Senua's Saga: Hellblade II

Senua's Saga: Hellblade II

nope, niet voor iedereen.
mensen blijven dat zeggen.
maar een soundbar een goede ervaring noemen, is ook weer wat anders.
Dit spel is letterlijk gemaakt om te spelen met een headset en wordt ook zo aangeraden door de game en devs omdat de conversaties letterlijk stemmen in je hoofd simuleren. Iets wat tot zen recht komt door een hoofdtelefoon te dragen en de stemmen letterlijk in je oren te horen ipv een toestel in je omgeving. Maar to each there own, er is een goeie reden waarom iedereen dit zo aan raad bij deze twee games :)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zweer ik ook voor een headset bij deze games, maar mijn plusdochter trekt het echt niet. Die flipte echt door na een minuut of vijf van die stemmen in haar oren. Het is een ervaring, maar niet eentje die iedereen even goed apprecieert.
Ja ik snap dat dit misschien voor sommigen een veel te "echte" en beetje disturbing ervaring is, maar met het doel van het spel in ogen is dit dus wel de beste ervaring voor wat ze willen bekomen. Dat dit niet plezant is voor sommigen laat ik ter zijde en kan zeker en vast, maar dan gaat een groot aspect van de game wel wat verloren IMO. Niet dat het spel dan niet meer speelbaar is of zo uiteraard. Maar ik denk wel dat je snapt waar ik naar toe wil :p

Dit spel is letterlijk gemaakt om te spelen met een headset en wordt ook zo aangeraden door de game en devs omdat de conversaties letterlijk stemmen in je hoofd simuleren. Iets wat tot zen recht komt door een hoofdtelefoon te dragen en de stemmen letterlijk in je oren te horen ipv een toestel in je omgeving. Maar to each there own, er is een goeie reden waarom iedereen dit zo aan raad bij deze twee games :)
degelijke dolby atmos mix, stemmen in de plafond speakers bijvoorbeeld en dat zou evengoed moeten werken.

dat is zoals een game console exclusive maken, je mist een deel publiek.
al is die bij audio mixen wel zeer hard maar stereo+headphones geneigd.

persoonlijk mis ik altijd impact bij een headphone, en comfort. en frequentiebereik. ah en daarbij dus ook tactile response. voor de rest is dat even goed meestal ja :unsure: .

to each their own ofcourse.

Speel het soms ook met een goede Dolby surround 5.1 . En dat is ook zeker de moeite. Headset uiteraard top notch...
Edit: Voila, juist uitgespeeld se 🙂

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat ik het spel moest spelen met een headset van 50 euro en niet met een 7.1.4 klipsch systeem van 8000 euro om de beste soundervaring te hebben.

Zit ongeveer halverwege.
Snap de commentaren niet dat dit spel saai zou zijn.
Het speelt letterlijk exact zoals het eerste deel, je weet op voorhand wat je kan verwachten.

Wel een heel intense game voor mij.
Dat de graphics foto realistisch zijn ga ik niet mee akkoord.
Ze zien er zeker waanzinnig goed uit, en waarschijnlijk het beste dat we tot nu hebben gezien, maar foto realisme zitten we toch nog een eind vanaf.

Waar ik meer onder de indruk van ben is het sound design.
Ik speel met een steelseries arctis nova pro en de 3d audio is echt top notch.

Wel goed dat deze op game pass staat want denk niet dat ik deze aan de volle prijs zou kopen.

net uitgespeeld en vond het toch wel goed, de sfeer , muziek, graphicks echt goed.
maar had mss wel iets langer mogen duren.

Na een weekje erover geslapen te hebben, toch even mijn mening hier neerpennen. Eerst en vooral moet je uw verwachtingen juist leggen vooraleer je aan deze game begint. Want tot een maand voor release had ik echt het gevoel dat Hellblade 2 op schaal van God of War ging worden. Dit was de eerste game die getoond werd bij de aankondiging van de series X. En die trailer liet een gigantisch landschap zien. Ook alle trailers tot nu toe waren zeer episch en nooit of te nooit sprak men over een kleinschalige game a la de eerste. Dit tot een maand voor release, en eerlijk gezegd was ik toen wel even pissed. Dus op dat moment heb ik mijn verwachtingen drastisch terug gedraaid, en gelukkig maar...

De negatieve punten van Hellblade 2:

- Kort(met puzzels die de tijd serieus proberen te rekken)
Je weet op voorhand dus dat het spel kort zal zijn. En de helft van de tijd los je puzzels op die eigenlijk heel weinig voorstellen. Je stapt letterlijk rond en kijkt of je ergens een symbool ziet. Soms wel irritant.

