Général Zantas
Well-known member
Als je dit leest:
![]()
Pasgetrouwde Belgische Afghaan in Kaboel vreest voor zijn leven: “Gisteren stonden taliban aan de deur van mijn ouders. Ze vroegen waar ik was”
Een jong koppel en hun familie staan op dit moment doodsangsten uit in Kaboel. De 33-jarige H. F, die al sinds 2015 in Oostende woont en in Wingene werkt als lasser, trok twee weken geleden naar zijn geboorteland om er zijn familie te bezoeken en om er te huwen. Wittebroodsweken zijn er niet...www.hln.be
Ja sorry, maar ... en natuurlijk ik vind dit erg voor die mensen hé, maar ik zeg dan toch gewoon: "you ask for problems, you get them"
Grote idioot he. Dat verhaaltje dat ze gisteren aan de deur van de ouders stonden, lijkt me ook maar eentje om medelijden op te wekken. Hij is al 7 jaar weg uit Afghanistan, maar de dag dat de Taliban in Kabul is, is zijn ouders bezoeken om te achterhalen waar hij is, hun eerste prioriteit. Voor een journalist en een Oxfam-medewerker. Okee dan.
Als je doodsbang bent voor de Taliban, wat ga je dan voor 2-3 weken naar Afghanistan in de periode dat de Taliban in opmars is in heel het land?
Neen, ik denk dat de kans groter is dat die kerel dit verzint om zo sneller in Belgie te geraken. Momenteel is het nogal vrij moeilijk om een plekje op een vliegtuig te pakken te krijgen natuurlijk. Met een zielig verhaaltje in de media, wordt die kans al een stuk groter. En wie weet mag hij zelfs zijn ouders meenemen om hen te vrijwaren van repressailes. Hmm, misschien toch niet zo'n grote idioot...