omkaderend persoon afdreigde en chanteerde? :unsure:

Afgezien dat het dwaas was van Remco om net daar, met een 2de groep op afstand, weer alles aan flarden te rijden een dag voor de eerste echt belangrijke rit..

PN van 2 weken geleden is toch echt geen voorbeeld om uw punt te staven, wie reed daar mee dan (met alle respect) ? Martinez werd bijna voorbij gereden door de Van Dijke’s die een ganse finale hadden liggen werken.

Ja Armstrong ja, dezelfde Amerikaan die in 2 Amstel edities 2de werd en vol meereed met een Dekker en Boogerd, terwijl die intrinsiek rapper waren ... Waarom je afdreigen en chanteren erbij sleurt is me een raadsel, doet niks ter zake ... Armstrong was super berekend, maar die ging niet op 5km van de streep weigeren mee te draaien, die had nog iets van trots. (teveel misschien, dat wel :tongue:)

Laatst bewerkt:
Of het flauw is van Vingegaard? Of het begrijpelijk is van Vingegaard? De meningen zullen verdeeld zijn (zoals hier ook te merken).

Ik begrijp het wel, maar tegelijkertijd vind ik het ergens ook wel flauw rijgedrag. Het is de Tour niet, én het zwaartepunt van deze ronde moet nog komen. Rij gewoon mee als kopman (en als favoriet voor de eindzege)

Maar frappanter is toch weer hoe Remco hier zich weer volledig in opboeit. Eigenlijk is het als rechtstreekse tegenstander zo makkelijk om die op zijn paard te krijgen. Het is misschien wat kort door de bocht om te zeggen dat hij anders niet gevallen zou zijn, maar misschien is het toch ook weer geen 100% toeval…

Hopelijk toch niet al teveel schade, want anders is het, na de goede opener in Mallorca, toch niet de gedroomde seizoenstart bij zijn nieuwe ploeg.

Als Remco al die energie nu eens zou bewaren voor de momenten die ertoe doen hé... 🙄
Hij wou gaan voor de ritzege en het grote doel in deze ronde waren ritten en dan kwam het klassement vanzelf in zicht. Dus hij gebruikte zijn energie op het moment dat ertoe deed voor hem en zijn ploeg

Mensen zien toch ook vaak maar net datgene dat ze willen zien blijkbaar. Dat van der Poel dit jaar na veel vijven en zessen pas even flauw overnam in San Remo en dat hij in diezelfde koers vorig jaar het grootste deel van de tijd op de bagagedrager van Pogacar meebolt daar kraait geen haan naar*. Het helpt natuurlijk ook niet dat De Cauwer de narrative altijd opnieuw weer in de richting duwt en je hem keer op keer ostentatief van zijn stoel hoort vallen als Vingegaard offensief koerst net alsof het de eerste keer ooit is.

* Voor alle duidelijkheid, ik heb geen problemen met hoe van der Poel San-Remo won vorig jaar. Dat was tactisch gezien dé perfecte koers.
PN van 2 weken geleden is toch echt geen voorbeeld om uw punt te staven, wie reed daar mee dan (met alle respect) ?
Als we zo gaan denken dan mogen we 3/4 van alle bejubelde solo's van andere renners toch ook gewoon naar de vuilbak verwijzen toch?
Een beetje 2 maten 2 gewichten toch ook weer. Remco die in de Brabantse Pijl "Janneke en Mieke" uit de wielen rijdt: fantastisch! Vingegaard die in P-N "Janneke en Mieke" uit de wielen rijdt: matig deelnemersveld... Ja, ok dan.

Als je echt even de moeite deed zou je overigens voorbeelden genoeg vinden in het lijstje WT rittenkoersen waarin hij als kopman reed:
* Parijs-Nice 2023 was het Vingegaard die zelf Pogacar aanviel bergop... om dan wel op een counter te lopen van Pogacar en Gaudu.
* Baskenland 2023 koerste hij ook best offensief... ik herinner mij ook een rit waar Landa ki-lo-meters lang zit te slepen en Vingegaard de kastanjes uit het vuur moet halen. Tcho... Landa, wat een vreselijke renner toch eigenlijk hé!? Ál-tijd slepen! :unsure:
* Tirreno 2024...