-Combat is er niet op beter geworden:
Ten opzichte van de eerste game is de combat niet beter geworden, lijkt zelfs eenvoudiger geworden. En het is echt enorm on rails deze game. Zelfs tijdens de combat heb je niet de vrijheid om je vijanden te kiezen. Sterker nog, nooit vecht je tegen meer dan 1 vijand. De camera draait letterlijk automatisch naar de volgende vijand als je een vijand verslagen hebt. En dat vind ik toch echt spijtig. Daardoor voelt de combat zeer beperkt aan.

-Psychoses zijn minder dan in de eerste game:
De psychoses die je ervaarde in de eerste game waren destijds subliem verwerkt in de game. In de 2de game is dit een stuk minder. Ik stoorde me er wel nooit aan, maar soms klonk het alsof iemand continu tegen je zit te zeggen, doe het niet, doe toch maar,... Terwijl dit in de eerste game toch duidelijk beter uitgewerkt was.

-Weinig afwisseling in omgevingen:
Een bos, zand/rotsgebied met strand, grot en een burcht. Dat zijn letterlijk de levels in deze game. Toch wel een beetje spijtig zo weinig variatie.

Verhaal niet zo indrukwekkend als de eerste game:
Verhaal heeft niet de impact zoals met de eerste game. De eerste game bleef ook feller hangen in mijn hoofd. Hier was het duidelijk zwakker.

Positieve punten:

Visuals:
Qua graphics is de game de king of the hill. Het draait dan wel maar op 30 fr op de series x, maar eigenlijk stoort dit niet omdat het spel vrij traag speelt. En het meer als een film aanvoelt. Visueel is het gewoon verbluffend. Het is ook zo mooi, dat het mij niet stoorde symbolen te zoeken in de omgevingen tijdens de puzzels. Achtergronden zien er soms fotorealistisch uit in mijn ogen. Ook de personages zijn de absolute top. Al zijn die niet fotorealistisch maar wel het beste wat we tot nu toe al gezien hebben.

Audio:
De audio in deze game is subliem. Zeker met een headset, pfff, ongelooflijk!

Intens(uitwerking combat met filmpjes):
De game is zo intens op momenten dat je niet wil stoppen met spelen. Ook al is de combat vrij simpel en ook al is het eigenlijk maar 1 op 1 gevechten, het is zo gemaakt dat het super intens aanvoelt. Door scripted events tussen gevechten door, door perfecte motion capture in beeld te brengen zit je soms echt op het puntje van je stoel. Het voelt gewoon speciaal aan. En dat gevoel is één van de sterkste punten van deze game in mijn ogen. Als je The Last of Us part 2 gespeeld heb, en je herinnert het eind gevecht hierin, daar kun je het een beetje mee vergelijken.

Speciale ervaring:
Al bij al is deze game gewoon een speciale ervaring. het zal niet voor iedereen zijn, maar als je van films houdt, en graag story driven games speelt, ga je deze ook zeker kunnen smaken. De game is wel echt on rails, veel harder dan bijvoorbeeld The last of us(wat ook een lineaire game is). Dus dat is iets waar je rekening mee moet houden, maar ik zie wel wat de ontwikkelaar hier wilde doen. Het voelt heel filmisch aan, en omdat het een game is, voelt het daarom soms nog veel intenser aan. En al bij al vond ik het zeker de moeite om deze game uit te spelen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd met gamepass. Was mijn ding niet. Maar ik geloof dat ik de eerste ook maar niets vond.
Te repetitief, continue hetzelfde. Maar goed dat het kort is. Kijk liever een serie dan dit spel te spelen.

Ik ben hem vandaag begonnen op Pc met Game pass.
75/90fps op 4k 55" TV
Voorlopig (1.5u in de game) wel cava spel, kzou hem voorlopig ook niet aanraden aan vrienden ofzo als een must play game.
Maar ik ga van de week wel verder, en zal wel zien of ik het einde van de game haal.. Heeft me nog niet hooked.

Komt komende zomer naar PlayStation 5.

Senua’s Saga: Hellblade II is coming to PlayStation 5 this summer with some exciting new features.
These features will also be available at the same time as a free update for players on Xbox Series X|S, Xbox PC and Steam.

Halverwege opgegeven op gamepass...
De eerste vond ik nochtans super.

Grafisch is deze top, maar mijn god, hoe saai is deze wel niet.

Vond het wel leuk, als ik hem eens op de kop kan tikken ga ik er nog eens door, ga geen volle pot betalen wel.

Terug
Bovenaan