Senua's Saga: Hellblade II

Senua's Saga: Hellblade II

Digital only release...
Hoewel ik de eerste goed vond, en deze me even leuk lijkt, ga ik toch principieel blijven en wachten of hij toch geen fysieke release krijgt na een tijd (de eerste was eerst ook digital only, so you never know).

ik zie veel van de toenmalige topper Heavenly Sword ps3 erin. Dat ze daar geen opvolger van uitgebracht hebben. Wat een spel en wat een verhaal. Echt een van de pareltjes, daar mogen ze van mij een remaster van brengen, die koop ik direct

Net zoals deze game, die toch wel top is

Hoe gigantisch en vreselijk slecht is de marketing rond deze game, zeg.... Een dikke wtf... Het zou mij niet verbazen als Ninja Theory binnen het halve jaar ook gesloten gaat worden...

Precies wat tegenvallende reviews.. ga het sowieso wel een kans geven als het toch op gamepass staat. :p

Enige dat ik dan weer denk is, 5 jaar voor een spel van 6/7 uurkes :S

Same. Ninja theory hebben imo al getoond dat ze deftige games kunnen maken. DmC kreeg misschien wat felle fanboyreacties, maar had geen 5 jaar dev-cycle en was een goede game.

Eerste hellblade is (volgens wikipedia) aangekondigd in augustus 2014 en kwam uit in augustus 2017... Toen werd er een punt van gemaakt dat de game werd uitgebracht met een lage prijs (€30 geloof ik bij launch?) en deelden ze trots mee dat het zonder crunch met een realistisch budget werd gemaakt..

Nu zijn we 7 jaar verder en hebben ze één (noemenswaardige) game uitgebracht die (blijkbaar) een uur korter is dan de vorige game en €20 meer kost. Persoonlijk ben ik teleurgesteld om te lezen dat de combat en puzzels nog simplistischer zijn... Hoe dichter games aanleunen bij handje-vast-houden in het belang van verhaal, hoe meer ze mij doorgaans verliezen en dat zeg ik als fan van de vorige game. Ik wil niet zo arrogant zijn om te doen alsof game-ontwikkeling simpel is, maar in een game met zoveel mo-cap en "begeleide stukken"... Wat doet ge al die jaren dat ge het ontwikkelt? Zorgen dat elke porie op Senua haar gezicht zoveel mogelijk pixels heeft of was het gewoon moeilijk om te wennen aan Unreal5?

Niet om MS of Xbox te bashen, maar wie houdt daar effectief toezicht op zaken.? Ik heb geen probleem met het feit dat het een korte game is(met uitzondering van de vraagprijs), maar hoe kan je effectief iets verdienen als het zo lang duurt om je game te maken.

Ik gok dat ze deze uiteindelijk ook naar ps5 brengen en dan wil ik hem wel spelen. Minder dan een jaar wachten gok ik...

Same. Ninja theory hebben imo al getoond dat ze deftige games kunnen maken. DmC kreeg misschien wat felle fanboyreacties, maar had geen 5 jaar dev-cycle en was een goede game.

Eerste hellblade is (volgens wikipedia) aangekondigd in augustus 2014 en kwam uit in augustus 2017... Toen werd er een punt van gemaakt dat de game werd uitgebracht met een lage prijs (€30 geloof ik bij launch?) en deelden ze trots mee dat het zonder crunch met een realistisch budget werd gemaakt..

Nu zijn we 7 jaar verder en hebben ze één (noemenswaardige) game uitgebracht die (blijkbaar) een uur korter is dan de vorige game en €20 meer kost. Persoonlijk ben ik teleurgesteld om te lezen dat de combat en puzzels nog simplistischer zijn... Hoe dichter games aanleunen bij handje-vast-houden in het belang van verhaal, hoe meer ze mij doorgaans verliezen en dat zeg ik als fan van de vorige game.

Niet om MS of Xbox te bashen, maar wie houdt daar effectief toezicht op zaken.? Ik heb geen probleem met het feit dat het een korte game is(met uitzondering van de vraagprijs), maar hoe kan je effectief iets verdienen als het zo lang duurt om je game te maken.

Ik gok dat ze deze uiteindelijk ook naar ps5 brengen en dan wil ik hem wel spelen. Minder dan een jaar wachten gok ik...
Ga helemaal akkoord met wat je zegt.

Ik heb niks tegen een game van die lengte, maar ik kan me niet ontdoen van het feit dat dit zo lang geduurd heeft voor iets dat dan maar zo kort is en zoals je ook zegt niet zo veel combat ( vooral dan diepgaande ) bevat. Waar is al dat geld en tijd dan ingekropen? Puur de CGI, modeling en sound? Gaat dit zichzelf ooit wel terugverdienen, of gaat het zich wegsteken achter heel het GP gedoe waar je dan toch eigenlijk geen maatstaf meer mee kunt houden.

Ik ben blij dat het spel er is en dat het goed scoort en zal het ook zeker spelen want was ook grote fan van deel 1, maar dit lijkt echt een bizar project achter de schermen. En ik dacht dat dit allemaal zo ging zijn omdat de game groter en uitgebreider en nog mooier ging zijn, maar groter is kleiner geworden en uitgebreider inderdaad nog meer on rails. Dusja dunno wie die keuzes maakt en waarom en of dit het allemaal waard was.

Terug
Bovenaan