Dat je geen fan bent, geen probleem hoor, maar graag toch een minimum aan objectiviteit.
Ik snap dat je dit ook gewoon wil zien tegen Pogacar maar de realiteit is dat Vingegaard geen edge heeft op Pogacar en dus weinig anders kan dat defensief koersen. Uiteindelijk is dat ook ex-áct wat de andere toppers zoals van der Poel doen als ze tegen Pogacar rijden op terrein waar ze geen edge hebben. Buiten Remco die zich nooit wil laten kennen maar zich op die manier al meer dan eens voorbij gereden heeft.

Maar frappanter is toch weer hoe Remco hier zich weer volledig in opboeit
Goh, anderen doen dat ook, hetzij ietsje minder hevig.
Ballerini vroeg gisteren om rond te draaien en die maakte zich ook zichtbaar druk met de nodige gebaren.
Buiten Remco die zich nooit wil laten kennen maar zich op die manier al meer dan eens voorbij gereden heeft.
En dat is net waarom Evenepoel in onze harten zit tezamen zijn uitbarstingetjes.
Een nog altijd ongeslepen diamant in een vitrine van twaalf in een dozijn, waarin hij telkens opvalt voor elke passant.

Op zoek naar putten in het wegdek, dat doen ze toch ook voor geen enkele andere renner hoor. :rofl:

Op zoek naar putten in het wegdek, dat doen ze toch ook voor geen enkele andere renner hoor. :rofl:
Weer een hoogtepunt van sporza en renaat schotte.
Die hebben daar dus 90 seconden ne weg zitten filmen en das dan artikel nr 1 op sporza vandaag, het moet niet erger worden.

Laatst bewerkt:

Die scheur op die rechtse foto :rofl: lagen de banen in Vlaanderen maar zo perfect...
Om dan het artikel af te sluiten met: "Wielrennen werkt anders dan voetbal. De buitenspelregel in het voetbal is in principe zonneklaar." :rofl:Zo zonneklaar dat fans elke maandag úren kunnen discussiëren over buitenspel of niet.

Hoe verzin je dit eigenlijk nog? De wielerverslaggeving in Vlaanderen heeft bij deze toch wel een beetje meme niveau bereikt denk ik.

Toch gewoon de fout van Remco zelf dan als ik dat zo zie.

Dergelijke zaken kom je in Vlaanderen om de vijf botten tegen en daar wordt toch ook niet over gevallen, alhoewel :unsure:

Toch gewoon de fout van Remco zelf dan als ik dat zo zie.

Dergelijke zaken kom je in Vlaanderen om de vijf botten tegen en daar wordt toch ook niet over gevallen, alhoewel :unsure:
het is ook zijn eigen fout hé, gewoon zijn handen van zijn stuur gehaald om het verkeerde moment

het is ook zijn eigen fout hé, gewoon zijn handen van zijn stuur gehaald om het verkeerde moment

Ja maar goed dat is ook een argument die op niks slaat natuurlijk.
Als je zelf al met een fiets hebt gereden aan degelijke snelheid dan weet je dat het gewoon een kwestie is van zuivere pech. Mocht hij daar solo hebben gereden dan was het nog iets anders.

Je kan ook hand per hand naar de beugel brengen ipv beide handen tegelijkertijd..

En nu is het weer de schuld van de organisatie dat hij gevallen is. Wat een ergerlijk ventje toch.

En nu is het weer de schuld van de organisatie dat hij gevallen is. Wat een ergerlijk ventje toch.

Dat maak jij er van maar dat zegt hij helemaal niet. Dit staat er echt en daar legt ie de schuld niet bij de organisatie wel dat de finales bij momenten te gevaarlijk zijn en daar heeft ie gewoon gelijk in

"Het was slecht aangegeven. Een rotonde op 400 meter van de meet is een beetje niet meer van deze dagen. Er wordt altijd over veiligheid gesproken..."
"Vandaag ligt er ook een rondpunt op 150 meter van de streep. Dus misschien moet er toch eens iemand de finales beter bekijken", is zijn duidelijke boodschap.

Terug
Bovenaan